جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

خطرات کوهنوردی در روزهای زمستانی
01 دی 1400 - 12:40
شناسه : 275017
0
مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

حسام الدین کرجی بااشاره به شرایط متفاوت کوهنوردی در روزهای زمستانی، اظهارکرد: باتوجه به بارش برف و باران، برودت هوا و افت دما در این فصل، کوهنوردی می تواند خطراتی را برای افراد به همراه داشته باشد./وی ادامه داد: یکی از مهمترین خطراتی که در این فصل کوهنوردان را تهدید می کند، ریزش بهمن در کوه است که این پدیده معمولا تابع هیچ قانونی نیست و هر آن ممکن است اتفاق بیفتد./مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه با بیان اینکه شیب های ۳۵ تا ۴۵ درجه مستعدترین و خطرناک ترین شیب برای وقوع بهمن در کوهستان است، عنوان کرد: با این حال گاها در شیب های کمتر هم وقوع بهمن را داشته ایم./کرجی در ادامه افزود: معمولا در جبهه های جنوبی کوهستان که آفتابگیر است، احتمال وقوع بهمن پایین است، برای همین کوهنوردان می توانند ۷۲ ساعت پس از بارش برف برای کوهنوردی در این مناطق اقدام کنند، اما در جبهه های شمالی که آفتابگیر نیست، نباید تا یک هفته بعد از بارش برف به این مناطق رفت./وی ادامه داد: علاوه بر بهمن، گاها شاهد رعد و برق همراه با بارش های باران در این فصل هستیم که این مسئله هم می تواند برای کوهنوردان خطر جدی داشته باشد./مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه تصریح کرد: استفاده از گوشی همراه و نیز همراه داشتن وسایل فلزی در ارتفاعات در زمان صاعقه بسیار خطرناک است.

پ
پ

مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه به کوهنوردان توصیه کرد، حتی الامکان در روزهای زمستانی بویژه روزهای برفی به کوهستان نروند.  

حسام الدین کرجی بااشاره به شرایط متفاوت کوهنوردی در روزهای زمستانی، اظهارکرد: باتوجه به بارش برف و باران، برودت هوا و افت دما در این فصل، کوهنوردی می تواند خطراتی را برای افراد به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین خطراتی که در این فصل کوهنوردان را تهدید می کند، ریزش بهمن در کوه است که این پدیده معمولا تابع هیچ قانونی نیست و هر آن ممکن است اتفاق بیفتد.

مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه با بیان اینکه شیب های ۳۵ تا ۴۵ درجه مستعدترین و خطرناک ترین شیب برای وقوع بهمن در کوهستان است، عنوان کرد: با این حال گاها در شیب های کمتر هم وقوع بهمن را داشته ایم.

وی تصریح کرد: نشستن برف روی یخبندان و یخبندان پس از بارش برف احتمال وقوع بهمن را در کوهستان بالاتر می برد، اما اگر پس از بارش برف هوا گرم باشد و آفتاب بتابد، به دلیل ذوب شدن لایه های بالایی برف، لایه های پایین پایدارتر می شود و احتمال بهمن کمتر است.

کرجی در ادامه افزود: معمولا در جبهه های جنوبی کوهستان که آفتابگیر است، احتمال وقوع بهمن پایین است، برای همین کوهنوردان می توانند ۷۲ ساعت پس از بارش برف برای کوهنوردی در این مناطق اقدام کنند، اما در جبهه های شمالی که آفتابگیر نیست، نباید تا یک هفته بعد از بارش برف به این مناطق رفت.  

وی ادامه داد: علاوه بر بهمن، گاها شاهد رعد و برق همراه با بارش های باران در این فصل هستیم که این مسئله هم می تواند برای کوهنوردان خطر جدی داشته باشد.

مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه تصریح کرد: استفاده از گوشی همراه و نیز همراه داشتن وسایل فلزی در ارتفاعات در زمان صاعقه بسیار خطرناک است.

وی در ادامه با  تاکید براینکه کوهنوردان دراین فصل نباید به تنهایی برای رفتن به کوه اقدام کنند، عنوان کرد: در این فصل خطر حمله حیوانات وحشی همچون خرس و گرگ در کوهستان وجود دارد، بنابراین به تنهایی به کوهستان رفتن در این فصل از سال کار بسیار خطرناکی است.

کرجی با بیان اینکه کوهنوردان در این فصل باید با تجهیزات مناسب و کافی به کوه بروند، عنوان کرد: گذراندن دوره های آموزشی لازم و نیز آشنا بودن با نحوه استفاده از تجهیزات می تواند به کوهنوردان کمک کند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.