پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20826 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده

کلینیک‌های حیوانات خانگی خطری برای سلامت شهروندان ندارند
01 تیر 1401 - 12:09
شناسه : 278668
0
یک مسئول: طلوع‌‌کرمانشاه :

 کامیار محمدزاده، با اشاره به فعالیت چند کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی در سطح شهر کرمانشاه،گفت: گرچه از نظر قانونی منعی برای صدور پروانه فعالیت کلینیک حیوانات خانگی در سطح شهرها وجود ندارد، اما در راستای احترام به حقوق جامعه، هر کجا این کلینیک‌ها مزاحم شهروندان بوده‌اند، سعی کردیم آنها را جابجا کنیم/هیچکدام از کلینیک‌های حیوانات خانگی اجازه بستری حیوانات بیمار را ندارند،ارائه خدمات در این مراکز محدود به خدمات سرپایی است، لذا هیچ خطری سلامت شهروندان را به واسطه فعالیت کلینیک‌های حیوانات خانگی در محدوده شهر تهدید نمی کند/ اگر دسترسی جامعه به کلینیک حیوانات خانگی محدود و این کلینیک ها به حاشیه برده شوند، عملا بهداشت جامعه را به خطر انداخته ایم/در درمانگاه‌ها و دیگر بخش‌های دامپزشکی استان شاهد دخالت افراد غیرمجاز در حوزه کار دامپزشکان هستیم که خطرناک است/دخالت‌ افراد غیرمجاز در کنار اینکه فرصت اشتغال را از دامپزشکان می گیرد، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه شود/حدود هزار بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که دخالت افراد غیرمتخصص در حوزه دامپزشکی می تواند مشکلات فراوانی را متوجه سلامت جامعه و جمعیت دامی استان کند/محمدزاده با تاکید بر اینکه صنعت دام و طیور جزو صنایع پایه و تاثیرگذار در اقتصاد استان است، تاکید کرد: در جهت پیشگیری موثر و همچنین مقابله به موقع با بیماریهای دام و طیور، وجود مراکز متعدد حوزه دامپزشکی در استان ضروری است/در استان کرمانشاه ۱۰۰ کلینیک و ۱۲۰ داروخانه دامپزشکی فعال است.

پ
پ

 رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کلینیک‌های حیوانات خانگی خطری برای سلامت شهروندان ندارند.

 کامیار محمدزاده، با اشاره به فعالیت چند کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی در سطح شهر کرمانشاه،گفت: گرچه از نظر قانونی منعی برای صدور پروانه فعالیت کلینیک حیوانات خانگی در سطح شهرها وجود ندارد، اما در راستای احترام به حقوق جامعه، هر کجا این کلینیک‌ها مزاحم شهروندان بوده‌اند، سعی کردیم آنها را جابجا کنیم.

محمدزاده با بیان اینکه هیچکدام از کلینیک‌های حیوانات خانگی اجازه بستری حیوانات بیمار را ندارند، گفت: ارائه خدمات در این مراکز محدود به خدمات سرپایی است، لذا هیچ خطری سلامت شهروندان را به واسطه فعالیت کلینیک‌های حیوانات خانگی در محدوده شهر تهدید نمی کند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر دسترسی جامعه به کلینیک حیوانات خانگی محدود و این کلینیک ها به حاشیه برده شوند، عملا بهداشت جامعه را به خطر انداخته ایم.

وی در ادامه با انتقاد از دخالت‌های افراد غیرمجاز در حرفه دامپزشکی، گفت: در درمانگاه‌ها و دیگر بخش‌های دامپزشکی استان شاهد دخالت افراد غیرمجاز در حوزه کار دامپزشکان هستیم که خطرناک است.

محمدزاده تاکید کرد: دخالت‌ افراد غیرمجاز در کنار اینکه فرصت اشتغال را از دامپزشکان می گیرد، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه شود.

وی ادامه داد: حدود هزار بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که دخالت افراد غیرمتخصص در حوزه دامپزشکی می تواند مشکلات فراوانی را متوجه سلامت جامعه و جمعیت دامی استان کند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه صنعت دام و طیور جزو صنایع پایه و تاثیرگذار در اقتصاد استان است، تاکید کرد: در جهت پیشگیری موثر و همچنین مقابله به موقع با بیماریهای دام و طیور، وجود مراکز متعدد حوزه دامپزشکی در استان ضروری است.

محمدزاده در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۲۰ کلینیک و داروخانه دامپزشکی در استان، گفت: در استان کرمانشاه ۱۰۰ کلینیک و ۱۲۰ داروخانه دامپزشکی فعال است.

چندی پیش دادستان کرمانشاه در پی درخواست شهروندان، مجموعه دامپزشکی را مکلف به انتقال کلینیک های دامپزشکی از مناطق مسکونی و پرجمعیت به مناطق حاشیه ای کرده بود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.