جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

واردات و صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان به ۵۵۲ هزار تن رسید
20 شهریور 1400 - 10:46
شناسه : 272049
1
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-از ابتدای امسال تاکنون در مجوع ۵۵۲ هزار تن کالا از مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به کشور وارد و یا از این مرز به عراق صادر شده است./«فریبرز کرمی»  افزود: این میزان کالا توسط ۱۷ هزار و ۵۰۵ دستگاه خودروی ایرانی و ۱۰ هزار و ۵۲۴ دستگاه خودروی عراقی در پایانه مرز رسمی پرویزخان جابه جا شده است./وی اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۷۶ هزار و ۱۴۷ تن کالا توسط ۶ هزار ۸۴۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان به داخل کشور بارگیری شده است./مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین ترانزیت ورودی کالا از مرز رسمی پرویزخان ۱۷۸ هزار و ۷۰۴ تن است و ۶ هزار و ۷۱ دستگاه ناوگان غیر ایرانی نیز کار جابه جایی کالا را انجام داده اند./او گفت: واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۶ هزار و ۹۸۰ تن است که توسط پنج هزار ۵۰۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴۱ دستگاه کامیون عراقی انجام شده است.

پ
پ

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجوع ۵۵۲ هزار تن کالا از مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به کشور وارد و یا از این مرز به عراق صادر شده است.

«فریبرز کرمی»  افزود: این میزان کالا توسط ۱۷ هزار و ۵۰۵ دستگاه خودروی ایرانی و ۱۰ هزار و ۵۲۴ دستگاه خودروی عراقی در پایانه مرز رسمی پرویزخان جابه جا شده است.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۷۶ هزار و ۱۴۷ تن کالا توسط ۶ هزار ۸۴۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان به داخل کشور بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین ترانزیت ورودی کالا از مرز رسمی پرویزخان ۱۷۸ هزار و ۷۰۴ تن است و ۶ هزار و ۷۱ دستگاه ناوگان غیر ایرانی نیز کار جابه جایی کالا را انجام داده اند.

او گفت: واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۶ هزار و ۹۸۰ تن است که توسط پنج هزار ۵۰۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴۱ دستگاه کامیون عراقی انجام شده است.

کرمی ادامه داد: همچنین توسط ۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه کامیون ایرانی ۴۹ هزار و ۸۳۹ تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان صادر شده است.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند از این رو مرزهای استان کرمانشاه به عنوان فرصت و کانونی برای افزایش مبادلات تجاری و گسترش روابط ۲جانبه کشورمان با عراق محسوب می شوند.  

وی گفت: بیش از نیمی از صادرات سالیانه کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق پایانه های مرزی استان کرمانشاه انجام می پذیرد که حتی با وجود شیوع بیماری کرونا و در ایامی که اکثر مرزهای زمینی کشور تعطیل بودند پایانه مرزی پرویزخان با حجم بالایی از صادرات مواجه شد.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است. این مرز در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.