پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

کرمانشاه در زمستان هم دیدنی است
04 دی 1400 - 11:47
شناسه : 275078
1
معاون گردشگری استان طلوع‌‌کرمانشاه :

برای بسیاری از گردشگرانی که در فصل زمستان به کرمانشاه سفر نکرده اند، جالب باشد که بدانند در این سرزمین کوچک اما پر از تنوع اقلیمی، شهرستان هایی وجود دارند که در فصل سرد سال آب و هوایی معتدل و بهاری دارند و بهترین مکان برای گذراندن یک تعطیلات زمستانی خاطره انگیز هستند./علی صابر ادامه می دهد: وقتی در فصل سرد سال در شهرستانهای شرقی استان مانند کنگاور و سنقر زمستانی سخت و برفی را پشت سر می گذاریم، در همان زمان در شهرستان های غربی مانند قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب آب و هوایی بهاری حاکم است./وی از این تنوع آب و هوایی به عنوان یک قابلیت مهم گردشگری یاد می کند که کمتر جایی از آن برخوردار است و اضافه می کند: این نوع از شرایط آب و هوایی برای استان ما نوعی جاذبه طبیعی است و می توانیم از این ظرفیت برای حضور گردشگران استفاده کنیم./معاون گردشگری استان ادامه می دهد: صعودهای زمستانی در قلل جوان و مرتفع، آبشار یخ زده بدر و پریشان در سنقر و کلیایی، چشمه های آب گرم هرسین، مناطق زیبای اورامانات جهانی شده، پاراگلایدر سواری در ویس قرنی، بازدید از مناطق برفگیر و … هم از تفریحات زمستانی هستند که می توان در این فصل در شهرستان های شرقی و تا حدودی در اورامانات انجام داد./وی با بیان اینکه در کرمانشاه آش های مختلفی در زمستان پخت می شود که می توان یک جشنواره آش را برای آن برگزار کرد، می گوید: دیدن جاذبه های فراوان محور تاریخی ساسانی، نخلستان های سرسبز و … را نیز در مناطق گرمسیری غرب استان در این فصل می توان دید.

پ
پ

فرقی نمی کند تابستان باشد یا زمستان، بهار یا پاییز. در هر فصلی از سال که پایتان را به این سرزمین چهار فصل بگذارید زیبایی های چشم نواز و شگفت انگیزی را خواهید دید.

اگر در فصل گرم گذرتان به کرمانشاه می افتد، شهرستانهای شرقی استان بهترین انتخاب هستند که در کنار تاریخ کهن شان، آب و هوایی بی نظیر و مطبوع دارند که خنکای نسیم آن در گرمای تابستان بر دل گردشگران می نشیند.

برای گردشگرانی هم که کرمانشاه را در پاییز و بهار به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند، دو باغ شهر صحنه و هرسین و روستاهای پلکانی اورامانات با باغ های گردو و انار بهترین انتخاب است که طبیعتی رویایی و سحرانگیز را در این دو فصل برای بازدیدکنندگان به رخ می کشند.

و اما خیلی ها احتمالا این تصور را داشته باشند که در استان کوهستانی کرمانشاه، فصل زمستان با روزهایی سرد و استخوان سوز همراه باشد، اما اینطورها هم نیست.

شاید برای بسیاری از گردشگرانی که در فصل زمستان به کرمانشاه سفر نکرده اند، جالب باشد که بدانند در این سرزمین کوچک اما پر از تنوع اقلیمی، شهرستان هایی وجود دارند که در فصل سرد سال آب و هوایی معتدل و بهاری دارند و بهترین مکان برای گذراندن یک تعطیلات زمستانی خاطره انگیز هستند.

عجیب، اما واقعی است که در کرمانشاه تنوع اقلیمی بگونه ای است که وقتی در یک شهر برف و بوران زمستانی غوغا می کند، در کمتر از ۶۰ کیلومتر آنطرف تر شهری است که مردمش آب و هوایی لطیف و بهاری را تجربه می کنند.

آنطور که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه می گوید، کرمانشاه از معدود مناطقی است که چنین تنوع آب و هوایی خاصی را در فصول مختلف سال دارد.

علی صابر ادامه می دهد: وقتی در فصل سرد سال در شهرستانهای شرقی استان مانند کنگاور و سنقر زمستانی سخت و برفی را پشت سر می گذاریم، در همان زمان در شهرستان های غربی مانند قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب آب و هوایی بهاری حاکم است.

وی از این تنوع آب و هوایی به عنوان یک قابلیت مهم گردشگری یاد می کند که کمتر جایی از آن برخوردار است و اضافه می کند: این نوع از شرایط آب و هوایی برای استان ما نوعی جاذبه طبیعی است و می توانیم از این ظرفیت برای حضور گردشگران استفاده کنیم.

معاون گردشگری استان ادامه می دهد: صعودهای زمستانی در قلل جوان و مرتفع، آبشار یخ زده بدر و پریشان در سنقر و کلیایی، چشمه های آب گرم هرسین، مناطق زیبای اورامانات جهانی شده، پاراگلایدر سواری در ویس قرنی، بازدید از مناطق برفگیر و … هم از تفریحات زمستانی هستند که می توان در این فصل در شهرستان های شرقی و تا حدودی در اورامانات انجام داد. 

وی با بیان اینکه در کرمانشاه آش های مختلفی در زمستان پخت می شود که می توان یک جشنواره آش را برای آن برگزار کرد، می گوید: دیدن جاذبه های فراوان محور تاریخی ساسانی، نخلستان های سرسبز و … را نیز در مناطق گرمسیری غرب استان در این فصل می توان دید.

صابر اظهار امیدواری می کند با فروکش شدن بیماری کرونا بتوان برای جذب گردشگر زمستانی به استان برنامه ریزی خوبی کرد.

در خاتمه باید گفت، علیرغم همه ظرفیت هایی که برای گردشگری زمستانی در کرمانشاه داریم، اما طی سال‌های گذشته آنطور که باید وشاید به این ظرفیت پرداخته نشده و نتوانسته ایم در این حوزه گردشگران زیادی را جذب کنیم.

درحالی که در این فصل بسیاری از گردشگران از مناطق شمالی و کوهستانی کشور راه دشواری را تا جنوب در پیش می گیرند تا آب و هوایی لطیف را تجربه کنند، چرا نباید ظرفیت های کرمانشاه که فاصله نزدیک تری با آنها دارد را نشان ندهیم تا به یک مقصد گردشگری زمستانی تبدیل شویم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.