پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

کرمانشاهیانِ قرن ۱۶ این پروژه را افتتاح می‌کنند!
07 اردیبهشت 1401 - 11:19
شناسه : 277630
2
پروژه‌های فراموش شده؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

 از دور که می روی فقط چند ستون بتنی بالای تپه خودنمایی می کند، ستون هایی که چندسالی است برافراشته شده اند به امید روزی که شاید بارِ ساختمان عظیم یک بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی را به دوش بکشند؛ امیدی که حالا حالاها امیدی به ثمر نشستن آن نیست/بیمارستانی که سالهاست چشم امید بخش درمان قطب غرب کشور به آن دوخته شده، بیمارستانی که قرار بود بار درمان دو بیمارستان فرسوده شهر را به دوش بکشد، حالا اما بعد از ۱۴ سال از مصوبه آن و هفت از شروع اجرای آن فقط در حد ۱۴ درصد پیشرفت کرده!/ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه که بعدها با مصوبه جدید به بیمارستان ۷۵۰ تخت خوابی تغییرنام داد از مصوبات سفر ریاست جمهوری وقت در سال ۱۳۸۷ بود، اما کارها آنطور که باید پیش نرفت و نهایتا کلنگ این پروژه با هفت سال تاخیر در سال ۱۳۹۴ زمین زده شد/حالا اما دوباره با گذشت هفت سال از اجرای پروژه و ثبت هرسال یک یا دو درصد پیشرفت و یک روند لاک پشتی، این پروژه هم اکنون به پیشرفت حدود ۱۴ درصدی رسیده؛ روندی که اگر ادامه پیدا کند به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این پروژه یک قرن دیگر آماده بهره برداری می شود/روند کند این پروژه در حالی است که کرمانشاه به عنوان قطب درمان غرب کشور به آن نیاز مبرم دارد. بسیاری بیماران استانهای اطراف و حتی کشور عراق به کرمانشاه اعزام می شوند و برای همین نیاز است که زیرساخت های درمانی آن ارتقا یابد/با این روند باید یک قرن دیگر برای افتتاح بیمارستان انتظار بکشیم!/قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تایید این صحبت هامی گوید: نیاز کرمانشاه به بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی روز به روز در حال افزایش است، چرا که پیری جمعیت، قطب بودن غرب کشور و از طرفی تغییر سبک زندگی مردم همه نشان می دهد باید از همین حالا فکر افزایش تخت های بیمارستانی باشیم/او به شیوع کرونا هم در دو سال گذشته اشاره می کند و می گوید: در دوران کرونا کمبود تخت های بیمارستانی به شدت احساس می شد و باید از همین حالا برای وقوع موج های بعدی این بیماری و شاید موارد مشابه آن چاره اندیشی کنیم.

پ
پ

 از دور که می روی فقط چند ستون بتنی بالای تپه خودنمایی می کند، ستون هایی که چندسالی است برافراشته شده اند به امید روزی که شاید بارِ ساختمان عظیم یک بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی را به دوش بکشند؛ امیدی که حالا حالاها امیدی به ثمر نشستن آن نیست.

وقتی نزدیکتر می شوی تازه عمق فاجعه خود را نشان می‌دهد. یک زمین به وسعت ۵۵ هکتار که بعد از سالها فقط چند ستون و چند سقف بتنی در میانه آن قد علم کرده، اما نکته عجیبی که در همان لحظات اولیه جلب توجه می کند وجود کارگران و ماشین آلاتی که به شدت در سر پروژه مشغول کار و فعالیت هستند!

برای بررسی بیشتر و اینکه چرا علی رغم این حجم کار و فعالیت بعد از این همه سال پیشرفتی که باید حاصل نشده نزدیک کارگاه می شویم. همان ورودی کارگاه، نگهبان پروژه مانعمان می شود و برای هماهنگی اجازه می خواهد، اما بعد از کلی تماس و پاسکاری این مسئول و آن مسئول پروژه، در نهایت اجازه ورود نمی دهند!

حق دارند، شاهکاری که بعد ازسالها خلق کرده اند را هم از دور و از لابلای فنس های کشیده شده دور پروژه به راحتی می توان دید و نیازی به ورود نیست. وجود چند ستون بتنی و چند طبقه سقف زده شده چیز زیادی برای بررسی نمی گذارد که بخواهند اجازه ورود بدهند.

هرسال خرامان خرامان آرماتور بسته و بتن روی بتن ریخته اند تا نهایتا با گذشت هفت سال از شروع عملیات اجرایی پروژه به جای یک بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی، فقط چند ستون بتنی تحویل بدهند…

کرمانشاهیانِ قرن 16 این پروژه را افتتاح می‌کنند!

بیمارستانی که سالهاست چشم امید بخش درمان قطب غرب کشور به آن دوخته شده، بیمارستانی که قرار بود بار درمان دو بیمارستان فرسوده شهر را به دوش بکشد، حالا اما بعد از ۱۴ سال از مصوبه آن و هفت از شروع اجرای آن فقط در حد ۱۴ درصد پیشرفت کرده!

 بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه که بعدها با مصوبه جدید به بیمارستان ۷۵۰ تخت خوابی تغییرنام داد از مصوبات سفر ریاست جمهوری وقت در سال ۱۳۸۷ بود، اما کارها آنطور که باید پیش نرفت و نهایتا کلنگ این پروژه با هفت سال تاخیر در سال ۱۳۹۴ زمین زده شد.

