سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

شهرداری ها نباید سیاسی کاری کنند/ خدمتگزاری به مردم و بهبود خدمات شهری در اولویت کار شهرداری ها باشد
30 دی 1400 - 10:08
شناسه : 275761
1
استاندار كرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-«بهمن امیری مقدم» اظهار داشت:شهردار موفق باید زمینه ظهور و بروز تفکر خلاقانه و نوآورانه را برای ساخت شهری زیبا فراهم آورد و با مدیریت مناسب اماکن عمومی، رفاهی و تفریحی نیازها، خواسته ها و مطالبات مردم را برای داشتن شهری مناسب که آرامش و رفاه را داشته باشد؛ مورد توجه قرار دهند./ شهرداری های نهادهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند تنها حوزه ای که شهرداری نباید در آن ورود کنند، حوزه سیاسی است و شهرداری ها باید دور از جنجال های سیاسی به فکر توسعه پایدار شهرها و ترویج فرهنگ مطلوب شهروندی باشند در واقع شهرداران باید تمرکز خود را بر عمران و آبادانی شهر و رفع معضلات اجتماعی آن گذاشته و تمام تلاش خود را برای زیباسازی و بهبود منظر شهری بکارگیرند./شهرداران به هیچ عنوان حق ندارند که کار سیاسی انجام دهند و وظیفه یک شهردار خوب ترویج فکر زیبا و خلاق گونه برای ساختن شهری زیبا می باشد و ضرورت دارد که شهرداران استان نحوه کار و عملکرد شهرداران موفق در دیگر استان ها و حتی در دیگر کشورها هم مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند./تلاش برای ساختن شهری زیبا در گرو اندیشه، فکر، تلاش و خلاقیت است همه چیز با پول و اعتبار درست نمی شود بلکه با فکر و اندیشه است که می توانیم هم بر مشکلات فائق بیاییم و هم در ساختن شهری زیبا برنامه های خود را دنبال کنیم./ کار کردن با مردم لذت خود را دارد و این لذت و احساس شعف و رضایت زمانی بیشتر می شود که تلاش ها برای حل مشکلات مردم استمرار داشته باشد و مردم طعم شیرینی خدمات را احساس کنند./شهرداران در کارهای مردم باید تسهیل گر باشند و همچنین باید تلاش کنند که افراد پاک دست را در ارتباط با کار مردم انتخاب کنند زیرا فردی که تنها به فکر منافع خودش باشد هیچگاه به دنبال منافع عموم جامعه نخواهد بود.

پ
پ

شهرداری زمینه مشارکت شهروندان در اداره شهر را به عنوان نهادی اجتماعی فراهم کند/ زیباسازی شهری مطالبه بحق مردم است/ با وحدت و همدلی چهره زیبای کرمانشاه را معرفی کنیم

استاندار کرمانشاه ضمن تشریح رویکردهای نوین در مدیریت بهینه شهرها به لزوم برنامه ریزی مطلوب برای اجرای طرح های توسعه شهری تأکید کرد و گفت: بهبود کیفیت خدمات شهری،‌ پاسخگویی مطلوب، انسجام و حرکت به سمت زیباسازی شهری مطالبه بحق مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در چهارمین گردهمایی شهرداران استان که عصر امروز در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: در شهرداری ها به عنوان نهادهای اجتماعی باید زمینه مشارکت مردم در اجرای برنامه ها فراهم شود و در قالب مدیریت شهری مطلوب به سمت توسعه پایدار ها گام برداشته شود.

وی افزود: شهردار موفق باید زمینه ظهور و بروز تفکر خلاقانه و نوآورانه را برای ساخت شهری زیبا فراهم آورد و با مدیریت مناسب اماکن عمومی، رفاهی و تفریحی نیازها، خواسته ها و مطالبات مردم را برای داشتن شهری مناسب که آرامش و رفاه را داشته باشد؛ مورد توجه قرار دهند.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه شهرداری های نهادهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند گفت: تنها حوزه ای که شهرداری نباید در آن ورود کنند، حوزه سیاسی است و شهرداری ها باید دور از جنجال های سیاسی به فکر توسعه پایدار شهرها و ترویج فرهنگ مطلوب شهروندی باشند در واقع شهرداران باید تمرکز خود را بر عمران و آبادانی شهر و رفع معضلات اجتماعی آن گذاشته و تمام تلاش خود را برای زیباسازی و بهبود منظر شهری بکارگیرند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه؛ با تشریح شاخص های مدیران و کارکنان موفق، متعهد و مسوولیت پذیر در شهرداری ها گفت: با استفاده از نیروهای توانمند، کارآمد،پاک دست، اخلاق مدار، سخت کوش و پرتلاش که دارای روحیه جهادی و انقلابی هستند باید زمینه بهبود ارائه خدمات در شهرداری ها فراهم شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تشریح منشور کاری شهرداران بر لزوم تسهیل گری در انجام کارهای مردم تأکید کرد و بیان داشت: شهرداران وظیفه دارند که در برخورد با مردم رفتار و اخلاق مناسب داشته باشند و رضایتمندی شهروندان را در اولویت قرار دهند.

