شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

نارضایتی مردم و کسبه از گرانی ها/ بیداد بازار گرانی‌ها در کرمانشاه/ سفره های مردم بسیار کوچک شده است/میزان فروش مرغ در کرمانشاه به یک سوم قبل رسید!/میزان کشتار دام در کرمانشاه به کمتر از نصف قبل کاهش یافت
02 تیر 1401 - 12:03
شناسه : 278693
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- با حذف ارز تدریجی وضعیت اقتصادی روزبه‌روز بدتر از پیش می‌شود و گرانی ها بویژه بر اقشار کم درآمد و بازنشسته شده سنگینی می کند . شاید این روزها دیگر دخل ها به زور هم که شده با خرج ها همخوانی ندارد/خرید اقلام ضروری ‌تری چون مرغ ، برنج و روغن باعث شده مردم قید خرید محصولاتی چون لبنیات، میوه و سبزی و… را بزنند/یک بازنشسته می گوید:با ایجاد موج جدید گرانی هنوز نتوانسته ام مانند قبل فرزندان و نوه هایم را به منزلم دعوت کنم/رییس اتحادیه مرغ فروشان کرمانشاه می‌گوید:در حال حاضر میزان فروش مرغ در کرمانشاه به یک سوم قبل رسیده است./مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی کرمانشاه تصریح می‌کند: اکنون قیمت عرضه مرغ درب مرغداری به ازای هر کیلوگرم بین ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است که استمرار این روند سبب متضرر شدن مرغداران خواهد شد/مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه می‌گوید: در ادامه حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف به تخلفات واحدهای صنفی به ویژه اصناف تامین کننده کالاهای اساسی رسیدگی می شود.

پ
پ

حذف ارز ترجیحی اقدامی بزرگ و ضروری از سوی دولت بود اما این اقدام فراهم آوردن پیش نیازهایی را می طلبید که بر مبنای آن فشار کمتری به مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه وارد شود. هرچند ‌که اصل این اقدام دولت با توجه به حذف رانت و فساد ناشی از تخصیص ارز ترجیحی، قابل دفاع و پذیرش است اما به نحوه اجرای آن انتقاداتی وارد است.
اجرای طرح جدید اقتصادی دولت و سودجویی های عده ای فرصت طلب در این میان، شرایط اقتصادی را به مردم تنگ‌تر کرده است.

وضعیت اقتصادی روزبه‌روز بدتر از پیش می‌شود و گرانی ها بویژه بر اقشار کم درآمد و بازنشسته شده سنگینی می کند . شاید این روزها دیگر دخل ها به زور هم که شده با خرج ها همخوانی ندارد.

خرید اقلام ضروری ‌تری چون مرغ ، برنج و روغن باعث شده مردم قید خرید محصولاتی چون لبنیات، میوه و سبزی و… را بزنند.

سفره های مردم بسیار کوچک شده است

یک شهروندان کرمانشاهی می‌گوید: قند و شکر و برنج حتی در فروشگاه های بزرگ هم کم عرضه می شود. برای خرید این کالاها با نرخ مصوب دولتی صف‌های طولانی تشکیل می شود.

«محسن احمدی» ادامه می دهد: قیمت لبنیات هم سرم سام آور شده است و در میان این گروه، خرید شیر در اولویت قرار دارد که البته آن هم به کمترین میزان رسیده است.
قیمت بالای برنج های ایرانی هم سبب شده مردم بیشتر به سمت خرید برنج های خارجی روی بیاورند.

وی با گلایه از نرخ بالای عرضه روغن، می افزاید: قیمت مرغ و گوشت هم افزایش داشته و در مجموع سفره های مردم بسیار کوچک شده است.

توان خرید مردم کاهش یافته است

«سعید عزتی» نیز از بازنشستگان یکی از صندوق های بازنشستگی است، می گوید: با ایجاد موج جدید گرانی هنوز نتوانسته ام مانند قبل فرزندان و نوه هایم را به منزلم دعوت کنم.

وی با گلایه از واریز نشدن معوقات دریافتی، عنوان می‌کند: زندگی برای بازنشستگان با درآمدهای اندک بسیار سخت شده است.

این شهروند کرمانشاهی اضافه می کند: در این روزها، مردم توان خرید گوشت قرمز، مرغ، میوه و لبنیات را ندارند و سایر اقلام را نیز بسیار کمتر از قبل خریداری می کنند.
مسئولان باید به فکر مردم کم درآمد به ویژه بازنشستگان باشند که اکنون مامن امید فرزندان و نوه هایشان هستند.

میزان فروش مرغ در کرمانشاه به یک سوم قبل رسید

رییس اتحادیه مرغ فروشان کرمانشاه می‌گوید: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ حدودا به ازای ۵۰ هزار تومان به مصرف کنندگان فروخته می شود.
«میثم غلامی » تصریح می‌کند: در حال حاضر میزان فروش مرغ در کرمانشاه به یک سوم قبل رسیده است.

غلامی با گلایه از همخوانی نداشتن میزان مالیات پرداختی و سود درنظر گرفته شده برای این کالا می افزاید: اگرچه میزان سود پنج درصد لحاظ می شود باید ۱۰ درصد مالیات بپردازیم در حالی که باید با لحاظ سود پنج درصدی، مالیات هم به همان میزان پنج درصد درنظر گرفته شود.

