جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

توقیف اجرای نمایشنامه « و چند داستان دیگر » در کرمانشاه و عدم پاسخ شفاف مسئولین/ دو دستگی در تئاتر،برخورد سلیقه ای شورای نظارت هنرمندان را دلسرد کرده /عدم حمایت مالی از تئاتری ها تاسف بار است!
04 تیر 1401 - 10:07
شناسه : 278705
3
یکی به داد تئاتر کرمانشاه برسد! طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع/کرمانشاه یک استان درخشان و غنی در حوزه هنرهای نمایشی از جمله تئاتر است اما هنرمندان و زحمتکشان این رشته هنری در استان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. نبود حمایت کافی از سوی دستگاه‌های متولی چون اداره کل ارشاد شاید مهم‌ترین بخش از مشکلات فعالان این حوزه است/نمایشنامه «و چند داستان دیگر » نام یکی از اجراهای هنری هنرمندان تئاتر در کرمانشاه است که ساعاتی قبل از اجرا متوقف شد. این در حالی است که این نمایشنامه مجوزهای لازم برای اجرا را اخذ کرده و قرار بود نتیجه ۹ ماه تلاش گروهی پنجشنبه دوم تیر برای اجرا روی صحنه رود، اما در آخرین لحظات و زمانی که تمامی بلیت‌ها آن به فروش رفته بود با دستور شورای ارزشیابی و نظارت، اجرای این نمایشنامه متوقف شد/«زهرا طیوری» با بیان این خبر افزود: قرار بود اولین اجرای گروه تئاتر « و چند داستان دیگر » پنجشنبه ۲ تیر ماه روی صحنه برود اما ساعاتی پیش از اجرا دستور توقیف آن داده شد. این در حالی بود که تمام عوامل برای اجرای نمایش آماده شده بودند/شهریور سال ۱۴۰۰ متن نمایشنامه برای گرفتن مجوز به شورا ارسال شد . بعد از حدود ۲۰ روز در مرحله بازخوانی اصلاحاتی خورد که با پذیرش این موارد مجوز شروع به کار گرفتیم. کار شروع شد. بعد از گذشت حدود ۹ ماه دوباره برای کار برای بازبینی رفت و یک اصلاحیه خورد. اصلاحیه را پذیرفتیم و پس از آن کار زدن دکور ، بستن قرارداد با بازیگر و تهیه کننده نیز انجام شد/۱۲ میلیون هزینه زدن دکور، نزدیک ۵ میلیون نیز هزینه تبلیغات و زدن بنر شد. هزینه لباس و … را نیز به این هزینه ها اضافه کنید/نمایشنامه «و چند داستان دیگر » دارای محتوای اجتماعی در ۵ اپیزود به آسیب شناسی خشونت در خانواده ها می پردازد. قرار بود نمایشنامه «و چند داستان دیگر » در ۹۰ دقیقه ۱۵ شب از دوم تا هفدهم تیر ماه در سالن تئاتر انتظار روی صحنه برود/طیوری با گلایه از عملکرد اداره ارشاد اسلامی و شورای ارزشیابی و نظارت از نحوه برخورد سلیقه ای با اهالی تئاتر ، افزود: توقف این نمایشنامه بدون هیچ توضیحی انجام شده و هنوز نامه مکتوبی در این زمینه به من ارائه نشده است/شورای ارزشیابی و نظارت به جای حمایت ، بعد از گذر از مراحل قانونی رای به توقیف نمایشنامه داده است و هیچ کس پاسخگوی تمام خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به گروه اجرای این تئاتر نیست/وی با انتقاد از وضعیت تئاتر استان ، معتقد است که طی یکی دو سال اخیر کارهای ضعیفی ارائه شده چون دو دستگی در انجمن تئاتر استان به وجود آمده است. یک انجمن انتصابی روی کار آمد و هر کس به راحتی وارد تئاتر استان شد و این موضوع بسیار عجیب و غریب بود.

پ
پ

کرمانشاه یک استان درخشان و غنی در حوزه هنرهای نمایشی از جمله تئاتر است اما هنرمندان و زحمتکشان این رشته هنری در استان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. نبود حمایت کافی از سوی دستگاه‌های متولی چون اداره کل ارشاد شاید مهم‌ترین بخش از مشکلات فعالان این حوزه است.

نمایشنامه «و چند داستان دیگر » نام یکی از اجراهای هنری هنرمندان تئاتر در کرمانشاه است که ساعاتی قبل از اجرا متوقف شد. این در حالی است که این نمایشنامه مجوزهای لازم برای اجرا را اخذ کرده و قرار بود نتیجه ۹ ماه تلاش گروهی پنجشنبه دوم تیر برای اجرا روی صحنه رود، اما در آخرین لحظات و زمانی که تمامی بلیت‌ها آن به فروش رفته بود با دستور شورای ارزشیابی و نظارت، اجرای این نمایشنامه متوقف شد .

