چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

دشنه سودجویان بر قلب زخم خورده بلوط‌ها/ حمل «اره‌های موتوری» بدون مجوز در کرمانشاه جرم است
29 شهریور 1400 - 11:36
شناسه : 272376
3
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

زنگ خطر برای درختان بلوط، در مناطق وسیعی از جنگل‌های زاگرس کرمانشاه به صدا در آمده، درختان بلوط با تیغ تیز و تند اره‌های موتوری یکی پس از دیگری به زمین می‌افتند. که در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حمل هر گونه اره موتوری بدون مجوز از این اداره کل را جرم و شامل برخورد قضایی اعلام کرده است./عدم نفوذپذیری نزولات جوی در خاک به دلیل کوبیدگی سطح خاک به علت حضور بیش از حد دام در عرصه، ریزگرد ها و گرد وغبار، آفت‌های درختان (آفت لورانتوس)،خشکسالی‌های، ورود گردشگرها و قاچاق محصولات جنگلی مثل چوب تا گرفتن زغال، وقوع آتش‌سوزی و پیامدهای ناشی از آن، تخریب‌های ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی و قطع درختان بلوط برای تهیه زغال… از عمده مشکلات حال حاضر جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه است./هر روز در یک نقطه از استان خبری مبنی بر قتل‌عام این درختان و دیگر گونه‌های گیاهی به گوش می‌رسد، «قبلاً شب‌ها درخت‌ها را می‌زدند، الان دیگر روز و شب ندارد برایشان.»، شرایط در منطقه جلالوند و عثماوند شهرستان کرمانشاه اصلاً مناسب نیست و درختان بلوط یکی پس از دیگری به زمین می‌افتند./سیروس صفری، مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، اظهار داشت: متأسفانه این روزها افرادی ناگاه اره‌های موتوری را جایگزین تبر کرده و به جان جنگل‌های افتاده‌اند و این سرمایه ملی را تخریب می‌کنند./وی خطاب به دارندگان و بهره‌برداران اره‌های موتور دستی در سطح استان کرمانشاه، متذکر شد:طبق اطلاعیه فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از اول شهریورماه بنا بر دستور دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به استناد ماده ۴۲ و تبصره‌های ذیل آن از قانون حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی کشور هرگونه نگهداری، حمل و بهره‌برداری از اره‌های موتوری دستی باید با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باشد./صفری گفت: در غیر این صورت تمامی ظابطین خاص و عام دادگستری موظف هستند در صورت مشاهده وسیله ضبط و فرد خاطی را پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع دهند.

پ
پ

زنگ خطر برای درختان بلوط، در مناطق وسیعی از جنگل‌های زاگرس کرمانشاه به صدا در آمده، درختان بلوط با تیغ تیز و تند اره‌های موتوری یکی پس از دیگری به زمین می‌افتند. که در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حمل هر گونه اره موتوری بدون مجوز از این اداره کل را جرم و شامل برخورد قضایی اعلام کرده است.

دشنه سودجویان بر قلب زخم خورده بلوط‌ها/ حمل «اره‌های موتوری» بدون مجوز در کرمانشاه جرم است

 مساحت جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار است و از نظر مساحت جنگل‌ بین یازده استان ناحیه رویشی زاگرس، در جایگاه ششم قرار دارد.

گونه غالب جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه بلوط ایرانی است که بنه، زالزالک، گلابی جنگلی، ارزن، کیکم و آلبالوی جنگلی از دیگر گونه‌های جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه هستند.

بیش از دو درصد جنگل‌های استان کرمانشاه جزو جنگل‌های انبوه به شمار می‌روند و بیش از ۳۹ درصد جنگل‌های این استان از نوع نیمه‌انبوه و ۵۸ درصد دیگر جزو جنگل‌های تُنُک دسته‌بندی می‌شوند.

