پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

کودکان خود را به اجبار با دانش‌آموزانی که از آنها بزرگترند، همکلاس نکنید!
01 تیر 1401 - 12:39
شناسه : 278671
1
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

 فردین منصوری، با بیان اینکه از نظر کارشناسان آموزشی، جهشی درس خواندن می‌تواند آسیب‌های زیادی برای خیلی از دانش‌آموزان ایجاد کند، گفت: جهش تحصیلی می‌تواند رشد روحی و روانی دانش‌آموز را دچار اختلال کند/بعد از جهش تحصیلی دانش‌آموز با دانش‌آموزانی همکلاس می‌شود که از او بزرگتر بوده و رفتارهای متفاوتی دارند که این موضوع می‌تواند با آسیب‌هایی برای او همراه باشد و چه بسا فرآیند تحصیل او را هم در سنوات آتی تحصیلی با مشکل مواجه کند/رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل از جنبه های مختلف جسمانی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی(دینی و مذهبی) رشد می‌کنند، گفت: دانش‌آموزانی که جهشی درس می‌خوانند فقط از جنبه درسی آن هم به واسطه مطالعه زیاد ممکن است اندکی ازهمسالان خود جلو افتاده باشد، وگرنه از نظر سایر جنبه‌ها از دانش‌آموزانی که یکسال از آنها بزرگتر هستند، جا می‌مانند/وی با تاکید بر اینکه طرح جهش تحصیلی فقط برای دانش آموزانی قابلیت اجرا دارد که بهره هوشی خیلی بالایی داشته و از نظر سطح هوش از سایر هم سن و سالهای خود جلو باشند، یادآور شد: تجربه نشان داده تعداد دانش‌آموزانی که جهش تحصیلی موفقی داشته‌اند، زیاد نیست/منصوری در ادامه از خانواده ها خواست به دلایلی مثل چشم‌وهم‌چشمی و انتظارات زیاد از فرزندانشان، آنها را مجبور به جهش تحصیلی نکنند تا سلامت روحی و روانی فرزندشان به خطر بیافتد/توصیه می‌شود خانواده‌ها به دانش‌آموزان این اجازه را بدهند که فرآیند رشد همه جانبه شخصیت خود را به صورت طبیعی در دوران تحصیل طی کنند و فرزندان خود را به اجبار با دانش‌آموزانی که از آنها بزرگترند، همکلاس نکنند/وقتی دانش‌آموز از نظر سنی و سایر جنبه ها از همکلاسان خود کوچکتر باشد، امکان سازگار شدن با کلاس درس و سایر برنامه ها برای او سخت می‌شود.

پ
پ
 

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد: فرزندان خود را به اجبار با دانش‌آموزانی که از نظر سنی و سایر جنبه های شخصیتی از آنها بزرگتر هستند، همکلاس نکنند.

 فردین منصوری، با بیان اینکه از نظر کارشناسان آموزشی، جهشی درس خواندن می‌تواند آسیب‌های زیادی برای خیلی از دانش‌آموزان ایجاد کند، گفت: جهش تحصیلی می‌تواند رشد روحی و روانی دانش‌آموز را دچار اختلال کند.

منصوری افزود: بعد از جهش تحصیلی دانش‌آموز با دانش‌آموزانی همکلاس می‌شود که از او بزرگتر بوده و رفتارهای متفاوتی دارند که این موضوع می‌تواند با آسیب‌هایی برای او همراه باشد و چه بسا فرآیند تحصیل او را هم در سنوات آتی تحصیلی با مشکل مواجه کند.

 رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل از جنبه های مختلف جسمانی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی(دینی و مذهبی) رشد می‌کنند، گفت: دانش‌آموزانی که جهشی درس می‌خوانند فقط از جنبه درسی آن هم به واسطه مطالعه زیاد ممکن است اندکی ازهمسالان خود جلو افتاده باشد، وگرنه از نظر سایر جنبه‌ها از دانش‌آموزانی که یکسال از آنها بزرگتر هستند، جا می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه طرح جهش تحصیلی فقط برای دانش آموزانی قابلیت اجرا دارد که بهره هوشی خیلی بالایی داشته و از نظر سطح هوش از سایر هم سن و سالهای خود جلو باشند، یادآور شد: تجربه نشان داده تعداد دانش‌آموزانی که جهش تحصیلی موفقی داشته‌اند، زیاد نیست.

منصوری در ادامه از خانواده ها خواست به دلایلی مثل چشم‌وهم‌چشمی و انتظارات زیاد از فرزندانشان، آنها را مجبور به جهش تحصیلی نکنند تا سلامت روحی و روانی فرزندشان به خطر بیافتد.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها به دانش‌آموزان این اجازه را بدهند که فرآیند رشد همه جانبه شخصیت خود را به صورت طبیعی در دوران تحصیل طی کنند و فرزندان خود را به اجبار با دانش‌آموزانی که از آنها بزرگترند، همکلاس نکنند.

وی تصریح کرد: وقتی دانش‌آموز از نظر سنی و سایر جنبه ها از همکلاسان خود کوچکتر باشد، امکان سازگار شدن با کلاس درس و سایر برنامه ها برای او سخت می‌شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.