چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

همه چیز درباره تومورهای خوش خیم پوست
04 آبان 1400 - 11:40
شناسه : 273337
0
تومورهای خوش خیم پوست چیست؟ طلوع‌‌کرمانشاه :

حتی شنیدن نام تومورهای خوش خیم پوست می تواند باعث نگرانی شود ، هر چند مضر نباشند./ پوست، همراه با بافت ای تشکیل دهنده آن، ناحیه ای است که تومورها بیشتر در آن ظاهر می شوند. آنها از طریق معاینه فیزیکی پوست مشخص می شوند./خوشبختانه اکثر آنها تومورهای خوش خیم هستند که مشکلی فراتر از جنبه زیبایی ایجاد نمی کنند! آنها می توانند منشاء متفاوتی داشته باشند. از اپیدرم، چسبندگی پوست یا بافت همبند پوستی و زیر جلدی تا برخی از ساختارهای درم، از جمله اعصاب و عروق خونی./کلمه تومور باعث می شود به چیز بدی فکر کنیم ، اما این همیشه درست نیست. تومور توده ای از بافت است که به طور مستقل رشد می کند و ارتباطی با محرک های کنترل کننده رشد طبیعی بافت ندارد./آنها آنقدر رایج هستند که ما نباید علائم هشداردهنده را نادیده بگیریم. برای مثال، اگر خالی دارید که تغییر رنگ داده یا خونریزی دارد، باید به متخصص مراجعه کنید. هیچ سن و جنسیتی از خطرات تومورهای پوستی مستثنی نیست./خودآزمایی پوست:کنترل دوره ای ضایعات پوستی برای جلوگیری از مشکلات آینده توصیه می شود. یافتن برآمدگی ها ، خال ها یا لکه های جدید، مشاهده تغییرات در نقاط مختلف پوست بدن، اشکال نامنظم و خونریزی ممکن است علائم هشدار دهنده برای مراجعه به متخصص باشد./قانون هایی برای تشخیص زودهنگام ضایعات پوستی وجود دارد:عدم تقارن/حاشیه (لبه های نامنظم)/رنگ (رنگ متغیر و نامنظم قرمز، آبی و سیاه)/قطر بیش از ۰/۳اینچ در عرض/تنوع زیاد تومورهای خوش خیم در پوست و جنبه های مختلف ریخت شناسی، تشخیص بالینی آنها را مشکل می کند. به همین دلیل، آسیب شناسی بافت به پزشکان کمک می کند تا به تشخیص قطعی برسند بنابراین اگر نگران هستید، فقط برای معاینه با متخصص خود برنامه ریزی کنید!

پ
پ
 

کراتوز سبورئیک : این شایع ترین نوع تومور خوش خیم پوست است. آنها در افراد بالای ۴۰ سال روی سر ، گردن و تنه ظاهر می شوند. آنها شبیه زگیل های برجسته اندوبه خوبی مشخص میباشند رنگ آنها مایل به زرد یا قهوه ای است و دارای سطح روغنی یا هایپرکراتوز هستند.

اندازه آنها می تواند بین ۰/۲ تا ۷ اینچ باشد و به نظر می رسد به پوست متصل شده اند. با این حال ، شما مجبور نیستید آنها را تحت درمان قرار دهید. در صورت تحریک یا اگر به دلایل زیبایی احساس ناراحتی می کنید ، درمان بر اساس الکتروکواگولاسیون ، کرایوتراپی یا بیوپسی است.

آکروکوردون یا فیبروم نرم : اینها تومورهای پوستی خوش خیم هستند. متخصصان تخمین می زنند که ۵۰ درصد مردم این نوع ضایعه را نشان می دهند و با افزایش سن خطر افزایش می یابد. علل آن ممکن است ژنتیکی و عوامل هورمونی باشد (به ویژه در زنان زیرا در دوران بارداری تمایل زیادی به تکثیر دارند).