حالا اما دوباره با گذشت هفت سال از اجرای پروژه و ثبت هرسال یک یا دو درصد پیشرفت و یک روند لاک پشتی، این پروژه هم اکنون به پیشرفت حدود ۱۴ درصدی رسیده؛ روندی که اگر ادامه پیدا کند به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این پروژه یک قرن دیگر آماده بهره برداری می شود.

روند کند این پروژه در حالی است که کرمانشاه به عنوان قطب درمان غرب کشور به آن نیاز مبرم دارد. بسیاری بیماران استانهای اطراف و حتی کشور عراق به کرمانشاه اعزام می شوند و برای همین نیاز است که زیرساخت های درمانی آن ارتقا یابد.

همین حالا در کرمانشاه بیش از دو هزار تخت بیمارستانی کم داریم و قطعا راه اندازی یک بیمارستان پیشرفته با ۷۵۰ تخت می تواند بار سنگینی از روی دوش حوزه درمان استان بردارد.

از طرفی جمعیت استان در حال پیرشدن است و روز به روز با افزایش سن افراد نیاز به خدمات درمانی و بیمارستانی هم افزایش می یابد و از حالا باید برای آن چاره سازی کرد.

کرمانشاهیانِ قرن 16 این پروژه را افتتاح می‌کنند!

با این روند باید یک قرن دیگر برای افتتاح بیمارستان انتظار بکشیم!

قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تایید این صحبت هامی گوید: نیاز کرمانشاه به بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی روز به روز در حال افزایش است، چرا که پیری جمعیت، قطب بودن غرب کشور و از طرفی تغییر سبک زندگی مردم همه نشان می دهد باید از همین حالا فکر افزایش تخت های بیمارستانی باشیم.

او به شیوع کرونا هم در دو سال گذشته اشاره می کند و می گوید: در دوران کرونا کمبود تخت های بیمارستانی به شدت احساس می شد و باید از همین حالا برای وقوع موج های بعدی این بیماری و شاید موارد مشابه آن چاره اندیشی کنیم.

محمدی به زلزله خیز بودن کرمانشاه هم اشاره می کند و می گوید: تجربه تلخ زلزله سال ۱۳۹۶ بار سنگینی به حوزه درمان استان تحمیل کرد و نشان داد که باید هرلحظه برای وقوع چنین حوادث تلخی آماده باشیم.

او با انتقاد شدید از روند کند پروژه بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی کرمانشاه می گوید: اینکه با گذشت هفت سال پروژه تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت داشته نشان می دهد باید یک قرن دیگر برای افتتاح آن انتظار بکشیم!

محمدی از پیگیری ها و تلاش های استاندار برای تسریع در ساخت این پروژه خبر می دهد و می گوید: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته قرار بر این است که این پروژه در لیست مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قرار گیرد و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

او می گوید: از طرفی استاندار برای تکمیل این پروژه پیگیر مذاکره با نهادهای خصوصی و نیمه خصوصی و حتی نهادهای دولتی است تا به هر طریق ممکن بصورت مشارکتی این پروژه را به سرانجام برساند.

محمدی می گوید: پیگیری از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برای دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات هم برای ساخت این بیمارستان در حال انجام است تا نهایتا یکی از این راه ها به نتیجه رسیده و بتوانیم هرچه سریعتر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

او تاکید می‌کند که اگر همین حالا حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود، نهایتا پروژه ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

….متولی ساخت این پروژه وزارت راه و شهرسازی است اما روند کند آن نشان می دهد که این وزارتخانه عملا در این سالها متولی گری نسبت به آن نداشته و تعهدی در برابر تکمیل این پروژه احساس نمی کند.

مثل بسیاری پروژه های دیگر در این پروژه هم کمبود اعتبارات چوب لای چرخ پیشرفت آن گذاشته و آنطور که واحد امیری معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان در مصاحبه های قبلی خود گفته باید سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا بتوان امیدی به بهره برداری آن طی سالهای آینده داشت و این درحالیست که سال گذشته فقط ۲۳ میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده است.

امیری همچنین گفته که مشخص نیست تاکنون چه میزان اعتبار طی این هفت سال به پروژه تزریق شده است.

اما حالا طی تماسی که با این مسئول داشتیم کلا نسبت به اطلاعات این پروژه اظهار بی اطلاعی کرده و ما را به مرجعی در وزارت راه و شهرسازی که رییس حوزه نظارت بر پروژه های راه و شهرسازی در استان های کرمانشاه و ایلام است ارجاع می دهد که متاسفانه تماس ها و پیام های مکرر ما با این مسئول هم تاکنون بی نتیجه مانده است!

 کرمانشاه تجربه خوبی در زمینه پروژه‌های کلان ندارد و هر پروژه کلانی که در این شهر و استان کلنگ می خورد سالها خون به دل مردم می کند تا به ثمر نشسته و به بهره برداری برسد، اما این بار موضوع فرق می کند، شاید برای قطار شهری، موزه دفاع مقدس، کتابخانه مرکزی، ساماندهی آبشوران و … بتوانیم فعلا دندان سر جگر بگذاریم، اما این بیمارستان است، نیاز یک استان مرزی دو میلیون نفری که همیشه حادثه خیز بوده و سرِ این یکی نمی توانیم کوتاه بیاییم.

حالا چشم امیدمان به سفر ریاست جمهوری است که با تخصیص حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان جان تازه‌ای به این پروژه بدهد و آن را به مرحله ای از پیشرفت برساند که بخش خصوصی هم متمایل به سرمایه گذاری در آن شود و در نهایت قطب غرب کشور بتواند بعد از سالها چشم انتظاری صاحب یک مگابیمارستان شود/ایسنا

 

کرمانشاهیانِ قرن 16 این پروژه را افتتاح می‌کنند!

ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.