پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20827 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است

وقت “رویدادسازی‌” در حوزه گردشگری فرارسیده/ باید بدنبال جذب گردشگران خارج از استان باشیم
28 فروردین 1401 - 11:51
شناسه : 277421
1
یک فعال گردشگری: طلوع‌‌کرمانشاه :

فریبرز عزیزی، بااشاره به جان گرفتن دوباره صنعت گردشگری در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: در نوروز امسال برخی از کارشناسان و مسئولین معتقد بودند که با یک انفجار گردشگری مواجه خواهیم شد، اما معتقدم آنچه رخ داد تنها بازگشت به شرایط عادی گردشگری بود/ترسی که کرونا طی دوسال گذشته به دل مردم انداخته و نیز ضربه اقتصادی که از شیوع این بیماری دیده اند، باعث شده تا کماکان بسیاری از آنها از رفتن به سفر منصرف شوند/ در نوروز امسال نسبت به دو سال گذشته با توجه به واکسیناسیون گسترده ای که شده بود، وضعیت گردشگری بهبود پیدا کرد که در کرمانشاه هم این شرایط را داشتیم/وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه بیشتر از آنچه که آمارها می گوید می تواند پذیرای گردشگران باشد، عنوان کرد: بیستون، تاق بستان، آنوبانی نی، معبد آناهیتا، تاق گرا، تکایا، مساجد، بازار سنتی و… همگی بخشی از تاریخچه غنی کرمانشاه هستند که در حوزه گردشگری نتوانسته ایم به اندازه کافی از آنها بهره ببریم و ضعیف عمل شده است/این ظرفیت در همه استان های غربی وجود دارد، اظهار کرد: استان های منطقه غرب کشور می توانند روی این مسئله تمرکز کنند و با همین کار مثلث طلایی گردشگری را همانند آنچه در استان های مرکزی کشورمان اتفاق افتاده، در این منطقه بوجود آورند/به گفته این فعال گردشگری، آثار تاریخی، تنوع اقلیمی، جاذبه های طبیعی، گردشگری عشایری، گیاهان دارویی، پرورش اسب و … از جمله نقاط قوتی است که استان های غرب کشور می توانند برای رویدادسازی های مشترک روی آن برنامه ریزی کنند/ یکی دیگر از نکاتی که در شرایط کنونی که اوضاع برای رونق دوباره فعالیت های گردشگری فراهم شده، باید روی آن کار کنیم، آوردن تورهای گردشگری از خارج از استان به داخل استان است/مدیر تنها موزه میراث ناملموس کشور در روستای زردویی تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر تورهای گردشگری که به نقاط گردشگرپذیر استان می روند، داخل استانی هستند، یعنی تنها کارشان این است که گردشگران را داخل استان جابجا کنند و کمتر پیش می آید گردشگری را از خارج وارد استان کنند که این کار سود چندانی در حوزه گردشگری ما نخواهد  داشت.

پ
پ

یک فعال گردشگری در منطقه اورامانات کرمانشاه خواستار تمرکز مسئولین و فعالیت گردشگری استان روی رویدادسازی برای رونق دوباره صنعت گردشگری در استان شد.

فریبرز عزیزی، بااشاره به جان گرفتن دوباره صنعت گردشگری در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: در نوروز امسال برخی از کارشناسان و مسئولین معتقد بودند که با یک انفجار گردشگری مواجه خواهیم شد، اما معتقدم آنچه رخ داد تنها بازگشت به شرایط عادی گردشگری بود.

وی ادامه داد: ترسی که کرونا طی دوسال گذشته به دل مردم انداخته و نیز ضربه اقتصادی که از شیوع این بیماری دیده اند، باعث شده تا کماکان بسیاری از آنها از رفتن به سفر منصرف شوند.

