سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20716 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد جاده‌های کرمانشاه «لغزنده اند»/ قبل از حرکت با ۱۴۱ تماس بگیرید آب «رازآور» وارد «هشیلان» شد کرمانشاه بارانی در آخرین روزهای اسفند میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟

اگر هر روز عسل نخورید این ۹ اتفاق در بدنتان رخ می دهد
02 آذر 1400 - 10:39
شناسه : 274102
2
تغذیه سالم؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-فواید مصرف روزانه عسل:بر اساس نتایج بررسی‌ها، مصرف روزانه و متعادل عسل می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. البته عسل همچنان سوژه خوبی برای دانشمندان برای بررسی‌های متعدد است. اما آنچه تاکنون به اثبات رسیده نشان می‌دهد عسل پتانسیل آن را دارد که درمانگر مشکلات مختلفی باشد./حتماً خیلی از افراد را می‌شناسید که قبل از انجام کار‌های سخت یا ورزش ابتدا عسل می‌خورند. اینکار بی‌دلیل و بیهوده نیست. چون عسل مانند یک مکمل انرژی‌زا عمل کرده و توان فرد را افزایش می‌دهد. در ادامه به ۹ تأثیر شگفت انگیز مصرف روزانه عسل اشاره می‌کنیم./عسل برای بهبود سلامت پوست شما:عسل به دلیل دارا بودن مواد مغذی متعددی از جمله آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها یک ماده غذایی شگفت‌انگیز است./عسل برای کاهش قند خون و کاهش وزن:عسل به کاهش وزن کمک می‌کند. البته به شرطی که آن را جایگزین قند کرده و از مصرف شیرینیجات، آبنبات‌ها و غیره بپرهیزید. اگر به دنبال کاهش وزن و خوش اندامی هستید روزانه یک قاشق چایخوری عسل برای صبحانه میل کنید./عسل برای کاهش کلسترول خون/عسل برای حفظ سلامت دستگاه قلب و عروق/عسل برای بهبود حافظه/عسل برای داشتن خوابی بهتر/عسل برای بهبود سلامت دستگاه گوارش/عسل باعث کاهش اضطراب می‌شود/عسل برای بهبود دفع/پرهیز از افراط حرف اول را می‌زند:از آنجایی که عسل یک ماده غذایی سرشار از قند است لازم است که در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. علاوه بر این لازم است مصرف عسل در چهارچوب یک تغذیه متعادل و تحرک بدنی کافی باشد. یادتان باشد که عسل کالری زیادی دارد بنابراین برای جذب مواد مغذی و فواید آن باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

پ
پ
 

بر اساس نتایج بررسی‌ها، مصرف روزانه و متعادل عسل می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

البته عسل همچنان سوژه خوبی برای دانشمندان برای بررسی‌های متعدد است اما آنچه تاکنون به اثبات رسیده نشان می‌دهد عسل پتانسیل آن را دارد که درمانگر مشکلات مختلفی باشد.

 عسل معجزه واقعی طبیعت است و توصیه می‌شود از مزایای مصرف روزانه آن غافل نشوید.

فواید مصرف روزانه عسل

بر اساس نتایج بررسی‌ها، مصرف روزانه و متعادل عسل می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. البته عسل همچنان سوژه خوبی برای دانشمندان برای بررسی‌های متعدد است. اما آنچه تاکنون به اثبات رسیده نشان می‌دهد عسل پتانسیل آن را دارد که درمانگر مشکلات مختلفی باشد.

حتماً خیلی از افراد را می‌شناسید که قبل از انجام کار‌های سخت یا ورزش ابتدا عسل می‌خورند. اینکار بی‌دلیل و بیهوده نیست. چون عسل مانند یک مکمل انرژی‌زا عمل کرده و توان فرد را افزایش می‌دهد. در ادامه به ۹ تأثیر شگفت انگیز مصرف روزانه عسل اشاره می‌کنیم.

عسل برای بهبود سلامت پوست شما

عسل به دلیل دارا بودن مواد مغذی متعددی از جمله آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها یک ماده غذایی شگفت‌انگیز است. اگر شما به طور روزانه به جای قند و دیگر شیرین‌کننده‌ها مقدار اندکی عسل میل کنید بزرگترین و وسیع‌ترین عضو بدن یعنی پوستتان تأثیر خوبی از این کار خواهد گرفت. عسل خواص مرطوب کنندگی و آنتی باکتریالی دارد. بنابراین به داشتن پوستی سالم‌تر و تمیزتر کمک زیادی می‌کند. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عسل علاوه بر ارتقای سلامت و شادابی پوست به درمان برخی از بیماری‌های پوستی نیز کمک می‌کند. بنابراین به استفاده موضعی از عسل برای بند آمدن خونریزی یا بهبود زخم‌ها بسنده نکنید و برای شادابی و سلامت پوستتان روزانه مقداری عسل میل کنید.

