جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

این سرطان خطرناک ابتدا ۴ هفته هشدار می دهد / هشدار بزرگ زردی چشم
13 آبان 1400 - 9:47
شناسه : 273574
0
سلامتی بدن؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-یک موسسه خیریه هشدار داده است که تعداد “نگران کننده” ای از مردم آزمایشات پزشکی برای یکی از کشنده ترین سرطان ها را به تعویق می اندازند./انجمن سرطان لوزالمعده بریتانیا اعلام کرد که هر فردی که علائم شایع این بیماری – از جمله کمردرد، سوء هاضمه، درد معده و کاهش وزن را دارد – در صورت تداوم مشکلات بیش از چهار هفته باید به پزشک عمومی مراجعه کند./در واقع تحقیقات نشان می دهد که عارضه هایی مثل کمر درد، سوءهاضمه، درد معده و کاهش وزن در صورتی که چهار هفته تداوم داشته باشند احتمالا به سرطان پانکراس و یا لوزالمعده ارتباط دارند./اما همچنین زردی پوست و چشم نیز می تواند یکی از این علائم باشد./یک نظرسنجی نشان داده است که ۲۸ درصد از مردم با وجود احساس کردن برخی از عوارض و مشکلات در بدن خود سه ماه برای رفتن به دکتر تعلل می کنند./همچنین نظرسنجی از دو هزار بزرگسال در انگلیس نشان داد که ۳۱ درصد از مردم به دلیل بیماری همه گیری کرونا، مراجعه به پزشک را برای مدت طولانی تر از حد معمول به تاخیر می اندازند./سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین سرطان ها است که تا حدودی به دلیل مبهم بودن علائم این بیماری است./حدود چهار نفر از هر پنج نفر مبتلا به این بیماری زمانی بیماری خود را تشخیص می دهند که سرطان در مراحل پایانی باشد و شانس درمان نجات دهنده را از دست داده باشد./دیانا ژوپ، مدیر اجرایی سرطان پانکراس در بریتانیا، گفت: «در مورد سرطان پانکراس، زمانی برای انتظار وجود ندارد. به هزاران نفر در سال گفته می‌شود که خیلی دیر شده است و نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد. این امری حیاتی است که افراد در اسرع وقت تشخیص داده شوند تا بهترین شانس برای درمان نجات دهنده به آنها داده شود./سرطان پانکراس چیست؟در لینک بخوانید

پ
پ

نتایج یک سری تحقیقات تازه نشان می دهد یک نوع سرطان خطرناک پیش از پدیدار شدن ابتدا به مدت چهار هفته مداوم علائم مختلفی از خود نشان می دهد.

به گزارش طلوع کرمانشاه به نقل از  دیلی میل ، یک موسسه خیریه هشدار داده است که تعداد “نگران کننده” ای از مردم آزمایشات پزشکی برای یکی از کشنده ترین سرطان ها را به تعویق می اندازند.

انجمن سرطان لوزالمعده بریتانیا اعلام کرد که هر فردی که علائم شایع این بیماری – از جمله کمردرد، سوء هاضمه، درد معده و کاهش وزن را دارد – در صورت تداوم مشکلات بیش از چهار هفته باید به پزشک عمومی مراجعه کند.

در واقع تحقیقات نشان می دهد که عارضه هایی مثل کمر درد، سوءهاضمه، درد معده و کاهش وزن در صورتی که چهار هفته تداوم داشته باشند احتمالا به سرطان پانکراس و یا لوزالمعده ارتباط دارند.

اما همچنین زردی پوست و چشم نیز می تواند یکی از این علائم باشد.

یک نظرسنجی نشان داده است که ۲۸ درصد از مردم با وجود احساس کردن برخی از عوارض و مشکلات در بدن خود سه ماه برای رفتن به دکتر تعلل می کنند.

همچنین نظرسنجی از دو هزار بزرگسال در انگلیس نشان داد که ۳۱ درصد از مردم به دلیل بیماری همه گیری کرونا، مراجعه به پزشک را برای مدت طولانی تر از حد معمول به تاخیر می اندازند.

سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین سرطان ها است که تا حدودی به دلیل مبهم بودن علائم این بیماری است.

حدود چهار نفر از هر پنج نفر مبتلا به این بیماری زمانی بیماری خود را تشخیص می دهند که سرطان در مراحل پایانی باشد و شانس درمان نجات دهنده را از دست داده باشد.

دیانا ژوپ، مدیر اجرایی سرطان پانکراس در بریتانیا، گفت: «در مورد سرطان پانکراس، زمانی برای انتظار وجود ندارد. به هزاران نفر در سال گفته می‌شود که خیلی دیر شده است و نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد. این امری حیاتی است که افراد در اسرع وقت تشخیص داده شوند تا بهترین شانس برای درمان نجات دهنده به آنها داده شود.

 

سرطان پانکراس چیست؟

سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین اشکال این بیماری است و حدود ۹۵ درصد از افرادی که به آن مبتلا می شوند به دلیل آن جان خود را از دست می دهند.

اما علت این بیماری چیست؟ این سرطان به دلیل رشد غیر طبیعی و کنترل نشده سلول های لوزالمعده – غده بزرگی در سیستم گوارش است.

بیشتر موارد ابتلا(۹۰ درصد) در افراد بالای ۵۵ سال است.

حدود نیمی از موارد جدید در افراد ۷۵ ساله یا بالاتر رخ می دهد.

از هر ۱۰ مورد یک مورد به ژنتیک نسبت داده می شود.

سایر علل احتمالی عبارتند از سن، سیگار کشیدن و سایر شرایط سلامتی از جمله دیابت.

حالا سوال دیگر این است که چرا این نوع سرطان اینقدر کشنده است؟ چون هیچ روش غربالگری برای سرطان پانکراس وجود ندارد.

سرطان لوزالمعده معمولاً علائمی را در مراحل اولیه نشان نمی دهد، یعنی درست زمانی که قابل کنترل تر است.

مبتلایان معمولاً شروع به ایجاد علائم مشخص – یرقان و درد شکم – در حدود مرحله ۳ یا ۴ می کنند، زمانی که احتمالاً قبلاً به سایر اندام ها سرایت کرده است.

گزینه های مداوا چه هست؟ تنها درمان موثر برداشتن پانکراس است.

این تا حد زیادی برای کسانی که سرطان آنها به سایر اندام ها گسترش یافته است، بی اثر است.

در این موارد، مراقبت های تسکینی برای کاهش درد آنها در پایان عمر توصیه می شود.

اما تشخیص زودهنگام به افراد شانس بیشتری برای بقا می دهد.

کارشناسان می گویند که آنها «به شدت نگران» یافته های این نظرسنجی هستند و از مردم می خواهند تا بیشتر در مورد این بیماری بدانند.

پزشکان عمومی که مشکوک به سرطان پانکراس هستند می توانند بیماران را برای سونوگرافی، سی تی اسکن یا ام آر آی ارجاع دهند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.