پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

۵۰ درصد بازماندگان کرونا درگیر سندرم «کووید طولانی» می شوند
24 مهر 1400 - 12:09
شناسه : 273019
2
مطالعات نشان می دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- علائم دراز مدت عفونت کروناویروس که به عنوان «کووید طولانی» شناخته می شود، بیش از نیمی از بازماندگان کووید ۱۹ را تحت تأثیر قرار می دهد./محققان در این تحقیق، ۵۷ مطالعه را بررسی کردند که شامل بیش از ۲۵۰ هزار بزرگسال و کودک واکسینه نشده بود که از دسامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۱ مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند./بیماران در طول یک ماه (کوتاه مدت)، دو تا پنج ماه (میان مدت) و شش ماه یا بیشتر (بلندمدت) پس از بهبودی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در مجموع ۵۰ درصد دارای علائم طولانی مدت بودند و نرخ آن از یک ماه تا شش ماه یا بیشتر پس از بیماری اولیه، نسبتاً ثابت بود./بیش از نیمی از آن‌ها کاهش وزن، خستگی، تب یا درد داشتند. تقریباً از هر پنج نفر یک نفر دچار بی تحرکی شده بود./حدود یک چهارم آن‌ها در زمینه تمرکز کردن مشکل داشتند. حدود یک سوم آن‌ها با اختلالات اضطرابی فراگیر تشخیص داده شدند. شش نفر از هر ۱۰ نفر دارای ناهنجاری‌های تصویربرداری از قفسه سینه بودند./بیش از یک چهارم آن‌ها مشکلات تنفسی داشتند و تقریباً از هر پنج نفر یک نفر دچار ریزش مو یا بثورات پوستی شده بود./درد قفسه سینه و تپش قلب شایع‌ترین علائم مربوط به قلب بود و درد معده، کم اشتهایی، اسهال و استفراغ از جمله بیماری‌های گوارشی شایع گزارش شده بود./به گفته محققان، واکسیناسیون بهترین راه برای جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ و کاهش احتمال ابتلاء به سندرم کووید طولانی حتی در صورت ابتلاء به نوع شدید بیماری است.

پ
پ
 تاکنون ۲۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده‌اند و بسیاری از آن‌ها به مدت شش ماه یا بیشتر با مشکلات جسمی و روانی طولانی مدت روبرو بوده‌اند.

دکتر «پدی اسنتونگو» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پارک پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: مشکلات ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بازماندگان زیاد است و در بین آنها، اختلالات سلامت روان بارزتر است.

محققان در این تحقیق، ۵۷ مطالعه را بررسی کردند که شامل بیش از ۲۵۰ هزار بزرگسال و کودک واکسینه نشده بود که از دسامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۱ مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند.

اکثر آن‌ها (۷۹ درصد) در کشور‌های با درآمد بالا زندگی می‌کردند و درصد مشابهی هم در بیمارستان بستری شده بودند.

بیماران در طول یک ماه (کوتاه مدت)، دو تا پنج ماه (میان مدت) و شش ماه یا بیشتر (بلندمدت) پس از بهبودی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در مجموع ۵۰ درصد دارای علائم طولانی مدت بودند و نرخ آن از یک ماه تا شش ماه یا بیشتر پس از بیماری اولیه، نسبتاً ثابت بود.

بیش از نیمی از آن‌ها کاهش وزن، خستگی، تب یا درد داشتند. تقریباً از هر پنج نفر یک نفر دچار بی تحرکی شده بود. حدود یک چهارم آن‌ها در زمینه تمرکز کردن مشکل داشتند. حدود یک سوم آن‌ها با اختلالات اضطرابی فراگیر تشخیص داده شدند. شش نفر از هر ۱۰ نفر دارای ناهنجاری‌های تصویربرداری از قفسه سینه بودند. بیش از یک چهارم آن‌ها مشکلات تنفسی داشتند و تقریباً از هر پنج نفر یک نفر دچار ریزش مو یا بثورات پوستی شده بود.

درد قفسه سینه و تپش قلب شایع‌ترین علائم مربوط به قلب بود و درد معده، کم اشتهایی، اسهال و استفراغ از جمله بیماری‌های گوارشی شایع گزارش شده بود.

به گفته محققان، واکسیناسیون بهترین راه برای جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ و کاهش احتمال ابتلاء به سندرم کووید طولانی حتی در صورت ابتلاء به نوع شدید بیماری است.

 
منبع: مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.