از آنجایی که عسل به هضم غذا کمک می‌کند بنابراین در تنظیم عملکرد روده‌ها نیز تأثیر دارد. متخصصان توصیه می‌کنند اگر از یبوست رنج می‌برید روزانه یک قاشق چایخوری عسل مصرف کنید. علاوه بر این مصرف آب و مواد غذایی سرشار از فیبر‌ها مانند میوه‌ها و جوی دو سر را افزایش دهید

عسل برای کاهش قند خون و کاهش وزن

عسل به کاهش وزن کمک می‌کند. البته به شرطی که آن را جایگزین قند کرده و از مصرف شیرینیجات، آبنبات‌ها و غیره بپرهیزید. اگر به دنبال کاهش وزن و خوش اندامی هستید روزانه یک قاشق چایخوری عسل برای صبحانه میل کنید.

نتایج پژوهشی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به کاهش چربی بدن در افرادی که رژیم غذایی سرشار از چربی دارند کمک می‌کند.

عسل برای کاهش کلسترول خون

نتایج پژوهشی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد که عسل می‌تواند تأثیر مثبتی روی سلامتی داشته باشد و به کنترل میزان‌ تری گلیسیرید و کلسترول خون و لیپوپروتئین کمک می‌کند. البته بررسی‌های تکمیلی روی انسان لازم است. در حال حاضر، بررسی‌ها نشان داده‌اند که مصرف میزان کمی عسل در روز می‌تواند برای سلامت عمومی بدن مفید باشد. البته به شرطی که به میزان کم و در چهارچوب رژیم غذایی سالم گنجانده شود.

عسل برای حفظ سلامت دستگاه قلب و عروق

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود درعسل در حفظ سلامت سیستم قلب و عروق مؤثر است. به عقیده برخی محققان مصرف یک قاشق چایخوری عسل حل شده در یک لیوان آب برای قلبتان مفید خواهد بود. محققان بنیاد قلب اسپانیا بر این عقیده‌اند که عسل یک منبع خوب انرژی است چون سرشار از قند‌ها و فروکتوز است. به عقیده این محققان افراد مبتلا به دیابت نیز می‌توانند عسل را در برنامه غذایی خود بگنجانند به شرط اینکه حد تعادل را رعایت کرده و تعادلی بین نسبت قند و میزان انسولین ایجاد کنند.

عسل برای بهبود حافظه

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که «عسل توالانگ» به بهبود وضعیت برخی از مناطق مغز که با یادگیری ارتباط دارند کمک کرده، باعث کاهش استرس اکسیداتیو و کنترل تعادل هورمون‌ها می‌شود. بنابراین این احتمال وجود دارد خوردن عسل به بهبود فرآیند یادگیری و تقویت حافظه کمک می‌کند. به عقیده برخی از محققان میزان بالای آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی عسل برای سلامت مغز بسیار مفید است. انجمن تغذیه اسپانیا اعلام کرده است که در ترکیبات عسل عناصری همانند قند‌ها، اسید‌های آمینه، ‌تانین‌ها، گلوکز و آلکالوئید‌ها وجود دارند که برای سلامتی مفید هستند.

عسل برای داشتن خوابی بهتر

در برخی فرهنگ‌ها مردم قبل از خواب مقدار کمی عسل مصرف می‌کنند تا خواب راحتی داشته باشند. دلیلش این است که با افزایش میزان انسولین خون، خون سروتونین تولید کرده و بدن آن را به ملاتونین تبدیل می‌کند. حتماً می‌دانید که ملاتونین نیز هورمونی است که شما را به زودی به خواب می‌برد و به داشتن خوابی عمیق کمک می‌کند.

عسل برای بهبود سلامت دستگاه گوارش

به عقیده برخی محققان مصرف عسل به تسریع هضم غذا کمک می‌کند و به این ترتیب مانع از معده درد و نفخ می‌شود. با این حال برای اثبات این ادعا نیاز به بررسی‌های بیشتری وجود دارد.

عسل باعث کاهش اضطراب می‌شود

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان داده است که عسل به دلیل دارا بودن پولیفنول‌ها می‌تواند یک ماده غذایی مناسب برای مقابله با افسردگی و اضطراب باشد. با این حال محققان به دنبال بررسی‌های تکمیلی هستند اما شما می‌توانید برای کاهش استرس و اضطراب‌های روزمره‌تان، عسل را به برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

عسل برای بهبود دفع

از آنجایی که عسل به هضم غذا کمک می‌کند بنابراین در تنظیم عملکرد روده‌ها نیز تأثیر دارد. متخصصان توصیه می‌کنند اگر از یبوست رنج می‌برید روزانه یک قاشق چایخوری عسل مصرف کنید. علاوه بر این مصرف آب و مواد غذایی سرشار از فیبر‌ها مانند میوه‌ها و جوی دو سر را افزایش دهید.

پرهیز از افراط حرف اول را می‌زند

از آنجایی که عسل یک ماده غذایی سرشار از قند است لازم است که در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. علاوه بر این لازم است مصرف عسل در چهارچوب یک تغذیه متعادل و تحرک بدنی کافی باشد. یادتان باشد که عسل کالری زیادی دارد بنابراین برای جذب مواد مغذی و فواید آن باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

منبع: تبیان

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.