این در حالی است که اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز هیچ پاسخ قانع کننده ای برای این دستور تاکنون ارائه نکرده است.

 

کارگردان نمایشنامه« و چند داستان دیگر » از تعطیلی و توقیف این کار پیش از اجرا در گفتگو با طلوع خبر داد و گفت: هنوز کسی درباره دلیل این توقیف به ما پاسخ درستی نداده است.

«زهرا طیوری» با بیان این خبر افزود: قرار بود اولین اجرای گروه تئاتر « و چند داستان دیگر » پنجشنبه ۲ تیر ماه روی صحنه برود اما ساعاتی پیش از اجرا دستور توقیف آن داده شد. این در حالی بود که تمام عوامل برای اجرای نمایش آماده شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ یک از اعضای شورای ارزشیابی و نظارت و اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پاسخ قانع کننده ای درباره دلیل توقیف این اجرا ارائه نکرده‌اند، گفت: تمام مجوزهای قانونی و رسمی کار از قبل داشتیم. همچنین تمام بلیت‌های این نمایشنامه به فروش رفته است.

طیوری ادامه داد: شهریور سال ۱۴۰۰ متن نمایشنامه برای گرفتن مجوز به شورا ارسال شد . بعد از حدود ۲۰ روز در مرحله بازخوانی اصلاحاتی خورد که با پذیرش این موارد مجوز شروع به کار گرفتیم. کار شروع شد. بعد از گذشت حدود ۹ ماه دوباره برای کار برای بازبینی رفت و یک اصلاحیه خورد. اصلاحیه را پذیرفتیم و پس از آن کار زدن دکور ، بستن قرارداد با بازیگر و تهیه کننده نیز انجام شد.

۱۲ میلیون هزینه زدن دکور، نزدیک ۵ میلیون نیز هزینه تبلیغات و زدن بنر شد. هزینه لباس و … را نیز به این هزینه ها اضافه کنید.

این کارگردان تئاتر در کرمانشاه اضافه کرد: نمایشنامه «و چند داستان دیگر » به نویسندگی «پیام لاریان» بارها در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور به اجرا در آمده است و متن آن مشکلی نداشته است.

در کرمانشاه نیز در مرحله بازبینی و بازخوانی مجوز گرفت اما در نهایت تنها با تصمیم‌ رییس شورای ارزشیابی و نظارت آقای «هواس پلوک» ساعاتی قبل از اجرا متوقف شد.

طیوری افزود: پس از پیگیری های زیاد و پاس کاری های متعدد از اداره ارشاد به شورای ارزشیابی و نظارت و از شورا به ارشاد کل ارشاد متوجه شدیم که دستور توقیف تنها تصمیم آقای پلوک به عنوان رییس شورا بوده است.

ایشان پس از این همه مدت در این لحظات آخر متوجه ایراد محتوای نمایشنامه شده‌اند . رییس شورا معتقد که محتوا متن نمایشنامه مروج خشونت است و در آخرین ساعات پیش از اجرا متوجه شده‌اند که در دادن مجوز اشتباه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که این نمایشنامه علاوه بر اجرا در شهرهای دیگر، برنده جایزه جشنواره فجر نیز شده است.

این هنرمند کرمانشاهی گفت: نمایشنامه «و چند داستان دیگر » دارای محتوای اجتماعی در ۵ اپیزود به آسیب شناسی خشونت در خانواده ها می پردازد. قرار بود نمایشنامه «و چند داستان دیگر » در ۹۰ دقیقه ۱۵ شب از دوم تا هفدهم تیر ماه در سالن تئاتر انتظار روی صحنه برود.

طیوری با گلایه از عملکرد اداره ارشاد اسلامی و شورای ارزشیابی و نظارت از نحوه برخورد سلیقه ای با اهالی تئاتر ، افزود: توقف این نمایشنامه بدون هیچ توضیحی انجام شده و هنوز نامه مکتوبی در این زمینه به من ارائه نشده است.

شورای ارزشیابی و نظارت به جای حمایت ، بعد از گذر از مراحل قانونی رای به توقیف نمایشنامه داده است و هیچ کس پاسخگوی تمام خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به گروه اجرای این تئاتر نیست.

وی با انتقاد از وضعیت تئاتر استان ، معتقد است که طی یکی دو سال اخیر کارهای ضعیفی ارائه شده چون دو دستگی در انجمن تئاتر استان به وجود آمده است. یک انجمن انتصابی روی کار آمد و هر کس به راحتی وارد تئاتر استان شد و این موضوع بسیار عجیب و غریب بود.

شرایط تئاتر استان اسفبار است چون انجمن نمایش نداشتیم و هیچ حمایتی مالی از تئاتری ها نمی شود.

اختصاصی طلوع کرمانشاه-گزارش از آرین آزادی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.