پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سهام بورس را ارزان نفروشید/ به ‌معترضان بورس حق بدهیم
26 فروردین 1400 - 10:45
شناسه : 267264
0
تحلیلگر بازار بورس: طلوع‌‌کرمانشاه :

طبق آخرین گرازش‌ها بسیاری از سهامداران خُرد که وارد بورس شده اند، حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند. این مساله تا حدی برای عده ای بغرنج شده است که برای خروج از وضعیت فعلی دست به دامان قوای مقننه و قضائیه شده اند، تا بتوانند تا حدی جلوی از بین رفتن سرمایه خود را بگیرند ولی بازار بورس همچنان شاهد اعتراضات و فراز و نشیب‌های بسیاری است./یاسر فلاح، تحلیلگر بورس در خصوص آخرین تحلولات می‌گوید: «موضوعات نوساناتی که در بورس اتفاق می‌افتد قاعدتا بر فاکتورهای اقتصادی شکل میگیرد که روی عرضه و تقاضا اثر میگذارد. این فاکتورهای اقتصادی می‌تواند، فاکتورهای بین المللی باشد و می‌تواند اتفاقاتی باشد که در پیرامون ما می‌افتد.»/او در همین خصوص ادامه می‌دهد: «روزگذشته که روز پایانی هفته برای بورس محسوب می‌شود هول محور گفت‌و‌گوهای که در برجام اتفاق افتاد، موضوع خراب‌کاری رژیم صهیونیستی درسایت نطنز، نوسانات دلار در بازار و تغییراتی که در قیمت نفت پیش آمد همه‌ی این مسایل در نوسانات بورس تاثیر گذار بوده است.»/تحلیلگر بورس با اشاره به وضعیت بازار اضافه می‌کند: «اگر به بازار دقت کنید ابورس در هفته‌ای که گذشت، افت خیلی ناچیزی رخ داد. در آخرین روز هفته ۱۳۲۰ واحد افت داشتیم این به آن معنی است که بازار در حالت معمولی قرار داشته (نه رشد کرده نه سقوط) افت شاخص خیلی عدد چشمگیری نبوده است».

پ
پ

 اگر ریسک پذیر نیستید سرمایه خود را در  اوراق با درآمد ثابت یا صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید آنجا دغدغه‌ی کمتری دارید ولی با بازدهی آن کمتر از بورس خواهد بود.

طبق آخرین گرازش‌ها بسیاری از سهامداران خُرد که وارد بورس شده اند، حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند. این مساله تا حدی برای عده ای بغرنج شده است که برای خروج از وضعیت فعلی دست به دامان قوای مقننه و قضائیه شده اند، تا بتوانند تا حدی جلوی از بین رفتن سرمایه خود را بگیرند ولی بازار بورس همچنان شاهد اعتراضات و فراز و نشیب‌های بسیاری است.

یاسر فلاح، تحلیلگر بورس در خصوص آخرین تحلولات می‌گوید: «موضوعات نوساناتی که در بورس اتفاق می‌افتد قاعدتا بر فاکتورهای اقتصادی شکل می‎گیرد که روی عرضه و تقاضا اثر می‎گذارد. این فاکتورهای اقتصادی می‌تواند، فاکتورهای بین المللی باشد و می‌تواند اتفاقاتی باشد که در پیرامون ما می‌افتد.»

او در همین خصوص ادامه می‌دهد: «روزگذشته که روز پایانی هفته برای بورس محسوب می‌شود هول محور گفت‌و‌گوهای که در برجام اتفاق افتاد، موضوع خراب‌کاری رژیم صهیونیستی درسایت نطنز، نوسانات دلار در بازار و تغییراتی که در قیمت نفت پیش آمد همه‌ی این مسایل در نوسانات بورس تاثیر گذار بوده است.»

تحلیلگر بورس با اشاره به وضعیت بازار اضافه می‌کند: «اگر به بازار دقت کنید ابورس در هفته‌ای که گذشت، افت خیلی ناچیزی رخ داد. در آخرین روز هفته ۱۳۲۰ واحد افت داشتیم این به آن معنی است که بازار در حالت معمولی قرار داشته (نه رشد کرده نه سقوط) افت شاخص خیلی عدد چشمگیری نبوده است».

فلاح در مورد تجمعات اعتراضی در مقابل درب سازمان بورس کشور می‌گوید: «باید به این افراد حق داد، افت بورس در این ۸ ماه ناراحت کننده بوده است، مخصوصا برای کسانی که سابقه بورسی کوتاه مدتی دارند باید صبور باشند. اگر به این موضوع فکر می‌کنند که  یک شبه در بورس پولدار می‌شوند کاملا نادرست است. یا در چند ماه تغییرات مالی در آنها رخ می‎دهد کاملا در اشتباه هستند.»

وی با پیشنهادی ادامه می‌دهد: «پیشنهاد من این است که یک افق یکساله را از زمانی که وارد بورس شده‌اند را در نظر بگیرند و حتما به شاخص‌های اقتصادی توجه کنند افق پیش‌ٍرو چه چیزی است بعد در این باره تصمیم بگیرند. اگر ریسک پذیر هستند می‌توانند در همین سهام باقی بمانند و سهام‌های با ارزش خود را نگهداری کنند و آنها را ارزان نفروشند ولی اگر دچار استرس و ناراحتی می شوند و تصور می‌کنند سرمایه‌شان از بین می‌رود من پیشنهاد می‌کنم سرمایه خود را در اوراق با درآمد ثابت یا صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند آنجا دغدغه‌ی کمتری دارند ولی خوب باز دهی آنها کمتر خواهند بود.»/فراز

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.