پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

۳ حمام تاریخی دیگر سنقروکلیایی ثبت ملی می‌شود
30 فروردین 1400 - 10:17
شناسه : 267391
3
 رئیس اداره میراث فرهنگی سنقر و کلیایی طلوع‌‌کرمانشاه :

داریوش فرمانی  بابیان اینکه تاکنون هشت حمام تاریخی در شهرستان سنقر به ثبت ملی رسیده، اظهار کرد: حمام روستاهای سطر، چرمله، ده نو، ده رضوان، سردره قبادی، ده شیخ، کچگینه و خان جمال زمانی هشت حمام شهرستان سنقر هستند که تاکنون به ثبت ملی رسیده اند./وی بااشاره به تعدد حمام های تاریخی در این شهرستان، افزود: حدود ۱۷ حمام تاریخی داریم که تاکنون هشت مورد از آنها ثبت ملی شده و در تلاشیم تا مابقی آنها نیز به ثبت ملی برسد./رئیس میراث فرهنگی سنقر اضافه کرد: در این راستا، پرونده سه حمام تاریخی ده بنه، شکرالله خان و سرچغا نیز تکمیل شده که امیدواریم شاهد قرار گرفتن آنها در فهرست آثار ملی کشور باشیم./فرمانی در خصوص اقدامات حفاظتی برای نگهداری از حمام های تاریخی باقی مانده این شهرستان هم گفت: هرسال بنا به اعتباراتی که داریم، اقدامات مرمتی را برای تعدادی از این حمام ها انجام می‌دهیم تا آنها را از تخریب و نابودی نجات دهیم.

پ
پ

 رئیس اداره میراث فرهنگی سنقر و کلیایی بااشاره به تعدد حمام های تاریخی در این شهرستان، گفت: پرونده سه حمام تاریخی سنقر برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی تکمیل شده است.

داریوش فرمانی  بابیان اینکه تاکنون هشت حمام تاریخی در شهرستان سنقر به ثبت ملی رسیده، اظهار کرد: حمام روستاهای سطر، چرمله، ده نو، ده رضوان، سردره قبادی، ده شیخ، کچگینه و خان جمال زمانی هشت حمام شهرستان سنقر هستند که تاکنون به ثبت ملی رسیده اند.

وی بااشاره به تعدد حمام های تاریخی در این شهرستان، افزود: حدود ۱۷ حمام تاریخی داریم که تاکنون هشت مورد از آنها ثبت ملی شده و در تلاشیم تا مابقی آنها نیز به ثبت ملی برسد.

رئیس میراث فرهنگی سنقر اضافه کرد: در این راستا، پرونده سه حمام تاریخی ده بنه، شکرالله خان و سرچغا نیز تکمیل شده که امیدواریم شاهد قرار گرفتن آنها در فهرست آثار ملی کشور باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر حمام های تاریخی موجود در شهرستان سنقر مربوط به دوره قاجاریه و پهلوی اول هستند، افزود: تا حدود چند دهه پیش حدود ۱۰۰حمام تاریخی در شهرستان وجود داشت، اما متاسفانه به مرور زمان حدود ۵۰ درصد از این حمام ها تخریب شدند.

فرمانی در خصوص اقدامات حفاظتی برای نگهداری از حمام های تاریخی باقی مانده این شهرستان هم گفت: هرسال بنا به اعتباراتی که داریم، اقدامات مرمتی را برای تعدادی از این حمام ها انجام می‌دهیم تا آنها را از تخریب و نابودی نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدود پنج مورد از این حمام ها که به ثبت ملی هم رسیده اند را مرمت اضطراری کردیم که بیشتر شامل بخش بیرونی آنها بود، اما اکنون برای تکمیل مرمت و بخش داخلی آنها به اعتبارات جدیدی نیاز داریم.

این مسئول در خصوص چرایی تعدد حمام های تاریخی در این شهرستان هم گفت: ایل کلیایی از جمله اولین ایل هایی در استان بود که یکجانشینی را در سنقر آغاز کردند، برای همین تعداد حمام هایی که در روستاهای این شهرستان ساخته شده، بیشتر از سایر شهرستان های استان است./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.