وی خطاب به شهرداران به قانونمداری و توجه به منشور کاری ابلاغی تأکید داشت و گفت: کارکنان برای ارائه خدمات به مردم باید به صورت مستمر آموزش ببینند و بی شک با توسعه فعالیت های آموزشی می توان شاهد افزایش کارایی، بهره وری و انجام امور به صورت مطلوب در ساختار اداری بود.

استاندار کرمانشاه از ترویج گفتمان امیدآفرین و معرفی چهره ی زیبای کرمانشاه برای توسعه و پیشرفت استان سخن گفت و بیان کرد: شهرداری ها برای تحقق این مهم وظیفه ای مهم بر عهده دارند و بر این اساس تلاش و کوشش مضاعف برای حرکت به سمت شهر زیبا افزایش یابد.

امیری مقدم جایگاه شهرداران استان را به لحاظ سطح دانش و تخصص مطلوب دانست و گفت: شهرداران باید بتوانند که از توان و تلاش خود برای پیشرفت روزافزون شهرهای خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به رشد و پیشرفت مدیران موفق کمک خواهیم کرد، ادامه داد: یک روش و برنامه مدیریتی دارم و تلاش خواهم کرد تا مدیران موفق رشد پیدا کنند؛ البته با مدیرانی که به مردم، توسعه و بالندگی توجهی ندارند؛ خداحافظی خواهیم کرد، زیرا این افراد فقط می خواهند که پست داشته باشند غافل از اینکه وظیفه مهم مدیران و شهرداران تلاش و پیگیری برای حل مشکلات مردم است.

مقام عالی استان با تاکید مجدد بر پرهیز شهرداران از ورود به مسائل سیاسی، شهرداری را یک نهاد خدماتی، اجتماعی و اقتصادی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه عنوان و تصریح کرد: شهرداران به هیچ عنوان حق ندارند که کار سیاسی انجام دهند و وظیفه یک شهردار خوب ترویج فکر زیبا و خلاق گونه برای ساختن شهری زیبا می باشد و ضرورت دارد که شهرداران استان نحوه کار و عملکرد شهرداران موفق در دیگر استان ها و حتی در دیگر کشورها هم مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ضرورت دارد که شهرداران استان با خلاقیت، اقتدار و امیدواری با تمامی توان در جهت ساختن شهری زیبا کار و تلاش نمایند، عنوان داشت: شهرداری ها یک نهاد اجتماعی و خدمات محور هستند و این نهاد اجتماعی خدمات محور باید از یکسو برای اداره شهر برنامه ریزی داشته باشد و از سوی تلاش کند تا مشارکت و همکاری های مردم و بخش خصوصی را نیز جذب نماید.

امیری مقدم، تلاش برای ساختن شهری زیبا را در گرو اندیشه، فکر، تلاش و خلاقیت عنوان کرد و افزود: همه چیز با پول و اعتبار درست نمی شود بلکه با فکر و اندیشه است که می توانیم هم بر مشکلات فائق بیاییم و هم در ساختن شهری زیبا برنامه های خود را دنبال کنیم.

نماینده عالی دولت از شهرداران خواست که با کارها و ابتکارات جدید فضای امیدوارنه در شهرها ایجاد کنند و همچنین برای تحقق درآمدهای پایدار نیز تلاش کنند.

وی با اشاره به کار شهرداری ها که ارتباط مستقیم با مردم دارد، اظهار داشت: کار کردن با مردم لذت خود را دارد و این لذت و احساس شعف و رضایت زمانی بیشتر می شود که تلاش ها برای حل مشکلات مردم استمرار داشته باشد و مردم طعم شیرینی خدمات را احساس کنند.

امیری مقدم تاکید کرد: شهرداران در کارهای مردم باید تسهیل گر باشند و همچنین باید تلاش کنند که افراد پاک دست را در ارتباط با کار مردم انتخاب کنند زیرا فردی که تنها به فکر منافع خودش باشد هیچگاه به دنبال منافع عموم جامعه نخواهد بود.

