شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

درخشش صدا و سیمای کرمانشاه این بار در قالب سریال «من و سردار»
18 شهریور 1400 - 9:14
شناسه : 272014
1
آئین امضای تفاهم نامه برگزاری اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی و... طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه؛ پایگاه خبری طلوع؛ استان کرمانشاه میزبان جلسه‌ای بود تا سرنوشت سه رویداد فرهنگی مهم در استان تعیین شود، اولین رویداد برگزاری نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی کرمانشاه و دومین رویداد ساخت‌سریال مهم با عنوان من و سردار با رویکرد ایثار و شهادت است ، سومین رویداد نیز سریال ۱۷ قسمتی با رویکرد طنز است که قرار است در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه استانی زاگرس پخش شود./افشین امیری مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه با بیان اینکه سه رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای برای کرمانشاه در راه است ودر همین راستا این افتخار به کرمانشاه داده شده تا برگزاری نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی و تجلیل از پیرغلامان در سال آینده به کرمانشاه واگذار شود./مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه سپس به برنامه ریزی برای ساخت سریال ۲۶ قسمتی و چهل و پنج دقیقه‌ای «من و سردار »اشاره کرد که با همکاری صدا و سیمای استان کرمانشاه تولید خواهد شد./امیری هدف از ساخت این سریال را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: جنگ در کرمانشاه آغاز شد و در همینجا پایان یافت، از همین رو ساخت این سریال در کرمانشاه می‌تواند به خوبی بیانگر فرهنگ ایثار و شهادت باشد./مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه از دیگر برنامه‌های در دست ساخت این مرکز نیز یاد کرد و افزود:  یکی دیگر از کارهایی که در برنامه داریم ساخت سریال ۱۷ قسمتی با رویکرد طنز است که قرار است در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه استانی زاگرس پخش شود./به گفته امیری تلاش شده این سریال بسیار با کیفیت و موفق باشد تا بتوانیم آن را در تراز سریال نون خ در سایر شبکه های سراسری نیز مطرح کنیم./امیری تاکید کرد: با حضور رئیس محترم مرکز سیمای استان‌ها جناب آقای فاطمی،آئین آغاز به کار سریال طنز ١٧ قسمتی (مزرعه) که قرار است نوروز ١۴٠١ از شبکه زاگرس پخش شود  در منطقه اورامانات کرمانشاه برگزار شد.

پ
پ
کرمانشاه؛ پایگاه خبری طلوع؛ استان کرمانشاه میزبان جلسه‌ای بود تا سرنوشت سه رویداد فرهنگی مهم در استان تعیین شود، اولین رویداد برگزاری نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی کرمانشاه و دومین رویداد ساخت‌سریال مهم با عنوان من و سردار با رویکرد ایثار و شهادت است، سومین رویداد نیز سریال ۱۷ قسمتی با رویکرد طنز است که قرار است در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه استانی زاگرس پخش شود.
 

 در همین راستا جمعی از مسئولین رسانه ملی در کرمانشاه حضور یافتند تا به چند و چون این دو رویداد فرهنگی بپردازند.

سریالی نوروزی مشابه  «نون خ» در راه است

 در ابتدای این جلسه افشین امیری مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه با بیان اینکه سه رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای برای کرمانشاه در راه است، این سه رویداد را شامل میزبانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، سریال ۲۶ قسمتی من و سردار و سریال طنز ۱۷ قسمتی نوروزی اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این استان از دیرباز قدمگاه زوار کربلا بوده و افتخار خادمی زائرین امام حسین علیه السلام را داشته است، افزود: این امر باعث شده فرهنگ خادمی امام حسین علیه السلام از دیرباز در این استان نهادینه باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا این افتخار به کرمانشاه داده شده تا برگزاری نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی و تجلیل از پیرغلامان در سال آینده به کرمانشاه واگذار شود.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که کرمانشاه برای این میزبانی انتخاب شد این است که کرمانشاه به نمادی برای وحدت مذاهب مختلف مشهور است و این رویداد بین‌المللی نیز از مهمترین اهدافی که دنبال می‌کند ایجاد وحدت بین مذاهب است.

امیری اضافه کرد: از سوی دیگر در راستای اجرای این اجلاس بین‌المللی در راستای منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از نهضت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف دنیا است.

وی ابراز امیدواری کرد که کرمانشاه بتواند میزبان خوبی برای این رویداد بین‌المللی و تجلیل از خادمان امام حسین علیه السلام باشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه سپس به برنامه ریزی برای ساخت سریال ۲۶ قسمتی و چهل و پنج دقیقه‌ای «من و سردار »اشاره کرد که با همکاری صدا و سیمای استان کرمانشاه تولید خواهد شد.

امیری هدف از ساخت این سریال را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: جنگ در کرمانشاه آغاز شد و در همینجا پایان یافت، از همین رو ساخت این سریال در کرمانشاه می‌تواند به خوبی بیانگر فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 وی افزود: از سوی دیگر تقارن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و اربعین فرصت مغتنمی شد تا  ساخت این سریال تلویزیونی با رویکرد ایثار و شهادت استارت بخورد.

 مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه از دیگر برنامه‌های در دست ساخت این مرکز نیز یاد کرد و افزود:  یکی دیگر از کارهایی که در برنامه داریم ساخت سریال ۱۷ قسمتی با رویکرد طنز است که قرار است در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه استانی زاگرس پخش شود.

به گفته امیری تلاش شده این سریال بسیار با کیفیت و موفق باشد تا بتوانیم آن را در تراز سریال نون خ در سایر شبکه های سراسری نیز مطرح کنیم.

