پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

کرمانشاه بهشت فرصت های سرمایه گذاری است / نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی استان به تولید رسید/ کرمانشاه هاب منطقه و مرکزیت غرب کشور است/ گردهمایی معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری کرمانشاه
10 آذر 1400 - 10:12
شناسه : 274337
1
استاندار كرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-“هوشنگ بازوند” گفت:سرمایه انسانی بی نظیر و ویژگی های جغرافیایی و طبیعی منحصربفرد، آب و خاک و اقلیم مناسب، ظرفیت های بی بدیل در حوزه صنعت، معادن و کشاورزی و دارا بودن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک و ۶ بازارچه و مرز رسمی، مرکزیت غرب کشور، قطب تولید بسیاری از محصولات است که البته باید به ظرفیت گردشگری و خدمات این استان به عنوان یک بخش بسیار ویژه نیز اشاره کرد./نماینده عالی دولت در استان از ثبت جهانی اورامانات و تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان دو اقدام مهم در سال جاری نام برد و خطاب به سرمایه گذاران گفت: این استان علاوه بر اینکه در مسیر جاده قدیمی و تجاری ابریشم قرار گرفته سهم ۴۸ درصدی نیز امروز از صادرات غیرنفتی کشور به عراق دارد که ظرفیتی بسیار مهم برای تسهیل امور و موفقیت طرح های سرمایه گذاری صادرات محور ایجاد می کند./وی ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین نیز همجوار با مرز عراق و در ارتباط با هر دو بخش دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق است که با وجود این ظرفیت می توان به بازار مطمئن و فرصت زا عراق دسترسی آسان داشت و شرایط توسعه صادرات را برای سرمایه گذاران فراهم کرد./وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: دو اثر بسیار استان یعنی بیستون و منطقه اورامانات ثبت جهانی شده اند و کرمانشاه به نوعی هاب و مرکز منطقه غرب کشور است و عملاً چهار استان لرستان، ایلام، همدان و کردستان با جمعیتی نزدیک به ۵ الی ۶ میلیون نفر می توانند خدمات مورد نیاز خود را از کرمانشاه دریافت کنند./وی گفت: در افق اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه اتصال به بندر لاذقیه سوریه در نظر گرفته شده که از کشور عراق به کشور سوریه متصل خواهد شد که می تواند یک بازار بسیار خوبی در سوریه در آینده فراهم کند.

پ
پ

 استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به شناسایی و معرفی ظرفیت ها و فرصت های جذاب سرمایه گذاری در استان ، رویکرد حمایتی مجموعه مدیریتی استان و تسهیل صورت گرفته می توان عنوان داشت که کرمانشاه بهشت فرصت های سرمایه گذاری است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ “هوشنگ بازوند” امروز سه شنبه در نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان که با حضور سرمایه گذران چینی برگزار شد؛ کرمانشاه را به عنوان یکی از ثروتمندترین استان های ایران معرفی کرد و گفت: کرمانشاه دارای قابلیت ها و ظرفیت های ویژه ای است و افق بسیار روشنی برای توسعه پیش روی این مرز و بوم قرار دارد.

وی افزود: سرمایه انسانی بی نظیر و ویژگی های جغرافیایی و طبیعی منحصربفرد، آب و خاک و اقلیم مناسب، ظرفیت های بی بدیل در حوزه صنعت، معادن و کشاورزی و دارا بودن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک و ۶ بازارچه و مرز رسمی، مرکزیت غرب کشور، قطب تولید بسیاری از محصولات است که البته باید به ظرفیت گردشگری و خدمات این استان به عنوان یک بخش بسیار ویژه نیز اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در استان از ثبت جهانی اورامانات و تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان دو اقدام مهم در سال جاری نام برد و خطاب به سرمایه گذاران گفت: این استان علاوه بر اینکه در مسیر جاده قدیمی و تجاری ابریشم قرار گرفته سهم ۴۸ درصدی نیز امروز از صادرات غیرنفتی کشور به عراق دارد که ظرفیتی بسیار مهم برای تسهیل امور و موفقیت طرح های سرمایه گذاری صادرات محور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین نیز همجوار با مرز عراق و در ارتباط با هر دو بخش دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق است که با وجود این ظرفیت می توان به بازار مطمئن و فرصت زا عراق دسترسی آسان داشت و شرایط توسعه صادرات را برای سرمایه گذاران فراهم کرد.

مدیرارشد استان خاطرنشان ساخت: هم اکنون روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کامیون کالا از طریق مرزهای استان به بازار عراق صادر می شود و این منطقه آزاد تجاری نیز بر رشد مبادلات تجاری خواهد افزود البته باید به وجود منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب که فرصتی بی نظیر در اختیار سرمایه گذاران نیز قرار می دهد؛ اشاره کنیم و ظرفیت ها را در حوزه های مختلف تشریح نماییم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: دو اثر بسیار استان یعنی بیستون و منطقه اورامانات ثبت جهانی شده اند و کرمانشاه به نوعی هاب و مرکز منطقه غرب کشور است و عملاً چهار استان لرستان، ایلام، همدان و کردستان با جمعیتی نزدیک به ۵ الی ۶ میلیون نفر می توانند خدمات مورد نیاز خود را از کرمانشاه دریافت کنند.

