پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

با عوارض خطرناک “سزارین” آشنا شوید
25 خرداد 1400 - 10:42
شناسه : 269238
1
مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

شیوا کاظمی گفت:ناهنجاری‌های جفت در بارداری های بعدی پس از سزارین خطرناکترین عارضه این روش زایمانی می باشد و بروز این عارضه ممکن است مادر را در خطر مرگ قرار دهد./عمل سزارین عوارض بسیاری از جمله احتمال پارگی رحم، خونریزی های بسیار دارد که مهمترین عارضه بحث ناهنجاری های جفت در بارداری های بعدی است./در سزارین روی رحم برش زده می شود و این قسمت پس از بهبودی مثل سابق نمی شود و بافت عضلانی و مخاطی آن مثل قبل نیست، چرا که آسیب دیده است، بنابراین در بارداری های بعدی جفت روی این قسمت از بافت جذب می شود./جفت ماهیتی تهاجمی دارد و حالت نفوذی دارد و از هر قسمت که ضعیف تر باشد نفوذ می کند، بنابراین جفت به این قسمت که از قبل آسیب دیده می چسبد و در آن نفوذ می کند./به دنبال این نفوذ احتمال دارد جفت از جداره رحم بیرون برود، به طور مثال خود را به سایر ارگان ها مثل مثانه برساند./در این حالت هنگام زایمان، کندن جفت از این ارگان ها که داخل بافت آنها هم نفوذ کرده بسیار دشوار است و با خونریزی های بسیار و خطرناکی همراه است و احتمال مرگ مادر وجود دارد./این عارضه خطرناک تهدیدکننده جان مادران باردار است، بنابراین مادران باردار باید بدانند پیشگیری از سزارین برای حفظ سلامت و جان آنهاست.

پ
پ

شیوا کاظمی: ناهنجاری‌های جفت در بارداری های بعدی پس از سزارین خطرناکترین عارضه این روش زایمانی می باشد و بروز این عارضه ممکن است مادر را در خطر مرگ قرار دهد.

عمل سزارین عوارض بسیاری از جمله احتمال پارگی رحم، خونریزی های بسیار دارد که مهمترین عارضه بحث ناهنجاری های جفت در بارداری های بعدی است.

در سزارین روی رحم برش زده می شود و این قسمت پس از بهبودی مثل سابق نمی شود و بافت عضلانی و مخاطی آن مثل قبل نیست، چرا که آسیب دیده است، بنابراین در بارداری های بعدی جفت روی این قسمت از بافت جذب می شود.

جفت ماهیتی تهاجمی دارد و حالت نفوذی دارد و از هر قسمت که ضعیف تر باشد نفوذ می کند، بنابراین جفت به این قسمت که از قبل آسیب دیده می چسبد و در آن نفوذ می کند.

به دنبال این نفوذ احتمال دارد جفت از جداره رحم بیرون برود، به طور مثال خود را به سایر ارگان ها مثل مثانه برساند.

در این حالت هنگام زایمان، کندن جفت از این ارگان ها که داخل بافت آنها هم نفوذ کرده بسیار دشوار است و با خونریزی های بسیار و خطرناکی همراه است و احتمال مرگ مادر وجود دارد.

این عارضه خطرناک تهدیدکننده جان مادران باردار است، بنابراین مادران باردار باید بدانند پیشگیری از سزارین برای حفظ سلامت و جان آنهاست.

سزارین با عوارض بسیاری برای مادر و جنین همراه است و در سراسر جهان از آن به عنوان یک روش برای انجام زایمان در برخی مادران که امکان زایمان طبیعی برای آنها وجود ندارد،استفاده می شود.

در سزارین بیش از مادران، جنین آنها هم در معرض خطر است و آمارها نشان می دهد که مرگ و میر در نوزادانی که با روش سزارین به دنیا می آیند، بسیار بالاتر از سایر نوزادان است.

با توجه به اینکه در سزارین نوزاد سر وقت مناسب خود به دنیا نمی آید، ریه آنها عمدتا نارس بوده و همین امر موجب می شود این نوزدان با مشکلات تنفسی مواجه شوند.

از طرفی احتمال پارگی جفت در این روش بالاست و با توجه به اینکه جفت منبع تغذیه جنین است می تواند منجر به مرگ جنین شود.

در همان بدو تولد نوزاد به آغوش و شیر مادر نیاز دارد که متاسفانه در سزارین این امکان فراهم نیست و نوزاد به خاطر حال نامساعد مادر به بخش منتقل می شود و از شیر اولیه و آغوش نخست مادر محروم می شود و همین امر شیردهی های بعدی نوزاد را با مشکل مواجه می کند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.