امیری تاکید کرد: با حضور رئیس محترم مرکز سیمای استان‌ها جناب آقای فاطمی،آئین آغاز به کار سریال طنز ١٧ قسمتی (مزرعه) که قرار است نوروز ١۴٠١ از شبکه زاگرس پخش شود  در منطقه اورامانات کرمانشاه برگزار شد.

« من و سردار» گامی را راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری

در ادامه این جلسه سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی نیز با اشاره به دو رویداد مهم رسانه‌ای که قرار است در کرمانشاه انجام شود، افزود: یکی از این رویدادها آغاز تصویربرداری سریال نوروزی در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه است که امیدواریم با توجه به تجاربی که کرمانشاه در ساخت سریال نون خ داشت سریال مطرح و قابل توجهی باشد.

وی سپس به ساخت سریال من و سردار که سریال ۲۶ قسمتی با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت است اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر ایران اسلامی و چهره زیبا ایران یاد کردند، ساخت چین سریال‌هایی می تواند گامی مهم در راستای تحقق منویات ایشان باشد.

 رئیس مرکز سیمای استان های رسانه ملی با بیان اینکه رسانه ملی همواره به استانی مانند کرمانشاه توجه داشته زیرا این استان شایستگی بیش از اینها دارد، ادامه داد: کرمانشاه سوابق خوبی در حوزه کارهای فرهنگی دارد که از جمله آنها می‌توان به سریال نون خ اشاره کرد که البته استاندار کرمانشاه نیز در حمایت از این رویدادها نقش مهمی داشتند.

اجلاس پیرغلامان حسینی را تکلیف الهی بدانیم

در ادامه محمد مهدی رحمتی رئیس بسیج سازمان صدا و سیمای کشور نیز با بیان اینکه اولین و آخرین عملیات های دفاع مقدس در استان کرمانشاه بود، افزود: جنگ در کرمانشاه آغاز و در همین استان خاتمه یافت.

وی سپس از کرمانشاه به عنوان استان تکایا و امامزاده ها یاد کرد و گفت: از همین رو کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی برای میزبانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی دارد.

وی در ادامه از اهداف برپایی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی یاد کرد و تاکید کرد: اولین هدف از این همایش زنده نگاه داشتن فرهنگ و تاریخ امام حسین و راه ایشان است و نباید فراموش کنیم که امام خمینی فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و همین امر تکلیف کار را برای ما مشخص می کند.

رئیس بسیج صدا و سیما تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) که قرن ها از زمان شهادت ایشان تا کنون فعالیت داشتند را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

رحمتی خاطر نشان کرد: بعد دیگر این همایش که کمتر به آن پرداخته شده ایجاد ظرفیت گردشگری مذهبی و رونق آن در کرمانشاه است.

وی ثبت و بازتاب رسانه‌ای آیین های شهادت امام حسین را نیز از دیگر اهداف این اجلاس دانست.

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در هجده دوره گذشته همواره حمایت همه جانبه دستگاه‌ها را برای برپایی این اجلاس بین‌المللی را شاهد بودیم، عنوان کرد: از محورهای مهمی که بنا داریم در نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در آن توجه کنیم ثبت و ضبط خاطرات و کراماتی است که احتمالا پیرغلامان حسینی شامل حالشان شده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم این اجلاس را به بهترین شکل برگزار کنیم و افزود: اگر این رویدادها را تکلیف الهی بدانیم نه وظیفه سازمانی، می توانیم در برپایی آن موفق باشیم.

 

در ادامه نشست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در کرمانشاه در سال آینده، میزبانی این اجلاس را افتخاری بزرگ برای کرمانشاه دانست که سال آینده نصیب مردم استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه از دیرباز در مسیر عبور زوار امام حسین و در دروازه عتبات عالیات قرار داشته، گفت: امیدواریم این همایش را بگونه‌ای میزبانی کنیم که امام حسین (ع) نیز از برپایی آن راضی باشد.

بازوند ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا در ایام برپایی این همایش باشیم و یادآور شد: حتی اگر کرونا از بین نرفته باشد باز هم جای نگرانی برای برپایی این اجلاس نیست، زیرا در ایام محرم امسال مداحان استان به بهترین شکل عزاداری امام حسین (ع) را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام دادند.

وی سپس به ساخت سریال من و سردار و اهمیت تبیین ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر جوانان رشید تقدیم انقلاب و نظام شد، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنجینه ارزشمند است که باید هرچه بیشتر از آن بهره ببریم.

بازوند معتقد است ساخت سریال من و سردار می‌تواند زمینه استفاده بیشتر کرمانشاه از این گنجینه ارزشمند را فراهم کند.

استاندار کرمانشاه همچنین از پیگیری برای ساخت سریالی با محوریت سردار سرلشکر بروجردی خبر داد که حق بسیاری بر گردن مردم منطقه غرب دارد.

بازوند گفت: پیگیری می‌کنم پیش از جابجایی استانداران، اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این فیلم تهیه شود.

استاندار کرمانشاه در پایان اشاره ای هم به ساخت سریال نون خ و اقدامات خوب صدا و سیمای کرمانشاه داشت و ادامه داد: ساخت این سریال به اندازه ۳۰، ۴۰ سال کرمانشاه را به ایران معرفی کرد.

وی معتقد است ساخت چنین سریال‌‌هایی می‌تواند در راستای منویات مقام معظم رهبری و معرفی چهره زیبای کرمانشاه به ایران نقش بسزایی داشته باشد./جام جم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.