شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بیمه تاکسی‌داران همچنان در هاله‌ای از ابهام / چشم امید رانندگان به دست نمایندگان مجلس
23 آذر 1396 - 12:06
شناسه : 2774
2
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

چند سالی است که قطع بیمه رانندگان تاکسی مشکلات بسیاری را برای این قشر زحمتکش به وجود آورده است، تعرفه بالای نرخ بیمه آزاد سبب شده تا فشار زیادی به رانندگان تاکسی وارد آید.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، چند سالی است که قطع بیمه رانندگان تاکسی مشکلات بسیاری را برای این قشر زحمتکش به وجود آورده است، تعرفه بالای نرخ بیمه آزاد سبب شده تا فشار زیادی به رانندگان تاکسی وارد آید.

قطع بیمه رانندگان تاکسی در حالی است که مهرماه سال ۹۴، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قطع بیمه رانندگان توسط تامین اجتماعی را غیرقانونی  عنوان کرد و گفته بود که سازمان تامین اجتماعی نباید به بهانه ندادن حق بیمه سهم دولت، بیمه رانندگان تاکسی را قطع کند.

کرمانشاه با وجود مشکلات بسیار در بحث بیکاری، معیشتی، معضلات زیرساخت و زیربنایی اما همچنان در حاشیه قرار دارد، و چند سالی است که رانندگان جدید  از بیمه محروم‌اند و اگرمتقاضی دریافت بیمه باشند باید هزینه‌های آن را به صورت آزاد پرداخت کنند.

 هوشنگ احمدی مسئول روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع اظهار داشت: بیمه رانندگان تاکسی از سال ۹۴ تاکنون همچنان بلاتکلیف است.

احمدی گفت: مجموع حق بیمه‌ای که برای راننده تاکسی لحاظ شده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و دولت باید ۵۰ درصد این مبلغ را به تامین اجتماعی بپردازد اما چند سالی است که این طرح متوقف شده است.

وی تعداد رانندگان تاکسی در کرمانشاه را ۹۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر پذیرش جدید برای بیمه تاکسی نداریم و رانندگان در صورت تقاضا باید به صورت آزاد برای بیمه اقدام کنند.

احمدی بیان کرد: در خصوص این مشکل بارها با نمایندگان مجلس صحبت و مذاکره کردیم و امیدواریم موضوع از سرگیری بیمه رانندگان تاکسی در مجلس مطرح شود و مورد موافقت دولت و مجلس قرار بگیرد.

وی گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و هزینه‌ بالای بیمه، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس و دولت عنایتی به این مهم داشته باشند تا مشکل بیمه رانندگان برطرف شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.