جنگل‌های زاگرس را جنگل‌های شارژ آبی می‌دانند، ۴۰ درصد نیاز آبی کشور را جنگل‌های زاگرس تامین می‌شود، این جنگلها نقش مهمی در حفاظت خاک دارند، ضمن اینکه در کنار ارزش‌های زیستی در تصفیه هوا و کاهش میزان آلودگی‌های هوا نقش مهمی دارند. این جنگلها از نظر اکوتوریسمی هم دارای ارزش‌های زیادی هستند.

عدم نفوذپذیری نزولات جوی در خاک به دلیل کوبیدگی سطح خاک به علت حضور بیش از حد دام در عرصه، ریزگرد ها و گرد وغبار، آفت‌های درختان (آفت لورانتوس)،خشکسالی‌های، ورود گردشگرها و قاچاق محصولات جنگلی مثل چوب تا گرفتن زغال، وقوع آتش‌سوزی و پیامدهای ناشی از آن، تخریب‌های ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی و قطع درختان بلوط برای تهیه زغال… از عمده مشکلات حال حاضر جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه است.

با آغاز فصل سرما، زنگ خطر برای درختان بلوط، در مناطق وسیعی از زاگرس به صدا در آمده و به‌زودی باید شاهد تغییر چهره‌ زاگرس در آستانه‌ زمستان باشیم. به‌تازگی اخبار دیگری از منابع مطلع محلی رسیده است که حاکی از قلع‌وقمع درختان بلوط با اره برقی در جنگل‌های زاگرس است.

محیط زیست متعلق به همه ما و امانتی است که فرزندانمان و نسل‌های‌آینده در اختیار ما قرار داده‌اند که متأسفانه افراد سودجو با اره‌های موتوری همراه با طوفان شبی کار باد سیل‌آسا می‌کنند صحبت از یک شاخه یا یک برگ نیست، آه …که جنگل را بیابان می‌کنند.

 

هر روز در یک نقطه از استان خبری مبنی بر قتل‌عام این درختان و دیگر گونه‌های گیاهی به گوش می‌رسد، «قبلاً شب‌ها درخت‌ها را می‌زدند، الان دیگر روز و شب ندارد برایشان.»، شرایط در منطقه جلالوند و عثماوند شهرستان کرمانشاه اصلاً مناسب نیست و درختان بلوط یکی پس از دیگری به زمین می‌افتند.

برای حمل اره‌های موتوری تا ۳۰ آبان‌ماه مجوز بگیرید

سیروس صفری، مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، اظهار داشت: متأسفانه این روزها افرادی ناگاه اره‌های موتوری را جایگزین تبر کرده و به جان جنگل‌های افتاده‌اند و این سرمایه ملی را تخریب می‌کنند.

وی خطاب به دارندگان و بهره‌برداران اره‌های موتور دستی در سطح استان کرمانشاه، متذکر شد: طبق اطلاعیه فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از اول شهریورماه بنا بر دستور دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به استناد ماده ۴۲ و تبصره‌های ذیل آن از قانون حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی کشور هرگونه نگهداری، حمل و بهره‌برداری از اره‌های موتوری دستی باید با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باشد.

صفری گفت: در غیر این صورت تمامی ظابطین خاص و عام دادگستری موظف هستند در صورت مشاهده وسیله ضبط و فرد خاطی را پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع دهند.

وی ادامه داد: الزامی است تمام دارندگان این وسیله که به نوعی ابزار کار آن‌ها است باید به اداره منابع طبیعی شهرستان محل زندگی مراجعه و نسبت به اخذ مجوز حمل و نگهداری اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آخرین مهلت برای گرفتن مجوز را ۳۰ آبان‌ماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه این زمان اعلام شده قابل تمدید نیست.

محیط زیست متعلق به همه ما و امانتی است که فرزندانمان و نسل‌های‌آینده در اختیار ما قرار داده‌اند که متأسفانه افراد سودجو با این اره‌ها همراه با طوفان شبی کار باد سیل‌آسا می‌کنند صحبت از یک شاخه یا یک برگ نیست، آه …که جنگل را بیابان می‌کنند./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.