جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

مرگبارترین سرطانی که کلیه‌ ها را درگیر می‌کند
18 آبان 1400 - 11:28
شناسه : 273721
1
متخصصان انگلیسی می‌گویند تشخیص به موقع سرطان کلیه می‌تواند به درمان آن کمک کند. طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- کلیه‌ ها از اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌شوند که وظیفه تصفیه خون و دفع مواد زائد از بدن را برعهده دارند./متاسفانه این اندام مانند سایر اندام‌های بدن ممکن است اسیر سرطان شود. برآورد می‌شود سالانه بیش از ۱۳۱ هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به سرطان کلیه جان خود را از دست می‌دهند./خبر مسرت بخش این است که در صورت تشخیص به موقع این سرطان، امکان درمان آن وجود دارد. از همین رو، متخصصان همواره تاکید دارند افراد نسبت به علائم این بیماری آگاهی لازم را داشته و پس از مشاهده آن‌ها به پزشک مراجعه کنند./متاسفانه زمانی که فرد به سرطان کلیه مبتلا می‌شود نمی‌توان برآورد کرد که تا چه زمانی زنده خواهد ماند. با این حال، اگر فرد به سرطان درجه چهارم کلیه مبتلا شود تنها ۵ سال زنده خواهد ماند. به همین دلیل توجه به این سرطان بسیار مهم است./از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:۱- وجود خون در ادرار: به طور معمول اگر شاهد رنگ قرمز یا تیره ادرار هستید این موضوع می‌تواند نشان دهنده وجود خون باشد. این موضوع یکی از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه است./۲- تورم یا برجستگی در پهلوها:گرچه سرطان کلیه کوچکتر از آن است که قابل تشخیص باشد، اما این موضوع می‌تواند گاهی باعث تورم یا برجستگی در پهلو‌ها شود./۳- کاهش وزن/۴- درجه حرارت بالای بدن و تعریق شدید/۵- درد در پشت و در یک طرف که باقی مانده و از بین نمی‌رود./۶-خستگی/۷ – از دست دادن اشتها/۸- حالت عمومی ناخوشی/با مشاهده هر کدام از علائم بالا توصیه می‌شود به پزشک عمومی مراجعه کنید. برخی از این علائم می‌تواند با سایر بیماری‌های هم پوشانی داشته باشد. از این رو، پزشک عمومی پس از معاینه و تشخیص ابتدایی بیماری می‌تواند فرد را به یک متخصص برای تشخیص قطعی ارجاع دهد.

پ
پ

متخصصان انگلیسی می‌گویند تشخیص به موقع سرطان کلیه می‌تواند به درمان آن کمک کند.

 کلیه‌ ها از اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌شوند که وظیفه تصفیه خون و دفع مواد زائد از بدن را برعهده دارند.

با این حال، متاسفانه این اندام مانند سایر اندام‌های بدن ممکن است اسیر سرطان شود. برآورد می‌شود سالانه بیش از ۱۳۱ هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به سرطان کلیه جان خود را از دست می‌دهند.

خبر مسرت بخش این است که در صورت تشخیص به موقع این سرطان، امکان درمان آن وجود دارد. از همین رو، متخصصان همواره تاکید دارند افراد نسبت به علائم این بیماری آگاهی لازم را داشته و پس از مشاهده آن‌ها به پزشک مراجعه کنند.

سرطان کلیه زمانی بروز می‌کند که سلول‌های این اندام به صورت غیرطبیعی و غیرکنترل شده شروع به تکثیر می‌کنند. زمانی که این حالت بروز می‌کند سلول‌ های سرطانی بافت‌ها و اندام را درگیر کرده و ممکن است به سایر بخش‌های بدن نیز سرایت کنند.

متاسفانه زمانی که فرد به سرطان کلیه مبتلا می‌شود نمی‌توان برآورد کرد که تا چه زمانی زنده خواهد ماند. با این حال، اگر فرد به سرطان درجه چهارم کلیه مبتلا شود تنها ۵ سال زنده خواهد ماند. به همین دلیل توجه به این سرطان بسیار مهم است.

تحقیقات نشان داده است برخی از افراد مبتلا به سرطان علائم بیماری را نشان نمی‌دهند. معمولاً در این افراد سرطان کلیه زمانی تشخیص داده می‌شود که فرد برای سایر عوامل به پزشک مراجعه می‌کند و متخصص با معاینه و انجام آزمایش‌های مختلف پی به سرطان فرد می‌برد.

از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- وجود خون در ادرار: به طور معمول اگر شاهد رنگ قرمز یا تیره ادرار هستید این موضوع می‌تواند نشان دهنده وجود خون باشد. این موضوع یکی از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه است.

۲- تورم یا برجستگی در پهلوها: گرچه سرطان کلیه کوچکتر از آن است که قابل تشخیص باشد، اما این موضوع می‌تواند گاهی باعث تورم یا برجستگی در پهلو‌ها شود.

۳- کاهش وزن

۴- درجه حرارت بالای بدن و تعریق شدید

۵- درد در پشت و در یک طرف که باقی مانده و از بین نمی‌رود.

۶- خستگی

۷- از دست دادن اشتها

۸- حالت عمومی ناخوشی

با مشاهده هر کدام از علائم بالا توصیه می‌شود به پزشک عمومی مراجعه کنید. برخی از این علائم می‌تواند با سایر بیماری‌های هم پوشانی داشته باشد. از این رو، پزشک عمومی پس از معاینه و تشخیص ابتدایی بیماری می‌تواند فرد را به یک متخصص برای تشخیص قطعی ارجاع دهد./جام جم آنلاین

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.