چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

۴۳ درصد صادرات امسال ایران به عراق از مرزهای کرمانشاه صورت گرفته است
23 دی 1400 - 11:04
شناسه : 275580
1
معاون گمرک استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

مسلم احمدی نصردر جلسه کارگروه توسعه صادراتی غیرنفتی استان کرمانشاه که امروز (۲۳ دی) برگزار شد، از صادرات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلاری کالا از مرزهای کرمانشاه در ۹ ماهه امسال هم یاد کرد و افزود: در این مدت بیش از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار گاز نیز از کرمانشاه صادر شده است./وی ادامه داد: با احتساب صادرات گاز، سهم کرمانشاه از صادرات ایران به عراق ۵۴ درصد و بدون احتساب گاز ۴۳ درصد است. همچنین در این مدت سهم استان از کل صادرات ایران یازده درصد بوده است./معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه عراق را عمده‌ترین شریک تجاری صادراتی کرمانشاه اعلام کرد و یادآور شد: پس از آن افغانستان دومین شریک تجاری ما محسوب می‌شود و بعد از این دو کشور پاکستان، ترکیه، امارات و آذربایجان سایر شرکای تجاری ما هستند./احمدی نصر تاکید کرد: از صادراتی که در ۹ ماهه امسال از مرزهای کرمانشاه انجام شده، از بعد ارزشی سهم پرویزخان ۳۷ درصد، سهم سومار ۱۹ درصد، سهم شیخ صله ۱۶ درصد و مابقی سهم شوشمی بوده است./وی با بیان اینکه از صادرات ۱.۹ میلیارد دلاری امسال حدود ۸۰۲ میلیارد دلار آن از گمرکات استان اظهار شده، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز بیشترین سهم بر اساس ارزش یه ترتیب برای گمرکات پرویزخان، کرمانشاه، خسروی، شوشمی و شیخ صله بوده است./موضوع دیگری که وی به آن اشاره کرد تردد مسافر از گمرکات مسافری کرمانشاه در ۹ ماهه امسال بود و گفت: در این مدت تردد از سه مرز پرویز خان، خسروی و کرمانشاه(مرز هوایی در ایام اربعین) صورت گرفته است.

پ
پ

به گفته معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه، ۴۳ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق در ۹ ماهه امسال از مرزهای استان کرمانشاه صورت گرفته است.

مسلم احمدی نصر در جلسه کارگروه توسعه صادراتی غیرنفتی استان کرمانشاه که امروز (۲۳ دی) برگزار شد، از صادرات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلاری کالا از مرزهای کرمانشاه در ۹ ماهه امسال هم یاد کرد و افزود: در این مدت بیش از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار گاز نیز از کرمانشاه صادر شده است.

وی ادامه داد: با احتساب صادرات گاز، سهم کرمانشاه از صادرات ایران به عراق ۵۴ درصد و بدون احتساب گاز ۴۳ درصد است. همچنین در این مدت سهم استان از کل صادرات ایران یازده درصد بوده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه عراق را عمده‌ترین شریک تجاری صادراتی کرمانشاه اعلام کرد و یادآور شد: پس از آن افغانستان دومین شریک تجاری ما محسوب می‌شود و بعد از این دو کشور پاکستان، ترکیه، امارات و آذربایجان سایر شرکای تجاری ما هستند.

احمدی نصر تاکید کرد: از صادراتی که در ۹ ماهه امسال از مرزهای کرمانشاه انجام شده، از بعد ارزشی سهم پرویزخان ۳۷ درصد، سهم سومار ۱۹ درصد، سهم شیخ صله ۱۶ درصد و مابقی سهم شوشمی بوده است.

وی با بیان اینکه از صادرات ۱.۹ میلیارد دلاری امسال حدود ۸۰۲ میلیارد دلار آن از گمرکات استان اظهار شده، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز بیشترین سهم بر اساس ارزش یه ترتیب برای گمرکات پرویزخان، کرمانشاه، خسروی، شوشمی و شیخ صله بوده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرکات کرمانشاه تعداد کامیون‌های صادراتی که در ۹ ماهه امسال به سمت مرزهای استان خروج کردند را ۲۴۰ هزار دستگاه دانست و افزود: به طور میانگین در هر روز کاری از مرز پرویز خان ۳۷۸ کامیون، مرز خسروی ۲۲۲ کامیون، مرز سومار ۲۱۱ کامیون، مرز شوشمی ۱۰۱ کامیون و مرز شیخ صله ۱۷۰ کامیون تردد داشته است.

 وی سهم بخش کولبری در دو مرز شیخ صله و شوشمی از تجارت خارجی استان در ۹ ماهه امسال را ۲۴ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت در مرز تیله‌کوه سرپل ذهاب فعالیت کولبری نداشتیم.

معاون فنی و امور گمرکی استان کرمانشاه تعداد افرادی که در زمینه کولبری در استان در این مدت فعالیت داشتند را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر در استان کارت مرزنشینی دارند که ۶۰ هزار نفر از آن بهره‌مند هستند.

احمدی نصر عمده کالاهای بخش کولبری را نیز شامل کولر گازی، رینگ لاستیک، چرخ گوشت، تستر، چای ساز، آب‌میوه‌گیری، ظروف شیشه‌ای و … اعلام کرد.

موضوع دیگری که وی به آن اشاره کرد تردد مسافر از گمرکات مسافری کرمانشاه در ۹ ماهه امسال بود و گفت: در این مدت تردد از سه مرز پرویز خان، خسروی و کرمانشاه(مرز هوایی در ایام اربعین) صورت گرفته است.

وی تعداد مسافران خروجی در این مدت را ۳۰ هزار نفر و مسافران ورودی را ۳۴ هزار نفر اعلام کرد که در بخش ورودی ۵۵۰ درصد و در بخش خروجی ۳۴۲ درصد رشد داشتیم.

احمدی نصر از کاهش ۳۰ درصدی درآمدهای گمرکی استان در ۹ ماهه امسال هم خبر داد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.