بیشتر میوه‌ها کم کالری هستند، اما بیشتر آن‌ها به‌دلیل وجود کربوهیدرات بالاتر یا چربی، ممکن است که موجب افزایش وزن شوند.

 برای برخی افراد، وزن اضافه کردن یا عضله ساختن، می‌تواند چالش برانگیز باشد. میوه‌ها معمولا به‌عنوان وعده غذایی به‌شمار نمی‌آیند، اما به نظر می‌رسد وقتی که قصد افزایش وزن دارید، انواع میو‌ه مختلف می‌توانند کالری‌های اضافی مورد نیاز بدن شما در افزایش وزن را فراهم کنند.

علاوه بر این، میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت بدن هستند. در ادامه، میوه‌های سالم و پر کالری که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند، معرفی شده‌اند.

۱. انبه

انبه، میوه شیرینی است که میزان مواد مغذی را افزایش می‌دهد. انبه، مانند موز، منبع خوب کالری و بیشتر به صورت کربوهیدرات است.

۲. موز

اگر به‌دنبال افزایش وزن هستید، موز انتخاب عالی بوده و نه‌تن‌ها مغذی، بلکه منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها و کالری‌ها است.

۳. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی مؤثر بوده و به‌علاوه، حاوی کالری زیاد و چربی‌های سالم است. این میوه برای افرادی که به‌دنبال افزایش وزن هستند، انتخاب خوبی است.

۴. نارگیل

میوه متنوع نارگیل، به‌دلیل مزایای سلامتی بی‌شمار آن، محبوبیت زیادی پیدا کرده و به‌دلیل چربی بالا و کربوهیدرات متعادل، منبع خوبی برای کالری‌ها است.