جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

مراسم بزرگداشت هفته وحدت با حضور علمای شیعه و اهل تسنن برگزار شد
27 مهر 1400 - 9:37
شناسه : 273122
1
ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراسم بزرگداشت هفته وحدت با حضور حضرت آیت الله علماء نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه، دکترمحمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر رضا منصوری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و اعضای هیات علمی و اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجتمع فرهنگی بوستان انقلاب در تاریخ دوشنبه ۲۶ مهر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

پ
پ

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- دکتر مرادی گفت: سازمان بهداشت جهانی، محور توسعه پایدار را انسان سالم خوانده است که نه تنها از لحاظ جسمی سالم، بلکه از نظر روانی، اجتماعی و مذهبی نیز سالم باشد

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراسم بزرگداشت هفته وحدت با حضور حضرت آیت الله علماء نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه، دکترمحمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر رضا منصوری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و اعضای هیات علمی و اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجتمع فرهنگی بوستان انقلاب در تاریخ دوشنبه ۲۶ مهر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله علما، دکترمحمودرضامرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تبریک هفته‌ی وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام بیان داشت: نقش وحدت در توسعه و پایداری کشور بر همگان آشکار است و توسعه کشور به زیرساخت‌ها و منابع متعددی از جمله منابع مالی اقتصادی زیرزمینی، انسانی و … احتیاج دارد و مهمترین این منابع، منابع انسانی است که از آن به عنوان سرمایه انسانی نام برده می‌شود و در بسیاری از کشورهای پیشرفته توانسته‌اند از طریق منابع انسانی علم را تبدیل به ثروت کنند.
دکتر مرادی افزود سازمان بهداشت جهانی، محور توسعه پایدار را انسان سالم خوانده است که نه تنها از لحاظ جسمی سالم، بلکه از نظر روانی، اجتماعی و مذهبی نیز سالم باشد.

وی در ادامه گفت: از آن‌جا که استان کرمانشاه تنوع قومی و مذهبی زیادی دارد ولی مردم آن همواره همدل و همراه هم بوده‌اند و نمونه آن را می‌توان در زمان زلزله درک کرد، بیشتر مردم زلزله‌زده اهل تسنن بودند ولی از طرف همه قومیت‌ها و مذاهب کمک‌های زیادی از اقصی نقاط استان و کشور به آن‌ها شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۳۷ عضو هیئت علمی اهل تسنن وجود دارد که برخی از آنها جزء بهترین پزشکان هستند و مردم جدای از مسئله مذهب، از خدمات شایسته آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین از مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ دانشجوی این دانشگاه هزار و ۴۰۰ دانشجو معادل بیش از ۲۰ درصد از این دانشجویان اهل تسنن می‌باشند و ۴ مدیر شبکه اورامانات نیز اهل تسنن می‌باشند و این دانشگاه، الگوی خوبی برای خدمت‌رسانی به همه، به دور از هرگونه قومیت و مذهبی است و ملاک رفتار خوب و عمل صالح است.

در ادامه، دکتر محمدرضا غلامی «معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه» بیانیه ابلاغ شده از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مربوط به بازگشایی دانشگاه‌ها را ایراد کرد که متن آن به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

دانشجویان، اساتید گرانقدر و روحانیون معزّز

در ایام ولادت با سعادت پیامبر اعظم و نبی خاتم محمد مصطفی “صلی ا… علیه و آله” و امام صادق “علیه‌السلام” قرار داریم. سالروز رخدادی عظیم در تاریخ بشریت که نقطه عطفی برای تاریخ حیات معنوی بشریت است.

پیامبر اعظم ما وجودی است کهکشان‌وار که در او هزاران نقاط درخشان از فضائل و خوبی‌ها وجود دارد که چشم‌های خردمندان را خیره می‌سازد. او آن ابر شخصیتی است که همه تاریخ را به تسخیر فکر و اراده‌ی خود درآورد و مسیر تاریخ را دگرگون ساخت.

بزرگ مردی که معلم همه نیکی‌ها، آموزگار عدالت و انسانیت، پرچمدار عقلانیت و تفکر و راهبر تاریخی رشد، تکامل و پیشرفت دائمی بشر تا انتهای تاریخ است.

ما مسلمان‌ها و مومنین چنانچه بر روی سیره و ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) تمرکز و دقت کنیم و درس بگیریم، دین و دنیای ما، دنیا و آخرت ما را کفایت خواهد کرد.

سزاوار است متفکرین، صاحبنظران و دانشگاهیان حیات پربار و مبارک ایشان را میلی‌متری و لحظه به لحظه مورد مطالعه علمی، بررسی و تدبر قرار دهند.

بزرگداشت نام، یاد، سیره و تعالیم پیغمبر، امت اسلامی را نشاطی روزافزون می‌بخشد. اگر جامعه ما می‌خواهد در مسیر جامعه اسلامی حقیقی شرکت کند؛ باید خود را بر سلوک رفتاری آن انسان کامل منطبق سازد.

جهت دریافت کامل متن این بیانه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

آیت الله علما امام جمعه معزز کرمانشاه ضمن تبریک و تهنیت هفته وحدت بیان داشت: خود اسلام یکپارچه وحدت است و پیامبر اسلام مظهر تمام خوبی‌های عالم است که از او به عنوان خلق عظیم یاد می‌شود. وحدت یکی از مهمترین خلق‌های عظیم است. وی افزود همه مذاهب یک شعار دارند و شعار ما سلام است.

امروز مسئله معنویت خواسته تمام کشورهای غرب است و این کشورها تشنه معنویت می‌باشند.

آیت الله علما اظهار داشت: که وحدت باید در رفتار ما تجلی پیدا کند تا ابرقدرت‌ها نتوانند از این مسئله برای تفرقه افکنی بین مذاهب استفاده کنند و از گذشته تاکنون تمام بزرگان ما به دنبال این بوده‌اند که بین مذاهب گوناگون وحدت و صمیمیت برای همیشه پابرجا باشد.

آیت الله علما در پایان سخنان خود گفت: که دانشگاه باید محلی باشد برای تربیت انسان‌های مسلمانی که جدای از بحث مذهب و قومیت خدمت‌گزار جامعه باشند.

ماموستا مرادی نیز در ادامه، با اشاره با آیاتی از قرآن در مورد شان و جایگاه پیامبر اسلام(ص) اشاره داشت: در میان اهل تسنن نیز محبت به اهل بیت وجود دارد و از این رو هفته وحدت تدبیری است برای هویت اسلامی و رفع توطئه‌های دشمن.

ماموستا مرادی افزود: وحدت یعنی تعریف نقاط مشترک و ما از ۱۰۰ مسئله اسلامی در ۹۰ مسئله اشتراک داریم و در خصوص مسائل دیگر هم باید با بحث و گفت‌وگوی سازنده پیش رفت.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت که اهل تسنن و تشیع همیشه پابه پای هم بودند و نمونه بارز آن دفاع مقدس است. پس ما نباید بگذاریم بین این دو مذهب اختلافی بیفتد و کسانی که مخالفین وحدت هستند را شناسایی کرده و با آنها برخورد و از پرداختن به مسائل سلیقه‌ای خودداری کنیم.

در پایان این مراسم از محمدمهدی شهرستانی به پاس آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین الملل قدردانی و تشکر به عمل آمد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.