پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

کتاب روش آموزشی «کیو سی تی» رونمایی شد
12 مرداد 1400 - 9:04
شناسه : 270848
1
ریاست پارک علم و فناوری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه: راه اندازی اولین مرکز توسعه مهارتهای گروهی بر اساس مدل«کیو سی تی» ویژه کودکان و نوجوانان درایران، توسط واحد فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه ظهر دوشنبه ۱۱مردادماه، کار خود را آغاز و از کتاب «بستان» به تألیف دکتر نبی بستان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی جهاد دانشگاهی کرمانشاه رو نمایی شد./دکتر سیامک آزادی « ریاست پارک علم و فناوری کرمانشاه» در این مراسم اظهار داشت: یکی از الزامات بسیار جدی ما این است که بتوانیم آموزشهای فنی و حرفه ای را از گروه های پایین شروع کنیم./آزادی افزود: توسعه فناوری نیازمند آموزشهای حرفه ای و تخصصی است و در این راستا کارهای بسیار خوبی نیز انجام شده است و کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح را در ۲۰ مرکز آموزشی همچون فرهنگسرای شهرداری، مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی و برخی مهدکودکها آموزش می دهد./رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت بستان تجارت اورامان که بومی سازی این مدل آموزشی را در کشور برعهده داشته یکی از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است و هم اکنون چهار شرکت و ساختار در پارک در حوزه های اینچنینی فعالیت دارند.
آزادی امیدواربود تا پایان سال جاری به کمک این ساختارها و شرکت ها استارت آپ های دانش آموزشی را در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی شود.

پ
پ

توسعه فناوری نیازمند آموزشهای حرفه ای و تخصصی است

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه: راه اندازی اولین مرکز توسعه مهارتهای گروهی بر اساس مدل«کیو سی تی» ویژه کودکان و نوجوانان درایران، توسط واحد فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه ظهر دوشنبه ۱۱مردادماه، کار خود را آغاز و از کتاب «بستان» به تألیف دکتر نبی بستان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی جهاد دانشگاهی کرمانشاه رو نمایی شد.
دکتر سیامک آزادی « ریاست پارک علم و فناوری کرمانشاه» در این مراسم اظهار داشت: یکی از الزامات بسیار جدی ما این است که بتوانیم آموزشهای فنی و حرفه ای را از گروه های پایین شروع کنیم.
آزادی افزود: توسعه فناوری نیازمند آموزشهای حرفه ای و تخصصی است و در این راستا کارهای بسیار خوبی نیز انجام شده است و کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح را در ۲۰ مرکز آموزشی همچون فرهنگسرای شهرداری، مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی و برخی مهدکودکها آموزش می دهد.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت بستان تجارت اورامان که بومی سازی این مدل آموزشی را در کشور برعهده داشته یکی از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است و هم اکنون چهار شرکت و ساختار در پارک در حوزه های اینچنینی فعالیت دارند.
آزادی امیدواربود تا پایان سال جاری به کمک این ساختارها و شرکت ها استارت آپ های دانش آموزشی را در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی شود.

بنیان گذار مدل آموزشی کیوسی تی کشور:
کیو سی تی کیفیت آموزشی گروهی، جدید ترین مدل آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان

دکتر نبی بستان نیز درجمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در ایران استان کرمانشاه همزمان با چهل و یکمین سالگرد جهاد دانشگاهی پایلوت شده و در ۱۲ شهرستان و ۲۲ نمایندگی به فرزندان سه تا ۱۸ ساله آموزش های لازم داده می شود.
دکتر بستان با اشاره به اینکه این روش آموزشی جذابیت بسیار بالا دارد و تغییر رفتار را در کنار آموزشهای رسمی یاد می دهد افزود: آموزشها در هفته یک ساعت و بدون تکلیف می باشد و بنا به شرایط سنی متقاضیان آموزشهای لازم داده می شود.

بنیان گذار مدل آموزشی کیوسی تی در ایران تاکید کرد: این مدل آموزش اکنون در ۴۰ کشور دنیا بیش از چهل سال است که آموزش داده می شود، و اکنون سه سال می باشد که با همکاری آموزش و پرورش بالغ بر ۳۰۰۰ شرکت کننده از این روش استفاده و استقبال خوبی نیز شده است.

مولف کتاب بستان تاکید کرد: آموزشهای،هوش هیجانی، مهارتهای اجتماعی،عزت نفس و اعتماد به نفس، تمرکز و توجه، نظم و مسئولیت پذیری، خلاقیت و حل مساله،انگیزه مشارکت در فعالیت های گروهی،مهارتهای ارتباط موثر و،تقویت رفتار مثبت و رفتار شهروندی از مزایای این روش آموزشی برای کودکان و نوجوانان می باشد.
به گفته دکتر بستان این مدل آموزش با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه شروع به فعالیت کرده است که اهداف این مدل آموزشی رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان در زمینه های حسی حرکتی،شناخت به صورت سطح بندی و شامل هر سطح ۴ جلسه در ماه به مدت یک ساعت در گروههای مختلف سنی ، ۳ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۰ سال،۱۱ تا ۱۴ سال و ۱۵ الی ۱۸ سال از آذر ماه سال ۱۳۹۷در شهر کرمانشاه شروع شده است و تا کنون با استقبال خوب کودکان و نوجوانان و همچنین رضایت و بازخورد مثبت والدین همراه بوده است و بصورت ساده توسط مربیان و تسهیل گران مجرب که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره می باشند، آموزشهای لازم تئوری و عملی را کسب کرده و طبق پروتکل و رعایت کاربرگهای مدل آموزشی «کیو سی تی» بصورت متمرکز در تمامی مراکز مشغول به آموزش می باشند.

بنیان گذار مدل کیو سی تی در ایران در ادامه گفت: در این روش آموزشی اکثر کودکان از دوران رشد کودکی دستیابی به عزت نفس که عزت نفس بالا دارند در شرایط سخت زندگی به راحتی از راه حل ها و توانمندی درونی خودشان استفاده می کنند.دانش آموزانی که عزت نفس بالا دارند می توانند در بازی های گروهی ازمهارتها و توانمندی شخصی خودشان استفاده کنند و احساس خود ارزشمندی بالا دارند.
دکتر بستان خاطر نشان کرد: تا امروز هیچ مدل آموزشی مشابه «کیو سی تی» نبوده و مهمترین کاربرد آن غربالگری کودکان و نوجوانان است.
لازم به ذکر است: سامانه www.qct.drbostan.com برای اطلاع بیشتر از این روش آموزشی معرفی شد./ رحمانی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.