پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20827 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است

گرانی گوشت در کرمانشاه و صادرات دام زنده به خارج/ دامداران صاحب کارت دامداری می‌شوند
21 دی 1400 - 11:28
شناسه : 275522
1
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

نادر پرور در خصوص علت گرانی گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر در استان، اظهار داشت: یکی از دلایل خیلی مهم و تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت در کشور و استان بحث صادرات دام زنده به خارج از کشور بود./وی هدف دولت از این صادرات در این موقع از سال را حمایت از دامداران عشایر دانست و ادامه داد: دام‌های نر و پروار عشایر صادر می‌شود تا بتوانیم با این کار در واقع از دام‌های مولد عشایر حمایت شود./سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال به دلیل خشکسالی، دامداران سال سختی داشتند و این تصمیم دولت در زمستان در راستای کمک به تولید و حمایت و حفظ دام‌های مولد عشایر بود چون سود حاصل از این صادرات مستقیم به خود عشایر برمی‌گردد تا بتوانند از دام‌های ماده نگهداری کنند./پرور خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث صادرات که کشور بود مشکل تغییر پیمانکار کشتارگاه بیستون کرمانشاه را هم داشتیم./وی اظهار داشت: متوسط قیمت گوشت گوسفندی استان به علت مرغوبیت نژاد سنجابی نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است با این وجود تمام تلاش کارگروه تنظیم بازار بر برگشت آرامش به بازار است بحث قیمت کارشناسی را در دستور کار دارند.

پ
پ

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی از دلایل خیلی مهم و تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت در کشور و استان بحث صادرات دام زنده به خارج از کشور بود.

نادر پرور در خصوص علت گرانی گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر در استان، اظهار داشت: یکی از دلایل خیلی مهم و تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت در کشور و استان بحث صادرات دام زنده به خارج از کشور بود.

وی هدف دولت از این صادرات در این موقع از سال را حمایت از دامداران عشایر دانست و ادامه داد: دام‌های نر و پروار عشایر صادر می‌شود تا بتوانیم با این کار در واقع از دام‌های مولد عشایر حمایت شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال به دلیل خشکسالی، دامداران سال سختی داشتند و این تصمیم دولت در زمستان در راستای کمک به تولید و حمایت و حفظ دام‌های مولد عشایر بود چون سود حاصل از این صادرات مستقیم به خود عشایر برمی‌گردد تا بتوانند از دام‌های ماده نگهداری کنند.

وی اضافه کرد: از ۲۰۰ هزار رأس دامی که در کل کشور مجوز صادرات گرفته فقط ۷ هزار رأس مربوط به استان کرمانشاه بود که این تعداد در مقایسه با پتانسیل سرمایه‌های دامی استان عددی ناچیز است.

پرور خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث صادرات که کشور بود مشکل تغییر پیمانکار کشتارگاه بیستون کرمانشاه را هم داشتیم.

وی اظهار داشت: متوسط قیمت گوشت گوسفندی استان به علت مرغوبیت نژاد سنجابی نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است با این وجود تمام تلاش کارگروه تنظیم بازار بر برگشت آرامش به بازار است بحث قیمت کارشناسی را در دستور کار دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به بحث دامدار کارت داشت و گفت: دامدار کارت برای عشایران و روستائیان در راستای تأمین نقدینگی برای خرید نهاده‌های مورد نیاز بخش دامداری استفاده می‌شود.

وی سقف تسهیلات دامدار کارت را ۵۰ میلیون تومان سه ساله و با سود ۱۱ درصد عنوان کرد و افزود: دامداران به ازای هر راس دام سبک مبلغ ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر راس دام سنگین مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

پرور گفت: لازمه دریافت دامدار کارت پلاک‌کوبی و بیمه شدن دام‌ها در مراکز جهاد کشاورزی بوده که پس از انجام این مراحل متقاضیان برای دریافت دامدار کارت به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند تا ظرف یک هفته کارهای مرتبط با دریافت دامدار کارت عملیاتی شود./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.