شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در فیش فروردین لحاظ می‌شود
21 فروردین 1400 - 10:54
شناسه : 267023
1
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

«ایمان بیوس»  با بیان اینکه میزان پرداختی به بازنشستگان براساس سابقه کاری آنها متفاوت است، توضیح داد: بازنشسته‌ای که در سال ۱۳۹۹ حقوق حداقلی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت کرده با اجرای مرحله اول متناسب سازی در مرداد ۱۳۹۹ و با داشتن ۳۰ سال سابقه؛ حقوق وی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با اجرای ماده ۹۶ و متناسب سازی مرحله دوم در فروردین ماه سال جاری حقوق اش به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است./او تشریح کرد: برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم به نسبت بیشتر است./وی اظهار کرد: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است./مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: حق عائله‌مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می یابد./بیوس همچنین گفت: برای اولین بار در سازمان تامین اجتماعی، افزایش سالانه مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در فروردین ماه محاسبه و پرداخت می شود./او در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران نیز توضیح داد: بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند از ۲۱ فروردین ماه نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند.

پ
پ

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: افزایش سنواتی حقوق و همچنین میزان متناسب‌سازی مرحله دوم طبق ماده ۹۶ از فروردین ماه در فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی لحاظ می‌شود.

«ایمان بیوس»  با بیان اینکه میزان پرداختی به بازنشستگان براساس سابقه کاری آنها متفاوت است، توضیح داد: بازنشسته‌ای که در سال ۱۳۹۹ حقوق حداقلی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت کرده با اجرای مرحله اول متناسب سازی در مرداد ۱۳۹۹ و با داشتن ۳۰ سال سابقه؛ حقوق وی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با اجرای ماده ۹۶ و متناسب سازی مرحله دوم در فروردین ماه سال جاری حقوق اش به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

او تشریح کرد: برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم به نسبت بیشتر است.

بیوس همچنین گفت: کسانی که میزان مستمری آنان در سال برقراری بیشتر از حداقل دستمزد آن سال بوده است، در سال ۱۴۰۰ از حداقل ۷۵ درصد نسبت مربوطه برخوردار می شوند و اگر کمتر از ۷۵ درصد باشد، تا سقف ۷۵ درصد ترمیم خواهد شد.

وی اظهار کرد: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: حق عائله‌مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می یابد.

بیوس همچنین گفت: برای اولین بار در سازمان تامین اجتماعی، افزایش سالانه مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در فروردین ماه محاسبه و پرداخت می شود.

او در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران نیز توضیح داد: بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند از ۲۱ فروردین ماه نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص خدمات درمانی این سازمان به بازنشستگان و مستمری بگیران نیز تصریح کرد: در شهرستان هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی است مستمری بگیران و بازنشستگان بالای ۶۵ سال سن می توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی سایر بیمارستان های دولتی بهره مند شوند.

بیوس افزود: در شهرستان های که سازمان تامین اجتماعی فاقد بیمارستان ملکی است، مستمری بگیران و بازنشستگان و بیمه شدگان این سازمان بدون شرط سنی می توانند به صورت رایگان از خدمات سایر بیمارستان های دولتی بهره مند گردند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در تابستان مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شد، افزود:  امسال برای اولین بار بازنشستگان حقوق خود را با اعمال افزایش سالیانه و متناسب سازی مرحله دوم در فروردین ماه دریافت می‌کنند.

 هم اکنون ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر در کرمانشاه زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را شامل می‌شود.

از مجموع افراد زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی تحت پوشش به حساب می آیند.

همچنین تعداد مستمری بگیران اصلی و تبعی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۱۲۱ هزار و ۷۰۷ نفر است.  

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.