جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

اضطراب و استرس می‌تواند در بروز بیماریهای قلبی عروقی موثر باشد/ شیوع بیماری روانی در بین زنان و افراد کم سواد بیشتر از مردان و افراد تحصیل کرده است
20 مهر 1400 - 13:00
شناسه : 272935
1
سلامت روان؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- دکترمسعود پایدار میزان سلامت روان در کرمانشاه را در حد متوسط کشور اعلام کرد و افزود: در کرمانشاه از هر چهار نفر، یک نفر مسائل و مشکلات روان شناختی دارد که آمار کشوری هم در همین حدود می باشد./دکتر پایدار اضطراب، استرس، افسردگی، اعتیاد و بیماری های مزمن را مهمترین اختلالات و بیماری های روان در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: بیشترین موضوعی که در کرمانشاه با آن مواجه هستیم، بحث استرس و اضطراب است که از زمان شیوع بیماری کرونا در بین مردم اضطراب و استرس بیشتر شده، که این نوع از بیماری های روانشناختی می تواند در بروز و یا تشدید برخی از بیماری های شایع مانند بیماری های قلبی و عروقی تاثیر گذار باشد./معاونت امور پیشگیری بهزیستی کرمانشاه بیماری های روان شناختی را باعث افزایش هزینه خانواده ها دانست وافزود: این بیماری باعث مشکلات شغلی می شود، خانواده هایی که دارای بیمار روان هستند حدود ۲۶ درصد از هزینه‌های زندگی خود را برای بیمارشان مصرف می کنند./به گفته دکتر پایدار،شیوع بیماری های روان در افراد بی سواد شش برابر از افراد سواد دار است و شیوع بیماری روانی در بین زنان بیشتر از مردان است./پایدار در ادامه، گفت: از نظر شادکامی مردم کرمانشاه در رده های آخر کشوری قرار دارندو علیرغم وجود زیرساخت ها، تنها حدود ۳۰ درصد از افرادی که نیاز به دریافت خدمات دارند، به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از این تعداد درصدی هم مراحل درمان را پیگیری نمی کنند، فقط بخش کمی از مردم برای درمان اختلالات روانی خود اقدام می کنند.

پ
پ

بیماریهای روان شناختی باعث هزینه برای خانواده ها می شود، این بیماری در افراد بیسواد شش برابر افراد تحصیل کرده شیوع دارد و برای خانواده ها هزینه در بر دارد.

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه: دکترمسعود پایدار در نشست خبری ۱۹ مهر ماه، به مناسبت هفته سلامت روان «۱۸ لغایت ۲۴ مهر ماه» در جمع خبرنگاران گفت: میزان سلامت روان در کرمانشاه را در حد متوسط کشور اعلام کرد و افزود: در کرمانشاه از هر چهار نفر، یک نفر مسائل و مشکلات روان شناختی دارد که آمار کشوری هم در همین حدود می باشد.

دکتر پایدار اضطراب، استرس، افسردگی، اعتیاد و بیماری های مزمن را مهمترین اختلالات و بیماری های روان در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: بیشترین موضوعی که در کرمانشاه با آن مواجه هستیم، بحث استرس و اضطراب است که از زمان شیوع بیماری کرونا در بین مردم اضطراب و استرس بیشتر شده، که این نوع از بیماری های روانشناختی می تواند در بروز و یا تشدید برخی از بیماری های شایع مانند بیماری های قلبی و عروقی تاثیر گذار باشد.

معاونت امور پیشگیری بهزیستی کرمانشاه بیماری های روان شناختی را باعث افزایش هزینه خانواده ها دانست وافزود: این بیماری باعث مشکلات شغلی می شود، خانواده هایی که دارای بیمار روان هستند حدود ۲۶ درصد از هزینه‌های زندگی خود را برای بیمارشان مصرف می کنند.

به گفته دکتر پایدار،شیوع بیماری های روان در افراد بی سواد شش برابر از افراد سواد دار است و شیوع بیماری روانی در بین زنان بیشتر از مردان است.
پایدار در ادامه، گفت: از نظر شادکامی مردم کرمانشاه در رده های آخر کشوری قرار دارندو علیرغم وجود زیرساخت ها، تنها حدود ۳۰ درصد از افرادی که نیاز به دریافت خدمات دارند، به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از این تعداد درصدی هم مراحل درمان را پیگیری نمی کنند، فقط بخش کمی از مردم برای درمان اختلالات روانی خود اقدام می کنند.

به گفته دکتر پایداربیش از ۱۰درصد ازمردم جامعه (حدود ۲۰۰ هزار نفر ) از مردم کرمانشاه بصورت مستقیم از خدمات سلامت روان اجتماعی بهزیستی استفاده می کنند که به شکل های مختلف می باشد، بخشی از خدمات به شکل بستری بیماران است که در چهار مرکز انجام می شود، بخشی از خدماتی هم به شکل تلفنی است که برای آن سه خط تلفنی شامل خطوط ۱۴۸۰ برای مشاوره روان شناختی، ۱۲۳ برای بحران های خانوادگی و ۰۹۶۲۸ برای افرادی که مشکل اعتیاد راه اندازی شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۰درصد کودکان دارای اضطراب کرونا هستند، و باورهای مردم در خصوص مراجعه به روانپزشک پایین است، در خاتمه سخنانش گفت: لازم است سواد رسانه ای را بالا ببریم، تا بتوانیم به طور صحیح از فضای مجازی استفاده کنیم.

مشاوره برای افراد تحت حمایت بهزیستی رایگان است؛

در ادامه کارشناس دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی، مهمترین دلایل طلاق که در سامانه تصمیم ثبت شده را اعتیاد، عدم وفاداری، بیکاری عدم مسولیت پذیری و عدم بلوغ فکری عنوان کرد.

دکتر مجید درویشی افزود: یکی از علل مراجعه نکردن به مشاوره برای حل مشکلات پرداخت هزینه است، که در این خصوص سازمان بهزیستی به افرادی که توان پرداخت نداشته باشند یارانه می دهد، ضمناً مشاوره برای افراد تحت حمایت بهزیستی رایگان است.

دکتر درویشی در ادامه گفت: در طرح مشاوره ۹۲ مرکز تخصصی فعالیت دارند،در شهر کرمانشاه ۳۲ مرکز تخصصی و در شهرستان ها ۱۲ مرکز ارائه خدمات دارند و برای هر مراجعه کننده که در سامانه ثبت نام کند ۴۵ روز مهلت مشاوره می دهند.

دکتر نیلوفر اختیاری« معاونت توانبخشی» بهزیستی کرمانشاه از چهار مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی در کرمانشاه خبرداد و افزود: یارانه برای این منظور کم است و بیماران پشت نوبتی زیاد داریم.

دکتر اختیاری افزود؛, در مرکز شبانه روزی کرمانشاه ۴۵۰ نفر نگهداری می شود، این افراد قرار است بعد از شش ماه ترخیص شوند، که متاسفانه تعدادی از خانواده ها دیگر آنها را پذیرش نمی کنند.

معاونت توانبخشی بهزیستی کرمانشاه از پنج مرکز ویزیت در منزل در شهر کرمانشاه و یک مرکز در اسلام آباد غرب خبر داد، که خدمات پزشکی، روانشناختی و … را انجام می دهند.

لازم به ذکر است: در این جلسه مدیر کل بهزیستی و معاونین حاضر در جلسه به خبرنگاران پاسخهای لازم را ارائه دادند.
رحمانی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.