جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

چرا پارکینگ‌های کرمانشاه گرانفروشی می‌کنند؟
20 آذر 1400 - 9:12
شناسه : 274602
3
 رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

محمد هادی ارباب ، با اشاره به افزایش تخلفات پارکینگ‌های سطح شهر کرمانشاه، اظهار کرد: تعرفه سال ۱۴۰۰ برای پارکینگ‌ها تعریف و تصویب شده، اما از آن تمکین نمی‌کنند./وی با بیان اینکه بر اساس تعرفه مصوب ورودی پارکینگ‌های معمولی پنج هزار تومان و پارکینگ‌های طبقاتی هفت هزار تومان تعیین شده، عنوان کرد: این درحالی است که برخی پارکینگ ها تعرفه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی و گاهی حتی بیشتر می‌گیرند./توجیه اصلی پارکینگ‌ها این است که از پس هزینه اجاره ماهیانه خود برنمی‌آیند و به دلیل نرخ بالای تورم با مشکل مواجهند./ارباب تعداد قابل توجهی از پارکینگ‌های سطح شهر را مربوط به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دانست که به صورت مزایده در اختیار اشخاص حقیقی قرار می‌گیرد و یادآور شد:متاسفانه قیمت پایه‌ای که در مزایده برای اجاره ماهیانه این پارکینگ‌ها در نظر گرفته می‌شود کارشناسی شده نیست و اکثر افرادی که در نهایت در مزایده پارکینگ را در اختیار می‌گیرند از پس پرداخت اجاره چند ۱۰ میلیونی ماهیانه آن بر نمی آیند و مجبورند قیمت بیشتری از مردم بگیرند که این امر اجحاف به مصرف کنندگان است./وی اضافه کرد: سایر پارکینگ‌های بخش خصوصی هم وقتی می‌بینند تعداد زیادی از پارکینگ‌های سطح شهر چنین تعرفه‌های بالایی دارند، آنها هم تعرفه خود را بالا می‌برند./رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه تنها راهکار حل این وضعیت را تعیین قیمت کارشناسی برای مزایده پارکینگ‌های سطح شهر دانست و خاطرنشان کرد: تقاضا داریم از کارشناسان اتحادیه برای تعیین قیمت کسب نظر شود.

پ
پ

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه گفت: بسیاری از پارکینگ‌ها تعرفه مصوب سال ۱۴۰۰ که در اختیار آنها قرار گرفته را رعایت نمی‌کنند و متاسفانه قدرت اجرایی کافی هم برای برخورد با آنها وجود ندارد.

محمد هادی ارباب ، با اشاره به افزایش تخلفات پارکینگ‌های سطح شهر کرمانشاه، اظهار کرد: تعرفه سال ۱۴۰۰ برای پارکینگ‌ها تعریف و تصویب شده، اما از آن تمکین نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس تعرفه مصوب ورودی پارکینگ‌های معمولی پنج هزار تومان و پارکینگ‌های طبقاتی هفت هزار تومان تعیین شده، عنوان کرد: این درحالی است که برخی پارکینگ ها تعرفه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی و گاهی حتی بیشتر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه تاکید کرد: توجیه اصلی پارکینگ‌ها این است که از پس هزینه اجاره ماهیانه خود برنمی‌آیند و به دلیل نرخ بالای تورم با مشکل مواجهند.

ارباب تعداد قابل توجهی از پارکینگ‌های سطح شهر را مربوط به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دانست که به صورت مزایده در اختیار اشخاص حقیقی قرار می‌گیرد و یادآور شد: متاسفانه قیمت پایه‌ای که در مزایده برای اجاره ماهیانه این پارکینگ‌ها در نظر گرفته می‌شود کارشناسی شده نیست و اکثر افرادی که در نهایت در مزایده پارکینگ را در اختیار می‌گیرند از پس پرداخت اجاره چند ۱۰ میلیونی ماهیانه آن بر نمی آیند و مجبورند قیمت بیشتری از مردم بگیرند که این امر اجحاف به مصرف کنندگان است.

وی اضافه کرد: سایر پارکینگ‌های بخش خصوصی هم وقتی می‌بینند تعداد زیادی از پارکینگ‌های سطح شهر چنین تعرفه‌های بالایی دارند، آنها هم تعرفه خود را بالا می‌برند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه تنها راهکار حل این وضعیت را تعیین قیمت کارشناسی برای مزایده پارکینگ‌های سطح شهر دانست و خاطرنشان کرد: تقاضا داریم از کارشناسان اتحادیه برای تعیین قیمت کسب نظر شود.

ارباب با بیان اینکه مجموع این موارد به هیچ عنوان توجیه کننده تخلف پارکینگ‌ها نیست، تاکید کرد: لازم است در قالب طرح‌های نظارتی با متخلفان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه به تنهایی قدرت اجرایی برای برخورد با پارکینگ‌های متخلف را ندارد، بر لزوم همکاری سایر بخش‌ها از جمله دادستانی، اماکن، بازرسی و نظارت صمت و… تاکید کرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه از روند طولانی پلمب پارکینگ‌های متخلف هم یاد کرد که گاهی آنقدر طول می‌کشد که پارکینگ از آن محل جابجا می‌شود و گفت: از سوی دیگر فک پلمب هم کار چندان دشواری نیست و این ابزار بازدارندگی کافی را ندارد.

ارباب ساماندهی پارکینگ‌ها را نیازمند همکاری همه بخش‌های مختلف و اصلاح ریشه‌ای قیمت مزایده پارکینگ‌ها دانست و تاکید کرد: با این وجود با همکاری بازرسی و نظارت اتاق اصناف و سایر مراجع نظارتی به صورت دوره‌ای بازرسی از پارکینگ ها داریم و آنها را رها نکردیم.

هوشمندسازی فعلا متوقف است

وی درخصوص آخرین وضعیت هوشمندسازی پارکینگ‌های کرمانشاه نیز عنوان کرد: با شرکتی در تهران هماهنگ کردیم که دستگاه مورد نیاز هوشمندسازی پارکینگ‌ها را بدون هزینه در اختیار آنها قرار دهد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه اضافه کرد: تعدادی از پارکینگ‌ها تجهیزات را دریافت کردند، اما به دلیل شرایط تحریم تهیه این دستگاه‌ها با محدودیت مواجه شد و امکان تامین آن برای همه پارکینگ‌ها فعلا مقدور نیست.

به گفته ارباب، با این شرایط فعلا امکان هوشمندسازی پارکینگ‌های شهر وجود ندارد.

وی از فعالیت ۱۲۰ پارکینگ و توقفگاه در شهر کرمانشاه یاد کرد که هوشمندسازی آنها سهم قابل توجهی در کاهش تخلفات خواهد داشت./ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.