پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مدارس دولتی حق ندارند هنگام ثبت‌نام دانش آموزان پول بگیرند
07 خرداد 1401 - 13:06
شناسه : 278189
2
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

سلمان محمدی امروز(هفتم خرداد) در نشست ستاد ثبت نام دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه مدارس باید از شهریور آماده آغاز سال تحصیلی جدید باشند، اظهار کرد: از مدیران نواحی و مدارس آموزش و پرورش استان انتظار می‌رود مقدمات مربوط به ثبت نام دانش‌آموزان را هرچه سریعتر انجام دهند/ محمدی با بیان اینکه کار ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اول خرداد آغاز شده، گفت: باید تا پایان مرداد کار ثبت نام دانش‌آموزان انجام شود تا بتوانیم در شهریور ماه جامانده‌ها را در مدارس ثبت نام کرده و برای اول مهر دانش آموزی نداشته باشیم که در مدارس ثبت‌نام نشده باشد/مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم داری و تکریم ارباب رجوع از اولویت های آموزش و پرورش در امر ثبت نام دانش آموزان است، از مدیران آموزش و پرورش خواست حرمت والدین را نگه داشته و با احترام با آنها برخورد کنند/محمدی در ادامه با اشاره به برپایی ۳۷ پایگاه سنجش سلامت در استان برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه، گفت: اولین مکان رسمی که نوآموزان کلاس اولی به آنجا مراجعه می کنند پایگاه های سنجش سلامت است، لذا انتظار می‌رود محیط این پایگاه‌ها خشک و بی روح نباشد تا نوآموزان خاطره خوبی از نخستین روزهای ورود رسمی خود در سطح جامعه داشته باشند/وی در ادامه با بیان اینکه مدارس دولتی و هیئت امنایی در هنگام ثبت نام دانش‌آموزان اجازه دریافت هیچ وجهی بجز پول بیمه و کتاب بر اساس قیمت پشت جلد کتب درسی را ندارند، گفت: از مدیران مدارس خواست شده از دریافت هرگونه وجهی از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام صرف نظر کنند/وی یادآوری کرد: مشارکت والدین در امور مدرسه در طول سال با رضایت اولیاء می تواند نقش تاثیرگذاری در پیشبرد امور مدارس داشته باشد.

پ
پ

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت دریافت وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی، گفت: مدارس دولتی حق گرفتن پول هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را ندارند.

سلمان محمدی امروز(هفتم خرداد) در نشست ستاد ثبت نام دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه مدارس باید از شهریور آماده آغاز سال تحصیلی جدید باشند، اظهار کرد: از مدیران نواحی و مدارس آموزش و پرورش استان انتظار می‌رود مقدمات مربوط به ثبت نام دانش‌آموزان را هرچه سریعتر انجام دهند.

 محمدی با بیان اینکه کار ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اول خرداد آغاز شده، گفت: باید تا پایان مرداد کار ثبت نام دانش‌آموزان انجام شود تا بتوانیم در شهریور ماه جامانده‌ها را در مدارس ثبت نام کرده و برای اول مهر دانش آموزی نداشته باشیم که در مدارس ثبت‌نام نشده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم داری و تکریم ارباب رجوع از اولویت های آموزش و پرورش در امر ثبت نام دانش آموزان است، از مدیران آموزش و پرورش خواست حرمت والدین را نگه داشته و با احترام با آنها برخورد کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به برپایی ۳۷ پایگاه سنجش سلامت در استان برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه، گفت: اولین مکان رسمی که نوآموزان کلاس اولی به آنجا مراجعه می کنند پایگاه های سنجش سلامت است، لذا انتظار می‌رود محیط این پایگاه‌ها خشک و بی روح نباشد تا نوآموزان خاطره خوبی از نخستین روزهای ورود رسمی خود در سطح جامعه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدارس دولتی و هیئت امنایی در هنگام ثبت نام دانش‌آموزان اجازه دریافت هیچ وجهی بجز پول بیمه و کتاب بر اساس قیمت پشت جلد کتب درسی را ندارند، گفت: از مدیران مدارس خواست شده از دریافت هرگونه وجهی از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام صرف نظر کنند.

وی یادآوری کرد: مشارکت والدین در امور مدرسه در طول سال با رضایت اولیاء می تواند نقش تاثیرگذاری در پیشبرد امور مدارس داشته باشد.

بهترین مدرسه برای دانش‌آموز نزدیک ترین مدرسه به محل سکونتش است 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از مشکلات مرتبط با سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به عنوان یکی از مشکلات جدی پیش روی مدیران مدارس در فصل بازگشایی مدارس یاد کرد و افزود: از خانواده ها تقاضا داریم از ثبت نام فرزندان خود در مدارس خارج از محدوده جغرافیایی محل سکونتشان صرف نظر کنند.

 محمدی تاکید کرد: بهترین مدرسه برای دانش‌آموز نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت او است، چون نه فقط دانش‌آموز به واسطه مسافت طولانی بین خانه و مدرسه کمتر دچار خستگی می شود، بلکه نیاز به سرویس نداشته و هزینه‌های خانواده و مشکلات مرتبط با استفاده از سرویس مدرسه کاهش پیدا می کند.

مجوز خارج از ظرفیت برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد صادر نمی شود 

وی در ادامه اشاره ‌ای هم به آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از امروز(هفتم خرداد) داشت و گفت: ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه “پادا” بر اساس بازه های زمانی مشخص در تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم تا ۲۰ تیر ادامه خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه مجوز خارج از ظرفیت برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد صادر نمی شود، گفت: تلاش می کنیم در جهت رعایت عدالت آموزشی تنها دانش آموزان واجد شرایط را در این مدارس ثبت نام کنیم.

هیچ مدرسه ای نباید اول مهر بدون معلم‌ بماند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله عدالت آموزشی در سازماندهی و ساماندهی معلم‌ها، گفت: انتظار می‌رود مدیران آموزش و پرورش بگونه ای برنامه ریزی داشته باشند تا معلم های توانمند صرفا در مدارس خاص متمرکز نباشند و همه دانش‌آموزان فرصت استفاده از معلم‌های توانمند را داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: هیچ مدرسه ای نباید اول مهر بدون معلم‌ مانده و همه مدارس باید معلم داشته باشند.

باید دانش‌آموزان را به سمت تحصیل در رشته  ریاضی و هنرستان‌ها سمت وسودهیم 

وی در ادامه اشاره ای هم به اهمیت برنامه ‌ریزی برای هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان داشت و گفت: باید دانش‌آموزان را به سمت تحصیل در رشته ریاضی در مقطع دبیرستان سمت و سو دهیم.

محمدی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین”، گفت: اگر درپی تحقق شعار سال هستیم باید روی هدایت تحصیلی دانش آموزان در رشته های ریاضی، فنی و حرفه ای و کاردانش مانور بدهیم.

وی با اشاره به وجود صندلی خالی در مراکز آموزش عالی برای کنکوری های رشته ریاضی، گفت: از دانش آموزان و خانواده ها انتظار می رود با چشم باز بگونه ای برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند که آینده مطمئن تری در انتظار فرزندشان باشد.

محمدی یادآور شد: امکان قبولی داوطلبان آزمون سراسری در رشته‌های خوب زیر مجموعه علوم تجربی مثل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به دلیل محدودیت پذیرش این رشته ها کم است، لذا خانواده‌ها باید از اصرار به تحصیل فرزندانشان در رشته های علوم تجربی دست بردارند/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.