چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

بهترین روش آموزش در دوران کرونا کدام است؟
30 شهریور 1400 - 11:57
شناسه : 272429
3
مشاور تحصیلی طلوع‌‌کرمانشاه :

جهانگیر مرادی  اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی به واسطه احتمال بالای شیوع بیماری کرونا امکان بازگشایی مدارس به شکل کاملا حضوری وجود ندارد، اما آموزش و پرورش می تواند با برنامه ریزی برای حضور دانش‌آموزان سر کلاس درس حتی به میزان یک روز در هفته هم که شده گام مهمی در جهت آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بردارد./این مشاور تحصیلی با اشاره به کارایی بالای آموزش حضوری، تاکید کرد: به جرات می گویم یک ساعت آموزش حضوری شاید به اندازه چندین ساعت آموزش غیرحضوری کارایی داشته باشد، لذا تقسیم دانش‌آموزان به گروه های کوچک و آموزش حضوری آنها می تواند تا حد زیادی خلاهای آموزش غیرحضوری در روزگار کرونا را جبران کند./مرادی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان در قالب گروه های ۱۰ نفره و حتی کمتر فقط یک روز در مدرسه حاضر شده و بقیه آموزش ها را از طریق غیرحضوری دریافت کنند، یادگیری آنها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد./وی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزی با معلمش رودررو می شود، احساس تعهد بیشتری به انجام تکالیف درسی و مطالعه خواهد داشت و این موضوع می تواند در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط کرونایی مفید باشد./مرادی یادآوری کرد: همچنین حضور در فضای مدرسه و قرار گرفتن در کنار گروه همسالان با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان برای تلاش بیشتر برای یادگیری انگیزه می دهد.

پ
پ

 یک مشاور تحصیلی بهترین روش آموزشی برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی را روش تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری عنوان کرد.

 جهانگیر مرادی  اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی به واسطه احتمال بالای شیوع بیماری کرونا امکان بازگشایی مدارس به شکل کاملا حضوری وجود ندارد، اما آموزش و پرورش می تواند با برنامه ریزی برای حضور دانش‌آموزان سر کلاس درس حتی به میزان یک روز در هفته هم که شده گام مهمی در جهت آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بردارد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به کارایی بالای آموزش حضوری، تاکید کرد: به جرات می گویم یک ساعت آموزش حضوری شاید به اندازه چندین ساعت آموزش غیرحضوری کارایی داشته باشد، لذا تقسیم دانش‌آموزان به گروه های کوچک و آموزش حضوری آنها می تواند تا حد زیادی خلاهای آموزش غیرحضوری در روزگار کرونا را جبران کند. 

مرادی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان در قالب گروه های ۱۰ نفره و حتی کمتر فقط یک روز در مدرسه حاضر شده و بقیه آموزش ها را از طریق غیرحضوری دریافت کنند، یادگیری آنها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

 این کارشناس ارشد علوم تربیتی تاکید کرد: معتقدم بهترین شیوه آموزش در شرایط کنونی ترکیبی از آموزش حضوری و غیرحضوری است، به این معنا که دانش‌آموزان به میزان محدود هم که شده به مدرسه بروند و با معلم های خود دیدار داشته باشند تا روند تحصیل دانش‌آموزان جدی‌تر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزی با معلمش رودررو می شود، احساس تعهد بیشتری به انجام تکالیف درسی و مطالعه خواهد داشت و این موضوع می تواند در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط کرونایی مفید باشد.

مرادی یادآوری کرد: همچنین حضور در فضای مدرسه و قرار گرفتن در کنار گروه همسالان با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان برای تلاش بیشتر برای یادگیری انگیزه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از کشورها در این شرایط تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری را در دستور کار فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان قرار داده‌اند، گفت: باید از تجربیات این کشورها در فرآیند آموزش و پرورش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی الگوبرداری کنیم تا دانش آموزان لطمه نبینند.

مرادی همچنین با اشاره به افت قطعی تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا، گفت: اگرچه افت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی گریز ناپذیر است، اما باید تلاش کنیم تا این افت را به حداقل برسانیم./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.