پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

بازار “ماسک” کرمانشاه در قبضه دستفروشان!
08 آذر 1400 - 13:01
شناسه : 274264
1
 رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

علی مرادی، از وضعیت نامناسب عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کرمانشاه یاد کرد و افزود: متاسفانه بازار عرضه این محصولات در اختیار دستفروشان است./وی ادامه داد:محدوده خیابان پارکینگ شهرداری به محل اصلی تجمع دستفروشان و عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده تبدیل شده و بازار از دست فروشندگان تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها که باید عرضه کنندگان اصلی این محصولات باشند، خارج شده است./رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی کرمانشاه خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده که دستفروشان درست مقابل داروخانه‌ها یا مغازه‌های تجهیزات پزشکی بساط می‌کنند و به شدت بازار ما را نیز تحت تاثیر قرار داده اند./وی افزود: حتی برخی افراد که قبلا با خودروهای خود به صورت سیار میوه می‌فروختند اکنون به عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده روی آورده‌اند./به گفته مرادی، فعالیت دستفروشان باعث شده مردم بیشتر به سمت آنها اقبال داشته باشند و کمتر سراغ مغازه‌ها بروند و از همین رو فروش مغازه‌های تجهیزات پزشکی که باید در ایام شیوع کرونا به اوج خود می‌رسید، بسیار کم شده است./وی ایجاد بی نظمی در بازار را نیز از دیگر پیامدهای فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط دستفروشان دانست و عنوان کرد: قیمتی که دستفروشان برای عرضه ماسک می‌دهند، گاهی چند برابر قیمت مصوب است./رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی با بیان اینکه قیمت فروش مصوب هر عدد ماسک سه لایه ۸۰۰ تومان است، اضافه کرد: گاهی دستفروشان همین ماسک را تا دانه‌ای دو هزار تومان می‌فروشند./مرادی در پاسخ به چرایی این موضوع که با وجود قیمت بالاتر باز هم مردم سراغ دستفروشان می‌روند، افزود: عمده فعالیت دستفروشان ماسک مقابل مطب‌های پزشکی است و مردم هم گاهی برای ورود به مطب فقط یک ماسک نیاز دارند و ترجیح می‌دهند ماسک را از همانجا سریعا تهیه کنند./وی تاکید کرد: معضل اصلی آنجاست که ماسک و مواد ضدعفونی کننده‌ای که توسط دستفروشان عرضه می‌شود، تاییدیه و استاندارد مشخصی ندارد و متاسفانه مردم هم به این موضوع بی توجه هستند و ممکن است جان خود را با خرید تجهیزات غیراستاندارد به خطر بیندازند.

پ
پ

 رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی کرمانشاه با انتقاد از فعالیت دستفروشان در زمینه عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گفت: پیگیری‌هایی که تاکنون برای ساماندهی این موضوع انجام داده‌ایم، بی نتیجه بوده است.

علی مرادی، از وضعیت نامناسب عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کرمانشاه یاد کرد و افزود: متاسفانه بازار عرضه این محصولات در اختیار دستفروشان است.

وی ادامه داد: محدوده خیابان پارکینگ شهرداری به محل اصلی تجمع دستفروشان و عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده تبدیل شده و بازار از دست فروشندگان تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها که باید عرضه کنندگان اصلی این محصولات باشند، خارج شده است.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی کرمانشاه خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده که دستفروشان درست مقابل داروخانه‌ها یا مغازه‌های تجهیزات پزشکی بساط می‌کنند و به شدت بازار ما را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.

وی افزود: حتی برخی افراد که قبلا با خودروهای خود به صورت سیار میوه می‌فروختند اکنون به عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده روی آورده‌اند.

به گفته مرادی، فعالیت دستفروشان باعث شده مردم بیشتر به سمت آنها اقبال داشته باشند و کمتر سراغ مغازه‌ها بروند و از همین رو فروش مغازه‌های تجهیزات پزشکی که باید در ایام شیوع کرونا به اوج خود می‌رسید، بسیار کم شده است.

وی ایجاد بی نظمی در بازار را نیز از دیگر پیامدهای فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط دستفروشان دانست و عنوان کرد: قیمتی که دستفروشان برای عرضه ماسک می‌دهند، گاهی چند برابر قیمت مصوب است.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی با بیان اینکه قیمت فروش مصوب هر عدد ماسک سه لایه ۸۰۰ تومان است، اضافه کرد: گاهی دستفروشان همین ماسک را تا دانه‌ای دو هزار تومان می‌فروشند.

مرادی در پاسخ به چرایی این موضوع که با وجود قیمت بالاتر باز هم مردم سراغ دستفروشان می‌روند، افزود: عمده فعالیت دستفروشان ماسک مقابل مطب‌های پزشکی است و مردم هم گاهی برای ورود به مطب فقط یک ماسک نیاز دارند و ترجیح می‌دهند ماسک را از همانجا سریعا تهیه کنند.

وی تاکید کرد: معضل اصلی آنجاست که ماسک و مواد ضدعفونی کننده‌ای که توسط دستفروشان عرضه می‌شود، تاییدیه و استاندارد مشخصی ندارد و متاسفانه مردم هم به این موضوع بی توجه هستند و ممکن است جان خود را با خرید تجهیزات غیراستاندارد به خطر بیندازند.

مرادی گفت: اکنون که تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بسیار زیاد شده، دستفروشان می‌توانند از جاهای  مختلف و خارج از شبکه استاندارد این محصولات را تهیه کنند.

وی یادآور شد: به علاوه شرایط نگهداری ماسک و مواد ضدعفونی کننده هم باید استاندارد باشد و دست آلوده به ماسک برخورد نکند که متاسفانه این شرایط توسط دستفروشان رعایت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی کرمانشاه از پیگیری‌ها و مکاتبات فراوانی که تا کنون برای ساماندهی این موضوع انجام شده یاد کرد و ادامه داد: تنها بخشی که می‌تواند به ما کمک کند همراهی استانداری و شهرداری برای ساماندهی دستفروشان است که متاسفانه مشکلات معیشتی  و بیکاری مردم در این زمینه محدودیت ایجاد می‌کند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.