جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

کشت زعفران، شنبلیله و سیاه دانه به جای ذرت
15 آذر 1400 - 10:54
شناسه : 274499
2
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

صفوی از کشت محصولات کم آب‌بَر به جای محصولات پرمصرف هم خبر داد و اضافه کرد: یکی از مهمترین محصولات با نیاز آبی کم زعفران است که کشت این محصول را در استان توسعه داده ایم./وی سطح زیر کشت کنونی زعفران در استان را ۴۵۶ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۴۷ هکتار  طی دو سال اخیر زیر کشت زعفران رفته است./معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز آبی بسیار کم زعفران در قیاس با برخی از محصولات کشاورزی دیگر، عنوان کرد:در شرایطی که محصولی مانند ذرت ۱۴ هزار مترمکعب به ازا هر هکتار آب مصرف می‌کند، این میزان برای هر هکتار زعفران حداکثر چهار هزار مترمکعب است./صفوی تاکید کرد: بجز زعفران، کشاورزان به کشت محصولات کم آب‌بَر دیگر مانند سیاه دانه، گشنیز و … هم روی آورده اند./معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی دیگر از راهکارهای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را اصلاح کانال‌های خاکی به کانال‌های آبی عنوان کرد که راندمان مصرف آب را به اندازه قابل توجهی افزایش می‌دهد و این کار نیز در برنامه است.

پ
پ

بزرگترین “باغ سایبان” غرب کشور تا پایان سال در کرمانشاه افتتاح می‌شود

بزرگترین "باغ سایبان" غرب کشور تا پایان سال در کرمانشاه افتتاح می‌شود

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بزرگترین “باغ سایبان” غرب کشور تا پایان سال در کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

افشین صفوی در جلسه سازگاری با کم آبی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات متعددی که در بخش کشاورزی برای مدیریت مصرف آب انجام شده، اظهار کرد: یکی از مهمترین این اقدامات ایجاد سایبان برای باغات با هدف کاهش مصرف آب است.

وی ادامه داد: در همین راستا بزرگترین باغ سایبان غرب کشور در استان در دست احداث است و تا قبل از عید نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه وسعت این باغ سایبان را ۴۰ هکتار و فضای مفید آن را ۳۱ هکتار اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون کار کاشت نهال‌های آن در حال انجام است.

کشت زعفران، شنبلیله و سیاه دانه به جای ذرت

صفوی همچنین از کشت محصولات کم آب‌بَر به جای محصولات پرمصرف هم خبر داد و اضافه کرد: یکی از مهمترین محصولات با نیاز آبی کم زعفران است که کشت این محصول را در استان توسعه داده ایم.

وی سطح زیر کشت کنونی زعفران در استان را ۴۵۶ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۴۷ هکتار  طی دو سال اخیر زیر کشت زعفران رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز آبی بسیار کم زعفران در قیاس با برخی از محصولات کشاورزی دیگر، عنوان کرد: در شرایطی که محصولی مانند ذرت ۱۴ هزار مترمکعب به ازا هر هکتار آب مصرف می‌کند، این میزان برای هر هکتار زعفران حداکثر چهار هزار مترمکعب است.

صفوی از حمایت‌های مسئولین استان برای توسعه کشت محصولات کم آب‌بَر قدردانی کرد و گفت: در این راستا ۱٫۸ میلیارد تومان به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافته که ما نیز این اعتبار را برای یارانه خرید پیاز زعفران به کشاورزان اختصاص دادیم.

وی تاکید کرد: بجز زعفران، کشاورزان به کشت محصولات کم آب‌بَر دیگر مانند سیاه دانه، گشنیز و … هم روی آورده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی دیگر از راهکارهای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را اصلاح کانال‌های خاکی به کانال‌های آبی عنوان کرد که راندمان مصرف آب را به اندازه قابل توجهی افزایش می‌دهد و این کار نیز در برنامه است./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.