جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

در وعده‌های افطار و سحری “پرُخوری” نکنید
28 فروردین 1400 - 9:04
شناسه : 267275
0
 یک متخیصص تغذیه طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر هادی عبدالله زاد با بیان اینکه اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان تفاوتی با دیگر ایام سال ندارد، گفت: در وعده های غذایی این ماه هم مانند دیگر روزهای سال افراد باید تعادل و تنوع را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند./وی افزود: در وعده های غذایی روزانه لازم است افراد هر پنج گروه مواد غذایی شامل نان و غلات، لبنیات، میوه، سبزیجات و گوشت و مغزها را لحاظ کنند./وی با بیان اینکه وعده های سحری، افطار و شام به نحوی جایگزین سه وعده اصلی غذایی می شوند، گفت: در ماه مبارک رمضان وعده سحری معادل وعده نهار است و افراد باید یک وعده کامل و مفصل داشته تا در طول مدت روزه داری انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه را داشته باشند./عبدالله زاد گفت: در این وعده استفاده از غذاهای شور، چرب و سنگین توصیه نمی شود و بهتر است افراد از غذاهای مقوی و سبک استفاده کنند./این متخصص تغذیه گفت: پرخوری در هیچ وعده غذایی توصیه نمی شود، چرا که این کار تنها موجب آسیب رساندن به دستگاه گوارش و اضافه وزن افراد می شود./وی در ادامه نوع و سبک تغذیه در وعده افطار را نیز مهم دانست و افزود: وعده افطار پس از ساعات گرسنگی بدن است، بنابراین بسیار ضروری است که در این وعده برای شروع از آب ولرم، شیر گرم و یا یک نوشیدنی ولرم استفاده شود تا دستگاه گوارش که ساعت ها فعالیتی نداشته به اصطلاح آماده کار شود.

پ
پ

 یک متخیصص تغذیه با بیان اینکه روزه داری فرصت مناسبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های مضر است، نسبت به پرخوری در وعده های سحر و افطار هشدار داد و گفت: این پرخوری ضمن آسیب رساندن به دستگاه گوارش موجب اضافه وزن در پایان ماه مبارک می شود.

دکتر هادی عبدالله زاد با بیان اینکه اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان تفاوتی با دیگر ایام سال ندارد، گفت: در وعده های غذایی این ماه هم مانند دیگر روزهای سال افراد باید تعادل و تنوع را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند.

وی افزود: در وعده های غذایی روزانه لازم است افراد هر پنج گروه مواد غذایی شامل نان و غلات، لبنیات، میوه، سبزیجات و گوشت و مغزها را لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه وعده های سحری، افطار و شام به نحوی جایگزین سه وعده اصلی غذایی می شوند، گفت: در ماه مبارک رمضان وعده سحری معادل وعده نهار است و افراد باید یک وعده کامل و مفصل داشته تا در طول مدت روزه داری انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه را داشته باشند.

عبدالله زاد گفت: در این وعده استفاده از غذاهای شور، چرب و سنگین توصیه نمی شود و بهتر است افراد از غذاهای مقوی و سبک استفاده کنند.

این متخصص تغذیه گفت: پرخوری در هیچ وعده غذایی توصیه نمی شود، چرا که این کار تنها موجب آسیب رساندن به دستگاه گوارش و اضافه وزن افراد می شود.

عبدالله زاد گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های مضر بدن است و افراد باید تلاش کنند در کنار بهره معنوی، بهره سلامت جسمانی را هم از این ماه مبارک ببرند و این کار تنها با تغذیه درست و پرهیز از پرخوری میسر می شود.

وی در ادامه نوع و سبک تغذیه در وعده افطار را نیز مهم دانست و افزود: وعده افطار پس از ساعات گرسنگی بدن است، بنابراین بسیار ضروری است که در این وعده برای شروع از آب ولرم، شیر گرم و یا یک نوشیدنی ولرم استفاده شود تا دستگاه گوارش که ساعت ها فعالیتی نداشته به اصطلاح آماده کار شود.

عبدالله زاد گفت: در این وعده همچنین مصرف چند عدد خرما، آش آبکی و نه غلیظ و سوپ هم توصیه می شود.

این متخصص تغذیه بر فاصله انداختن بین وعده افطار و شام تاکید کرد و افزود: توصیه می شود بین این دو وعده نیم تا یک ساعت فاصله باشد تا دستگاه گوارش برای وعده بعدی آماده شود.

وی افزود: در وعده شام هم نباید از غذاهای شور و چرب استفاده شود و نباید پرخوری در این وعده که وعده قبل از خواب محسوب می شود، صورت گیرد.

عبدالله زاد تصریح کرد: مقداری گرسنگی و تشنگی در طول روزه داری طبیعی است و نباید افراد برای اینکه به هیچ عنوان گرسنه یا تشنه نشوند مقادیر زیادی غذا و آب مصرف کرده، طوری که در پایان ماه مبارک رمضان به جای اینکه مقداری وزن کم کرده باشند، دچار اضافه وزن شوند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.