مقام عالی استان وجود مرز مشترک با کشور عراق را به عنوان یک مزیت ویژه استان یادآور شد و گفت: حدود ۶ درصد صادرات کل غیرنفتی کشور از طریق استان کرمانشاه انجام می شود و در مجموع بازار کشور عراق یک بازار بسیار خوب و مطمئن است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه دارای یک منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است، گفت: این منطقه هم با اقلیم کردستان و هم با دولت مرکزی عراق ارتباط دارد و به نظر می رسد که منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یک بهشت و فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران باشد.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: متوسط بارندگی استان در طول سال بیش از ۴۰۰ میلیمتر است و این استان دارای خاک مرطوب و ویژگی های منحصر به فردی برای تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی می باشد.

مقام عالی استان اظهار داشت: بعضی از مناطق استان در طول سال این ظرفیت و امکان را دارند که سه بار کشت شوند، لذا بخش کشاورزی استان نیز دارای مزیت های خاصی است که برای سرمایه گذاران می تواند جذاب و مهم باشد و در همین راستا ما حدود ۹ هزار هکتار زمین آماده واگذاری برای سرمایه گذاری داریم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به ظرفیت های استان در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: علاوه بر این همه مزیتها ، استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه نفت و گاز می باشد که در همین راستا سند توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومان برای آن تعریف شده است که دارای ۱۱ طرح بزرگ است و اجرای دو طرح آن با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان شروع شده و مابقی هم آماده سرمایه گذاری است که تمام مجوزهای لازم آن اخذ شده است.

بازوند گفت: می توانیم این سند را در اختیار سرمایه گذاران چینی قرار دهیم که در صورت تمایل بتوانند در حوزه های نفت و گاز نیز در استان سرمایه گذاری کنند و علاوه بر این موارد استان ظرفیت های بسیار بزرگی در صنایع قیر طبیعی دارد که شاید غنی¬ترین ظرفیت های قیر طبیعی در کشور ایران در استان کرمانشاه قرار دارد و این آمادگی وجود دارد که برای فرآوری قیر و صنایع پایین دستی نیز برای سرمایه گذاران چینی زمینه های لازم ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه همچنین صنایع سرامیک و کاشی را یکی دیگر از ظرفیت های استان عنوان کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه قطب تولید صنایع سرامیک و کاشی در کشور است و این ظرفیت هم آماده سرمایه گذاری به سرمایه گذاران است.

مقام عالی استان تصریح کرد: در کرمانشاه یک کارخانه خودرو وجود دارد که این موضوع هم می تواند به عنوان یک ظرفیت برای سرمایه گذاری تعریف شود.

بازوند ادامه داد: علاوه بر هاب بودن و مرکزیت کرمانشاه در منطقه این استان دارای یک فرودگاه بین اللملی است که با پرواز هوایی کرمانشاه تا تهران “مرکز کشور” حدود ۴۵ دقیقه فاصله دارد و در عین حال از قصرشیرین تا بغداد “پایتخت کشور عراق” نیز به صورت زمینی حدود دو ساعت و نیم فاصله دارد و علاوه بر اینها سیستم حمل و نقل استان اعم از هوایی، ریلی و جاده ای نیز دارای حمل و نقل بسیار مطمئن و خوبی است.

وی گفت: در افق اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه اتصال به بندر لاذقیه سوریه در نظر گرفته شده که از کشور عراق به کشور سوریه متصل خواهد شد که می تواند یک بازار بسیار خوبی در سوریه در آینده فراهم کند.

وی متوسط معافیت های مالیاتی استان را ۱۳ سال برای سرمایه گذاران اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه از هر جهت دارای ظرفیت های ویژه سرمایه گذاری است و کرمانشاه بهشتی از فرصت های سرمایه گذاری است و ما آمادگی استان را برای هر نوع سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران چینی اعلام می کنیم.

 

راه اندازی خط تولید شرکت فروآلیاژ سیلیکون – منگنز در اسلام آباد غرب

 

استاندار کرمانشاه در ادامه از تکمیل پروژه فرو اولین طرح سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: این طرح ۱۰ میلیون یورویی با سرمایه گذاری شرکت چینی متحد شرق آسیا از اواخر سال ۹۸ کار عملیات اجرایی خود را در شهرک صنعتی اسلام آباد غرب آغاز کرد و امروز عملاً خط تولید شرکت راه اندازی شد.

وی افزود: سال گذشته با یکی از شرکت های چینی تفاهم نامه ای پیرامون سرمایه گذاری در کرمانشاه در حوزه فرو آلیاژ منگنز منعقد کردیم که مواد اولیه کارخانه های فولاد محسوب می شود. هم اکنون حدود ۶۰ درصد این موارد مورد نیاز کارخانه ها از طریق واردات تامین می شود.

بازوند ادامه داد: فروآلیاژ منگنز ۳۰ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد و می تواند ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین کند و مصداق کامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است و کل مواد اولیه مورد نیاز این پروژه در داخل استان تامین می شود.

مقام ارشد استان با اشاره یه اینکه چینی ها این پروژه را در اسلام آباد به اتمام رساندند و قرار بود امروز افتتاح شود که به روز دیگری موکول شد.

امروز تعدادی از سرمایه گذاران چینی برای افتتاح این پروژه به کرمانشاه آمده بودند که امروز در این نشست پتانسیل های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف و مشوق های مالیاتی برای تشریح شد و برای آن ها هم برای سرمایه گذاری ابراز تمایل کردند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.