پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کرمانشاه
04 اسفند 1397 - 17:54
شناسه : 26822
0
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد : میزان تولید گندم استان در سال زراعی جاری به بیش از یک میلیون تن برسد. طلوع‌‌کرمانشاه :

شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته گفت : امسال حدود ۳۱۰ هزار هکتار گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده است/قاسمی با بیان اینکه امسال نهاده‌های مورد نیاز کشت به موقع در اختیار کشاورزان قرار داده شد، گفت : امسال کشاورزان هیچ مشکلی برای کشت پاییزه خود نداشتند/مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مناسب بودن بارندگی‌های امسال اظهار کرد: با بارش‌های خوبی که در پاییز و زمستان امسال در سطح استان داشتیم، خوشبختانه وضعیت مزارع گندم بسیار خوب ارزیابی می‌شود. امیدواریم در ادامه سال و با تداوم بارندگی‌ها نیز شاهد سال زراعی خیلی خوبی در استان باشیموی پیش بینی کرد: امسال میانگین عملکرد گندم در مزارع آبی استان به ۶۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و در اراضی دیم به ۱۶۰۰ کیلوگرم در هکتار برسد

پ
پ

شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته گفت : امسال حدود ۳۱۰ هزار هکتار گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده است.

قاسمی با بیان اینکه امسال نهاده‌های مورد نیاز کشت به موقع در اختیار کشاورزان قرار داده شد، گفت : امسال کشاورزان هیچ مشکلی برای کشت پاییزه خود نداشتند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مناسب بودن بارندگی‌های امسال اظهار کرد: با بارش‌های خوبی که در پاییز و زمستان امسال در سطح استان داشتیم، خوشبختانه وضعیت مزارع گندم بسیار خوب ارزیابی می‌شود. امیدواریم در ادامه سال و با تداوم بارندگی‌ها نیز شاهد سال زراعی خیلی خوبی در استان باشیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از وجود بارش‌های خوب بهاره در استان کرمانشاه است که در صورت تحقق این امر شاهد سال زراعی خیلی خوبی در استان خواهیم بود.

وی پیش بینی کرد: امسال میانگین عملکرد گندم در مزارع آبی استان به ۶۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و در اراضی دیم به ۱۶۰۰ کیلوگرم در هکتار برسد.

قاسمی در ادامه از کشاورزان خواست تا در اسفندماه حتما از مزارع گندم خود بازدید کرده و برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز زیر نظر کارشناسان برنامه‌ریزی کنند تا با کاهش عملکرد ناشی از بروز آفات و امراض در مزارع گندم مواجه نشوند.

وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد، کشت‌های خود را از نظر تغذیه غنی کرده و حتماً از کود‌های سرک بهاره در مزارع گندم خود استفاده کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید گندم در استان کرمانشاه به بیش از یک میلیون تن برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع ۴۱۳ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم آبی و دیم رفته بود، افزود: سال گذشته در مجموع ۸۳۲ هزار تن گندم در این استان تولید و ۶۴۰ هزار تن خریداری شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سال زراعی گذشته از اواسط اسفند ماه تا اواخر فروردین ماه هیچ بارندگی در سطح استان نداشتیم که این اتفاق مزارع گندم دیم را به شدت تحت تاثیر قرار داد و اگر بارندگی‌های اردیبهشت‌ماه نبود، میزان تولیدات به خیلی کمتر از این‌ها می‌رسید/خبرنگاران

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.