شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

کاهش ۳۸ درصدی بارش‌های کرمانشاه
24 مهر 1400 - 19:24
شناسه : 273037
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه، بارش‌های سال زراعی گذشته استان کاهش ۳۸ درصدی داشته است/علی محمد زورآوند با بیان اینکه در سال زراعی گذشته( مهر ۱۳۹۹ تا آخر تابستان ۱۴۰۰) حدود ۳۰۱ میلی‌متر بارندگی در سطح استان کرمانشاه داشتیم، گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن با بارش ۴۶۰ میلی‌متر ۳۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۴۸۲ میلی‌متری کاهش ۳۸ درصدی داشته است/وی این میزان کاهش بارندگی در سطح استان را بسیار قابل توجه دانست.

پ
پ

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش سال زراعی گذشته در شهر کرمانشاه را نیز ۳۱۲ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: بارش‌های شهر کرمانشاه نسبت به سال قبل از آن با ۵۳۷ میلی‌متر بارش کاهش ۴۲ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با ۴۴۵ میلی‌متر بارندگی کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

زورآوند با بیان اینکه میزان کاهش بارندگی در شهر کرمانشاه از میانگین استان-نسبت به بلندمدت- کمتر بوده، خاطرنشان کرد: کمترین کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت را نیز از هرسین به میزان ۲۲ درصد داشتیم.

وی بیشترین کاهش بارندگی در سطح استان را نیز مربوط به نواحی غربی و جنوب غربی دانست و اضافه کرد: کاهش بارندگی در قصرشیرین نسبت به بلندمدت ۵۶ درصد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اشاره ای به بارش‌های فصل پاییز هم داشت و عنوان کرد: تا ۱۰ روز آینده بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

زورآوند با بیان اینکه در مهر ماه بارشی نخواهیم داشت، افزود: بارش آبان ماه نیز بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر خواهد بود که حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر کمتر از نرمال است.

وی ابراز امیدواری کرد وضعیت بارش‌ها در آذرماه کمی بهتر باشد و گفت: پیش‌بینی بلندمدت نشان می‌دهد بارش زمستان بهتر و به اندازه نرمال است، اما نمی‌تواند کاهش بارندگی پاییز را جبران کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.