چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

نظارتی بر ایمنی ساختمان‌های قدیمی نیست
05 دی 1400 - 9:33
شناسه : 275094
2
رییس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۲۰ سال گذشته و به دنبال الزام اجرای آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمانها بصورت ایمن و با رعایت اصول و استانداردهای لازم ساخته می شوند/وی در ادامه معضل اصلی در بحث ایمنی ساختمان را نبود نظارت بر ساختمان هایی دانست که در سالیان گذشته احداث شده اند./حیدری گفت: در حال حاضر ساختمان ها با اصول استاندارد و ایمن در برابر زلزله احداث می شوند، اما ساختمان ها عمر مفیدی دارند و باید پس از گذشت چند سال از احداثشان نظارتی بر آنها صورت گیرد./وی خاطرنشان کرد: ساختمان هایی که در سالهای گذشته احداث شده اند باید تحت نظارت و کنترل قرار گیرند، اما متاسفانه هیچ ساز و کاری در این زمینه وجود ندارند./حیدری گفت: اگر مرجعی در این زمینه وجود داشته باشد که این کار را به نظام مهندسی ارجاع دهد قطعا در این زمینه ورود کرده و وضعیت ایمنی ساختمان های قدیمی را بررسی خواهیم کرد./رییس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه گفت: به نظر می رسد مرجع اصلی در این زمینه شهرداری باشد و اگر این کار از سوی شهرداری به نظام مهندسی موکول شود، قطعا ساختمان های قدیمی به لحاظ کیفیت سازه مورد بررسی قرار خواهند گرفت./حیدری گفت: با بررسی سازه ساختمان مشخص خواهد شد که هر ساختمان قدیمی نیاز به مقاوم سازی دارد یا باید بطور کلی باید تخریب و بازسازی شود.

پ
پ

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۲۰ سال گذشته و به دنبال الزام اجرای آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمانها بصورت ایمن و با رعایت اصول و استانداردهای لازم ساخته می شوند، گفت: متاسفانه نظارتی بر ایمنی ساختمان های قدیمی وجود ندارد و همین می تواند خطرآفرین باشد.

طیب حیدری به مناسبت روز ملی “ایمنی در برابر زلزله” (۵ دی، با اشاره به نقش استحکام ساختمان ها در کاهش تلفات در بلایای طبیعی و بویژه زلزله، گفت: قطعا اگر ساختمان ها طبق اصول و با رعایت تمام استانداردها احداث شوند، در حوادثی همچون زلزله شاهد کمترین تلفات خواهیم بود.

وی افزود: زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه یک هشدار در جهت مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی بود و مقاوم سازی واحدها در این مناطق که در زلزله های بعدی دچار کوچکترین خسارت نشدند نشان داد که اگر واحدهای مسکونی طبق اصول ساخته شوند، خسارت آنها در زلزله به حداقل می رسد.

حیدری با بیان اینکه از سال ۱۳۸۰ تاکنون تمام ساختمان های احداث شده ملزم به رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ هستند، گفت: آیین نامه ۲۸۰۰ آیین نامه ایمنی ساختمان در برابر زلزله است که حدود بیش از ۲۰ سال است اجرای آن در ساخت ساختمان الزامی شده است.

 وی افزود: با توجه به الزام در زمینه رعایت این آیین نامه، عملا می توان گفت هر ساختمانی که از سال ۱۳۸۰ به بعد ساخته شده از استحکام و مقاومت لازم برخوردار است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه در خصوص نحوه نظارت بر اجرای این آیین نامه هم گفت: در همین راستا یک مهندسی ناظر بر ساخت ساختمان مطابق با آیین نامه ۲۸۰۰ نظارت می کند و در صورتی که آیین نامه رعایت نشده باشد، عملا پایان کار صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه مانند دیگر صنوف احتمال تخلف بین تعداد اندکی از مهندسین ناظر هم وجود دارد، گفت: برای پیشگیری از این تخلفات “ناظر عالیه” داریم که بصورت تصادفی وضعیت رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ در ساختمان های احداث شده را بررسی می کند و به نوعی ناظر بر کار مهندسان ناظر است. ضمن اینکه مجریان ساختمان ها نیز بازوان نظام مهندسی در اجرای آیین نامه ۲۸۰۰ و ساخت بهینه ساختمان هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در روند احداث ساختمان های با بیش از ۴۰۰ متر زیربنا وجود یک مجری نیاز است که مجریان نیز در کنار مهندسان ناظر بر اجرای آیین نامه ۲۸۰۰ و ساخت بهینه ساختمان اهتمام دارند.

وی یادآور شد: هم اکنون حدود ۱۵۰۰ مجری در سطح استان فعالیت دارند.

نظارتی بر ایمنی ساختمان های قدیمی نیست/ کار به نظام مهندسی واگذار شود، ورود می کنیم

رییس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه در ادامه معضل اصلی در بحث ایمنی ساختمان را نبود نظارت بر ساختمان هایی دانست که در سالیان گذشته احداث شده اند.

حیدری گفت: در حال حاضر ساختمان ها با اصول استاندارد و ایمن در برابر زلزله احداث می شوند، اما ساختمان ها عمر مفیدی دارند و باید پس از گذشت چند سال از احداثشان نظارتی بر آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان هایی که در سالهای گذشته احداث شده اند باید تحت نظارت و کنترل قرار گیرند، اما متاسفانه هیچ ساز و کاری در این زمینه وجود ندارند.

حیدری گفت: اگر مرجعی در این زمینه وجود داشته باشد که این کار را به نظام مهندسی ارجاع دهد قطعا در این زمینه ورود کرده و وضعیت ایمنی ساختمان های قدیمی را بررسی خواهیم کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه گفت: به نظر می رسد مرجع اصلی در این زمینه شهرداری باشد و اگر این کار از سوی شهرداری به نظام مهندسی موکول شود، قطعا ساختمان های قدیمی به لحاظ کیفیت سازه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حیدری گفت: با بررسی سازه ساختمان مشخص خواهد شد که هر ساختمان قدیمی نیاز به مقاوم سازی دارد یا باید بطور کلی باید تخریب و بازسازی شود./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.