وی عنوان می‌کند : با استمرار روند فزونی گرفتن مالیات بر سود واحدهای صنفی، دیگر فعالیت در این عرصه به صرفه نخواهد بود.

پیش بینی کمبود مرغ در بازار کرمانشاه ظرف یک ماه آینده

«محمود نجفی »مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی کرمانشاه
با بیان اینکه مرغداری ها در حال عرضه مرغ هستند، می گوید: عده ای از مرغداری‌ها جوجه‌ریزی کرده‌اند و در انبارهای‌شان نهاده های دامی را برای زمانی که قیمت مرغ افزایش یابد، ذخیره کرده اند.

وی ادامه می‌دهد: پیش بینی می شود حدود یک ماه دیگر با کمبود مرغ مواجه شویم زیرا با نرخ فعلی مرغ، تامین نهاده ها با قیمت جدید برای مرغداران به صرفه نیست.

نجفی می‌گوید: با انجام کارشناسی ها و لحاظ نرخ جدید ارز، هر کیلوگرم مرغ بین ۵۶ تا ۶۰ هزار تومان برای مرغدار تمام می شود پس فروش آن با نرخ ۳۵ هزار تومان برای مرغداران به صرفه نیست.

وی عنوان می‌کند: با قیمت‌گذاری مرغ به ازای هر کیلوگرم ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان، بازار کشش نخواهد داشت زیرا مردم با این نرخ خرید نمی کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی کرمانشاه تصریح می‌کند: اکنون قیمت عرضه مرغ درب مرغداری به ازای هر کیلوگرم بین ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است که استمرار این روند سبب متضرر شدن مرغداران خواهد شد.

 

میزان کشتار دام در کرمانشاه به کمتر از نصف قبل کاهش یافت

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه نیز می‌گوید:
مشکلی از نظر تامین گوشت قرمز در سطح استان کرمانشاه وجود ندارد زیرا قیمت مرغ هم نسبت به نرخ مصوب دولتی کمتر است.
«حسن آمویی» با بیان اینکه به دنبال افزایش قیمتها، قدرت خرید مردم کاهش یافته، می‌افزاید: همین امر منجر به کاهش فروش گوشت قرمز مانند سایر کالاها شده است.

وی ادامه می‌دهد: اکنون میان عرضه و تقاضای گوشت قرمز در کرمانشاه تعادل وجود دارد اما باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد.
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه اضافه می کند: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، از نظر رقمی همان میزان فروش قبلی را داریم اما قیمتها سال گذشته بسیار کمتر از حال حاضر بود.

آمویی اضافه می کند: میزان کشتار دام به کمتر از نصف قبل کاهش یافته اما با توجه به افزایش قیمت گوشت، رقم ریالی فروش افزایش یافته است.

وضعیت تامین کالاهای اساسی در کرمانشاه مطلوب است

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه اکنون وضعیت تامین کالاهای اساسی در کرمانشاه مطلوب است، می‌گوید:

تغییر قیمتی در حوزه کالاهای اساسی نداشته ایم و درباره تغییر قیمت رب گوجه فرنگی هم سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده افزایش نرخ آن را نپذیرفته است.

«رامین پهلوانی» اضافه می کند: موضوع الزام واحدهای تولیدی برای درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد،بیان می کند: بازرسان در بازار حضور دارند و بر واحدهای تامین و توزیع کننده کالاهای اساسی نظارت می کنند.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه اضافه می کند: بازرسی ها حاکی از آن است که میزان ارتکاب تخلفات از سوی واحدهای صنفی کاهش یافته و کسبه قوانین را بیشتر رعایت می کنند.

پهلوانی می‌گوید: صاحبان واحدهای صنفی از کم فروشی و گرانفروشی بپرهیزند و در صورت تغییرات نرخ کالاها، باید کالاهای قبلی را با همان قیمت گذشته بفروشند.

افزایش ۵ برابری جرائم تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف در کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه می‌گوید: در ادامه حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف به تخلفات واحدهای صنفی به ویژه اصناف تامین کننده کالاهای اساسی رسیدگی می شود.

«قهرمان شاهی» می‌افزاید: رسیدگی به پرونده های تخلف و صدور احکام به سرعت در دستور کار قرار می گیرد.

علاوه بر افزایش نظارت‌ های بازرسان، میزان جریمه های تعزیراتی هم پنج برابر افزایش یافته که در مجموع بر کاهش موارد ارتکاب تخلف از سوی واحدهای صنفی تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه می‌دهد: به دنبال افزایش پنج برابری جریمه های تعزیراتی، ریسک تخلف برای واحدهای صنفی افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان می‌کند: مردم در ارائه گزارش تخلفات با تعزیرات حکومتی همکاری می کنند که این امر به کشف مواردی از تخلفات منجر شده است.

علاوه بر لزوم همکاری مردم، رسانه ها هم باید به انعکاس اخبار مربوط به افرایش جریمه های تخلفات واحدهای صنفی بپردازند تا نظارت‌های مستمر، صدور آرای فوری و اجرای احکام برای مردم ملموس تر باشد.

اختصاصی طلوع-گزارش از نازنین زهرا رضایی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.