جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

سویه جدید اُمیکرون زنگ خطری برای واکسن نزده‌ها است
14 آذر 1400 - 9:45
شناسه : 274463
3
دبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر «حسین بیگلری» افزود: ما زندگی اجتماعی داریم، بنابراین نباید در تزریق واکسن تعللی صورت گیرد و باید حتما واکسن بزنیم تا آرامش داشته باشیم./وی اظهار داشت: ویروس کرونا به سیستم ایمنی همه انسان‌ها می‌تواند آسیب خیلی شدیدی وارد کند و از سد دفاعی بدن یک ورزشکار هم به راحتی عبور کند، لذا باید هر نوع باور اشتباه را کنار گذاشت./وی گفت: اما به طور کلی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این بیماری قابلیت سرایت بالاتری دارد و برخلاف گونه‌هایی دیگر که با آبریزش بینی، تب و از بین رفتن حس بویایی همراه بوده به شکل خستگی مفرط چند روزه و سردرد شدید خود را نشان می‌دهد./وی عنوان کرد: حتی اگر گونه جدید بتواند قابلیت‌های جدیدی داشته باشد باز هم واکسیناسیون علیه کرونا سدی دفاعی و حفاظتی است./بیگلری تاکید کرد:واکسیناسیون علیه کرونا را باید انجام دهیم با زدن واکسن ایمنی ۱۰۰ درصدی نداریم بلکه ایمنی بهتری داریم./وی گفت: واکسن به تنهایی نمی‌تواند نقش حفاظتی داشته باشد همچنان باید تا پایان همه‌گیری کرونا در سطح دنیا، کشور، استان باید از ماسک استفاده کنیم از شرکت در میهمانی، شب‌نشینی، مجالس عزا و عروسی خودداری کنیم./دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان افزود: فعلا با خطر موج‌های بعدی این ویروس همچنان مواجه هستیم و تا زمانی که ایمنی در سطح دنیا به حدی برسد تا این ویروس فروکش کند باید به ادامه مراقبت‌های بهداشتی همچنان پایبند باشیم.

پ
پ

 دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون زنگ خطری برای واکسن‌نزده‌ها است، گفت: تمام دنیا به اتفاق به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راهکار موثر مقابله با این ویروس واکسیناسیون است پس نباید در این خصوص تردیدی داشت.

دکتر «حسین بیگلری» افزود: ما زندگی اجتماعی داریم، بنابراین نباید در تزریق واکسن تعللی صورت گیرد و باید حتما واکسن بزنیم تا آرامش داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا به سیستم ایمنی همه انسان‌ها می‌تواند آسیب خیلی شدیدی وارد کند و از سد دفاعی بدن یک ورزشکار هم به راحتی عبور کند، لذا باید هر نوع باور اشتباه را کنار گذاشت.

دبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲ سال اخیر که ویروس کرونا همه‌گیر جهانی ایجاد کرده هر از چندگاهی این ویروس با ماهیت ژنتیکی خود دچار جهش‌هایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این جهش‌ها ژنتیکی می‌تواند براساس الفبای یونانی اسم‌های مختلفی همچون آلفا، بتا، دلتا و سایر اسامی ایجاد کند.

بیگلری یادآور شد: از پنجم آذرماه در آفریقای جنوبی نمونه جدیدی شناسایی شده که قابلیت سرایت بالاتری دارد و چون هنوز دانش زیادی در این زمینه وجود ندارد نظریه‌های علمی زیادی منتشر شده است.

وی گفت: اما به طور کلی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این بیماری قابلیت سرایت بالاتری دارد و برخلاف گونه‌هایی دیگر که با آبریزش بینی، تب و از بین رفتن حس بویایی همراه بوده به شکل خستگی مفرط چند روزه و سردرد شدید خود را نشان می‌دهد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه در کشور آفریقای جنوبی ۲۴ درصد مردم واکسن تزریق کرده اند، بنابراین این ویروس در بدن افرادی جهش پیدا کرده که واکسن نزده بودند. چون واکسن‌نزده‌ها بدنی مستعدی برای جهش ژنتیکی ویروس دارند.

وی عنوان کرد: حتی اگر گونه جدید بتواند قابلیت‌های جدیدی داشته باشد باز هم واکسیناسیون علیه کرونا سدی دفاعی و حفاظتی است.

بیگلری تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کرونا را باید انجام دهیم با زدن واکسن ایمنی ۱۰۰ درصدی نداریم بلکه ایمنی بهتری داریم.

وی گفت: واکسن به تنهایی نمی‌تواند نقش حفاظتی داشته باشد همچنان باید تا پایان همه‌گیری کرونا در سطح دنیا، کشور، استان باید از ماسک استفاده کنیم از شرکت در میهمانی، شب‌نشینی، مجالس عزا و عروسی خودداری کنیم.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان افزود: فعلا با خطر موج‌های بعدی این ویروس همچنان مواجه هستیم و تا زمانی که ایمنی در سطح دنیا به حدی برسد تا این ویروس فروکش کند باید به ادامه مراقبت‌های بهداشتی همچنان پایبند باشیم.

 هم‌اکنون ۲۱۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۰ نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان استان کرمانشاه از روز شنبه (۱۳ آذر) در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت که شامل شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب و دالاهو است و شهرستان‌های کرمانشاه، ‌هرسین، سنقر وکلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.