پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

۱۰۰ غذای محلی کرمانشاه ثبت ملی می‌شود
25 آبان 1400 - 13:31
شناسه : 273906
0
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

علی صابر، بااشاره به معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک از سوی سازمان یونسکو، اظهار کرد:کرمانشاه یکی از چند شهر اول ایران از نظر تنوع غذایی است و طی سالهای گذشته تعداد زیادی از غذاهای استان به ثبت ملی رسیده است./وی افزود: شهرت برخی از غذاهای محلی کرمانشاه مانند دنده کباب، خورش خلال و آش عباسعلی فراتر از مرزهای کشور رفته و نام استان ما را در بحث گردشگری غذا مطرح کرده است./معاون گردشگری استان با بیان اینکه ثبت حدود ۱۰۰ غذای محلی دیگر کرمانشاه در فهرست آثار ملی ناملموس در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: پرونده این غذاها برای ثبت ملی شدن در حال تهیه است و قرار است در شورای ثبت آثار کشور مورد داوری قرار گیرند./وی تصریح کرد: قرار گرفتن تعداد زیادی از غذاهای محلی استان در فهرست آثار ملی ناملموس در سالهای گذشته و از سوی دیگر برنامه هایی که طی این سالها برای معرفی این غذاها داشتیم، باعث شد تا بستری برای معرفی جهانی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک فراهم شود./صابر بااشاره به همکاری میراث فرهنگی و شهرداری کرمانشاه در این برنامه، گفت: این اتفاق خوب می تواند رونق بخش گردشگری غذای استان را به همراه داشته باشد، هرچند که درحال حاضر اکثر گردشگرانی که به استان ما سفر می کنند، حتما سری هم به رستوران های سنتی کرمانشاه می زنند و طعم بی نظیر خورش خلال و دنده کباب را می چشند، اما با این رویداد می توانیم در بخش گردشگری غذا بیشتر کار کنیم.

پ
پ

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برنامه این اداره کل برای ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی کرمانشاه خبر داد.

علی صابر، بااشاره به معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک از سوی سازمان یونسکو، اظهار کرد: کرمانشاه یکی از چند شهر اول ایران از نظر تنوع غذایی است و طی سالهای گذشته تعداد زیادی از غذاهای استان به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: شهرت برخی از غذاهای محلی کرمانشاه مانند دنده کباب، خورش خلال و آش عباسعلی فراتر از مرزهای کشور رفته و نام استان ما را در بحث گردشگری غذا مطرح کرده است.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه ثبت حدود ۱۰۰ غذای محلی دیگر کرمانشاه در فهرست آثار ملی ناملموس در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: پرونده این غذاها برای ثبت ملی شدن در حال تهیه است و قرار است در شورای ثبت آثار کشور مورد داوری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن تعداد زیادی از غذاهای محلی استان در فهرست آثار ملی ناملموس در سالهای گذشته و از سوی دیگر برنامه هایی که طی این سالها برای معرفی این غذاها داشتیم، باعث شد تا بستری برای معرفی جهانی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک فراهم شود.

صابر بااشاره به همکاری میراث فرهنگی و شهرداری کرمانشاه در این برنامه، گفت: این اتفاق خوب می تواند رونق بخش گردشگری غذای استان را به همراه داشته باشد، هرچند که درحال حاضر اکثر گردشگرانی که به استان ما سفر می کنند، حتما سری هم به رستوران های سنتی کرمانشاه می زنند و طعم بی نظیر خورش خلال و دنده کباب را می چشند، اما با این رویداد می توانیم در بخش گردشگری غذا بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا، برنامه ای هم برای معرفی غذاهای محلی کرمانشاه در کنار معرفی سایر جاذبه های گردشگری استان به زبان های مختلف بین المللی در دستور کار داریم، به ویژه اینکه همسایگی با کشور عراق می تواند کمک کند تا روی جذب گردشگر خارجی در حوزه گردشگری غذا هم برنامه ریزی انجام دهیم.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا معرفی غذاهای محلی کرمانشاه عموما از طریق شرکت در برنامه ها، جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف بود، اعلام کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی این دسته از برنامه ها، بیشتر تمرکز خود را روی ثبت ملی این غذاها و معرفی آنها از طریق فضای مجازی گذاشته ایم./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.