این فعال گردشگری تصریح کرد: در نوروز امسال نسبت به دو سال گذشته با توجه به واکسیناسیون گسترده ای که شده بود، وضعیت گردشگری بهبود پیدا کرد که در کرمانشاه هم این شرایط را داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه بیشتر از آنچه که آمارها می گوید می تواند پذیرای گردشگران باشد، عنوان کرد: بیستون، تاق بستان، آنوبانی نی، معبد آناهیتا، تاق گرا، تکایا، مساجد، بازار سنتی و… همگی بخشی از تاریخچه غنی کرمانشاه هستند که در حوزه گردشگری نتوانسته ایم به اندازه کافی از آنها بهره ببریم و ضعیف عمل شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در کنار این آثار تاریخی ارزشمند و جاذبه های طبیعی، فرهنگ بسیار غنی از اقوام مختلف در این استان وجود دارد که اگر اینها در کنار هم قرار بگیرند، می توانند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری کرمانشاه رخ دهد.

وی یادآورشد: در سالهای گذشته تنها یک درصد از آیین های موجود در استان همچون جشن انار، تنبور نوازی، چله هاوین، عزاداری های ماه محرم و … را برگزار کرده ایم که نتیجه اش را هم که استقبال بسیار زیاد گردشگران از سراسر کشور بود، دیدیم. حال اگر این آیین ها و میراث ناملموس را با میراث ملموس مانند آثار تاریخی تلفیق کنیم، قطعا تغییراتی شگرف در حوزه گردشگری استان به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: برای  نمونه معبد آناهیتا یک اثر تاریخی ارزشمند است که هرساله علاقمندان به بناهای باستانی  از آن بازدید می کنند، اما اگر ما در کنار همین اثر تاریخی بتوانیم رویدادهایی را برگزار کنیم، قطعا میزان گردشگران بیشتری به سمت آن خواهند آمد.

عزیزی در ادامه با تاکید براینکه این ظرفیت در همه استان های غربی وجود دارد، اظهار کرد: استان های منطقه غرب کشور می توانند روی این مسئله تمرکز کنند و با همین کار مثلث طلایی گردشگری را همانند آنچه در استان های مرکزی کشورمان اتفاق افتاده، در این منطقه بوجود آورند.

به گفته این فعال گردشگری، آثار تاریخی، تنوع اقلیمی، جاذبه های طبیعی، گردشگری عشایری، گیاهان دارویی، پرورش اسب و … از جمله نقاط قوتی است که استان های غرب کشور می توانند برای رویدادسازی های مشترک روی آن برنامه ریزی کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت  و گو اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که در شرایط کنونی که اوضاع برای رونق دوباره فعالیت های گردشگری فراهم شده، باید روی آن کار کنیم، آوردن تورهای گردشگری از خارج از استان به داخل استان است.

مدیر تنها موزه میراث ناملموس کشور در روستای زردویی تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر تورهای گردشگری که به نقاط گردشگرپذیر استان می روند، داخل استانی هستند، یعنی تنها کارشان این است که گردشگران را داخل استان جابجا کنند و کمتر پیش می آید گردشگری را از خارج وارد استان کنند که این کار سود چندانی در حوزه گردشگری ما نخواهد  داشت.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد تورهایی که اکنون در کرمانشاه برگزار می شود، تورهای یک روزه است، درحالی که زمانی گردشگری سودآور خواهد بود که گردشگران حداقل یک شب را در هر نقطه ای که می روند اقامت داشته باشند تا گردشگری برای مردم محلی آن منطقه ثروت آفرین باشد.

مدیر آژانس گردشگری کوژین اورامانات متذکر شد:  بهترین حالت برای حوزه گردشگری کرمانشاه این است که گردشگرانی را از استانهایی مانند اصفهان، تهران و یزد به کرمانشاه بکشانیم، زیرا تا زمانی که تنها روی گردشگری داخل استانی تمرکز کنیم، عایدی چندانی از این حوزه نخواهیم داشت و به تدریج مردم محلی هم دیگر پذیرای گردشگران نخواهند بود، بنابراین لازم است آژانس های گردشگری استان روی آوردن تورهای خارج استانی تمرکز کنند/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.