وی همچنین از شهرداران خواست که به دنبال اجرای کارهای سیستمی باشند و تلاش کنند تا در شهرداری ها امور مردم سریعتر انجام شود و از هرگونه تخلف احتمالی یا کم کاری جلوگیری شود زیرا امکان نظارت مستمر با استقرار سیستم های نوین فراهم می شود.

مقام عالی استان خطاب به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: برنامه حرکت در مسیر زیبا سازی شهری را از شهرداران بر اساس نقشه راه بخواهید و حتماً در برنامه های بازدید از شهرها این طرح ها بررسی می شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: شهرداران باید با آمادگی کامل به دنبال اجرای برنامه های خود به منظور ایجاد شهر زیبا با توجه به رعایت اصول ساخت و سازها و معماری، توسعه فضای سبز شهری، استفاده از جوان های پرتحرک، استخدام های هدفمند، پرهیز از انجام کارهای سلیقه ای، تدوین برنامه های بلندمدت، آینده نگری در حوزه کاری خود، تدوین نقشه راه و احیای بافت های فرسوده و جلوگیری از اضافه شدن به محدوده شهرها برای جلوگیری از حاشیه نشینی باشند.

امیری مقدم ادامه داد: منبعد اگر قرار باشد شهرداری در استان انتخاب بشود باید کاملاً به برنامه ها و اهداف و همچنین منشور کاری خود اطلاع دقیق داشته باشد و حتماً آموزش ببینند.

وی در ادامه وظیفه مهم دیگر شهرداران را تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شهرها عنوان کرد و بیان داشت: تدوین برنامه بلندمدت باید حداقل با نگاه ۳۰ سال آینده باشد زیرا باید از اجرای برنامه های سلیقه ای پرهیز کنیم.

استاندار کرمانشاه از شهرداران خواست که نهایت اهتمام خود را برای ایجاد شهر هوشمند و التکرونیک بکار بگیرند و به ساختماهایی پایان کار بدهند که تمام چارچوب اصول ساخت و ساز در آن رعایت شده باشد.

امیری مقدم با بیان اینکه با گفتن دکتر و مهندس برای مدیران مشکلی حل نمی شود، گفت: مدیریت زمانی ارزشمند است که کاری برای مردم انجام شود و شهید سلیمانی وقتی که به درجه سرلشگری می رسد، می گویند که به من بگویید سرباز و این یعنی اوج خلوص، ایمان و تعهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش های شبانه روزی رئیس جمهور محترم و هئیت دولت اظهار داشت: این دولت کار خود را بر اساس خدمات صادقانه و بی منت به مردم قرار داده است و آیت الله رئیسی به صورت شبانه روزی و با جدیت کامل و به صورت دلسوزانه به دنبال حل مشکلات مردم است.

وی تأکید کرد: شهرداری ها در زمان بارش برف و باران حتما در کنار مردم باشند و اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی های لازم را نیز انجام دهند.

امیری مقدم تاکید کرد: هیچ نیرویی در شهرداری ها نباید بدون گزینش جذب شود و توجه به افراد صالح، انقلابی، متدین و پاک دست در جذب شهرداری ها ضروری است.

مقام عالی استان با بیان اینکه مردم استان لایق داشتن شهرهای زیبا می باشند، گفت: نباید کرمانشاه را بد معرفی کنیم زیرا این کار باعث فرار سرمایه و سرمایه گذاری در استان می شود و در مقابل وظیفه داریم که همواره از کرمانشاه به عنوانی شهری خوب و مقاوم در برابر سختی ها یاد کنیم.

وی تصریح کرد: حق این مردم خدمتگزاری بی منت است و هر فردی خیانت به این مردم شریف و بزرگوار داشته باشد بدون تردید جزای آن را خواهد دید.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه باید برای برداشته شدن گام های بلند برای توسعه و پیشرفت روزافزون استان و همچنین ایجاد شهرهای زیبا نهایت تلاش و اهتمام خود را بکار بگیریم، گفت: شهرداران استان موظف هستند که برنامه ها و پیشنهادات خود را برای زیباسازی شهرها به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ارائه کنند و این معاونت نیز مشکلات و برنامه های همه شهرها را همراه با راهکار به تفکیک احصاء و جمعبندی های لازم را انجام خواهد داد لذا برایحل هر مشکلی باید راهکار داشته باشیم.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.