آنها اغلب در افراد مبتلا به چاقی و دیابت رخ می دهند. به همین دلیل، آنها به عنوان نشانه ای از مقاومت بدن به انسولین توصیف شده اند. آنها در مناطقی ظاهر می شوند که لباس با بدن ما تماس زیادتری دارد مانند گردن ، زیر بغل و کشاله ران. معمولاً از درمان زیبایی برای آنها استفاده می کنند. گزینه هایی شامل کرایوتراپی ، اصلاح یا الکترودسیکاسیون.

آنژیوم های روبی : اینها لکه های قرمز هستند که در طول زندگی در مناطقی مانند شکم ، گردن و صورت ظاهر می شوند. آنها به عنوان گروهی از رگ های خونی متسع در سطح پوست توصیف می شوند که هیچ خطری برای سلامتی بیمار ندارند.

آنها حدود ۷۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال را تحت تأثیر قرار می دهند. تعداد و اندازه معمولاً با افزایش سن افزایش می یابد. با این حال ، آنها در بیماران دیابتی شایع تر هستند و اگر فرد در معرض گرما قرار بگیرد ممکن است افزایش یابند.

از سوی دیگر ، ممکن است برخی از افراد هنگام آسیب دیدگی دچار خونریزی شوند ، اما خونریزی بسیار ملایمی دارد و فرد را در معرض خطر قرار نمی دهد.

کراتوز اکتینیک : این یکی از دلایل مکرر مشاوره در مراقبت های اولیه و مراقبت های تخصصی است. ۶ درصد از بیمارانی که برای معاینه مراجعه می کنند این مشکل را دارند. شیوع این بیماری به ویژه در دوران سالمندی و افرادی که بیشتر عمر خود را زیر نور آفتاب گذرانده اند در حال افزایش است.

درماتوفیبروم ها : آنها برجستگی های کوچک مایل به قرمز یا قهوه ای با قوام محکم هستند که در اثر تجمع فیبروبلاست ها ایجاد می شوند. آنها گاهی اوقات باعث خارش می شوند و معمولاً روی پاها دیده می شوند‌ و هنگامی که باعث درد یا خارش مکرر شوند ، با جراحی برداشته می شوند.

کیست درموئید : از مو ، غدد چربی و غدد عرق تشکیل شده است. برخی از قسمتهای داخلی ممکن است حاوی غضروف و قطعات استخوان باشند. به دلایل زیبایی ، یک متخصص می تواند آنها را از طریق یک عمل جراحی حذف کند.

ویژگی های کلی تومورهای خوش خیم پوست:

آنها رشد کند و محدودی دارند و باعث نفوذ یا تخریب در بافت اطراف نمی شوند.

سلولهای تشکیل دهنده آنها از نظر ظاهر و اندازه یکنواخت هستند و متاستاز ایجاد نمی کنند.

شیوع تومورهای خوش خیم پوست با افزایش سن، در پاسخ به تغییرات عملکردی و ساختاری کراتینوسیت ها به دلیل پیری بیولوژیکی، افزایش می یابد. همچنین در نتیجه عمل مضر اشعه ماوراء بنفش که باعث تحریک رادیکال های آزاد می شود، افزایش می یابد.

خودآزمایی پوست

کنترل دوره ای ضایعات پوستی برای جلوگیری از مشکلات آینده توصیه می شود. یافتن برآمدگی ها ، خال ها یا لکه های جدید، مشاهده تغییرات در نقاط مختلف پوست بدن، اشکال نامنظم و خونریزی ممکن است علائم هشدار دهنده برای مراجعه به متخصص باشد.

قانون هایی برای تشخیص زودهنگام ضایعات پوستی وجود دارد:

عدم تقارن

حاشیه (لبه های نامنظم)

رنگ (رنگ متغیر و نامنظم قرمز، آبی و سیاه)

قطر بیش از ۰/۳اینچ در عرض

تنوع زیاد تومورهای خوش خیم در پوست و جنبه های مختلف ریخت شناسی، تشخیص بالینی آنها را مشکل می کند. به همین دلیل، آسیب شناسی بافت به پزشکان کمک می کند تا به تشخیص قطعی برسند بنابراین اگر نگران هستید، فقط برای معاینه با متخصص خود برنامه ریزی کنید!

منبع: بهداشت نیوز

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.