شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

اجرای پابند الکترونیکی برای ۱۵۳ زندانی در کرمانشاه/ ۲۱۰۰ زندانی گواهی مهارت گرفتند
07 تیر 1401 - 14:19
شناسه : 278793
1
مدیرکل زندانهای استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- به گفته مدیرکل زندان های استان کرمانشاه، در حال حاضر برای ۱۵۳ نفر از کسانی که در کرمانشاه محکوم به زندان شده‌اند، به جای رفتن به زندان، پابند الکترونیکی وصل شده است/حمیدرضا پوریانی در نشست خبری امروز(هفتم تیر) به مناسبت هفته قوه قضائیه، اشتغال را یکی از اولویت های مورد توجه در سازمان زندان ها اعلام کرد و افزود: باتوجه به نامگذاری امسال با عنوان “تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین” از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان روی مقوله اشتغال، این موضوع در سازمان زندان ها هم مورد توجه جدی قرار گرفته است/ از آنجایی که بیکاری می تواند زمینه ساز ارتکاب جرم و وقوع بزه درجامعه باشد و متاسفانه در کرمانشاه هم آمار بیکاری بالاست، بنابراین توجه به اشتغال را در زندان بصورت ویژه در دستور کار قرار داده ایم/ در حال حاضر ما در زندان سه نوع اشتغال را برای زندانیان داریم که یک نوع آن “اشتغال پای تخت” است، به این معنا که زندانی در اتاق خود کار می کند و عمده فعالیتی که این دسته از زندانیان دارند در حوزه تولید صنایع دستی است/در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر از زندانیان استان است، در اتاق های خود به کار و تولید مشغول هستند.

پ
پ

کار آفرینان در زندان ها از مالیات معاف می شوند

وی از ایجاد کارگاه هایی برای اشتغال زندانیان در زندان های کرمانشاه هم خبرداد و گفت:  هم اکنون سه کارگاه فعال خیاطی، قالیبافی و فلزکاری را با اشتغال ۲۸۰ نفر در زندان کرمانشاه داریم و در آینده ای نزدیک هم کارگاه تولید MDF ، ساعت سازی و تولید مبل را افتتاح خواهیم کرد.

پوریانی خاطرنشان کرد: در زندان کرمانشاه فضاهای فیزیکی زیادی از جمله تعدادی سوله وجود دارد که بلااستفاده مانده و علاقمندیم که این فضاها را در اختیار کارآفرینان قرار دهیم تا برای زندانیان اشتغال آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه کارآفرینان رغبت کنند و در زندان اشتغال آفرینی کنند، تسهیلات کم بهره ای را در اختیار آنها قرار می دهیم و از طرفی از مالیات هم معاف خواهند بود.

مدیرکل زندان های استان در ادامه “اعزام به کار” را نوع دیگری از اشتغال در زندان های کرمانشاه معرفی کرد و گفت: در این نوع از اشتغال، زندانی با یک پیمانکار قرارداد می‌بندد و در پروژه‌ای مشغول به کار می شود و در پایان روز هم به نزد خانواده‌اش می‌رود و شب را با آنها خواهد بود.

۲۱۰۰ زندانی گواهی مهارت گرفتند

وی با بیان اینکه در کنار اشتغال آفرینی، مهارت و حرفه آموزی هم در زندان های استان مورد توجه قرار دارد، اعلام کرد: در این راستا، ارتباط خوب و موثری با سازمان فنی و حرفه ای و سایر مراکز آموزش عالی استان داریم، بگونه ای که سازمان فنی و حرفه ای در ۱۵ رشته دوره های متعدد آموزشی را برای زندانیان برگزار می کند.

پوریانی از شرکت بیش از ۲۵۰۰ نفر زندانی در این دوره ها خبرداد و گفت: حدود ۲۱۰۰ نفر از آنها گواهی مهارت کسب کرده اند و می توانند پس از زندان اشتغال آفرینی کنند.

وی ادامه داد: این دسته از افراد، بعد از اینکه از زندان خارج می شوند می توانند به اداره “مراقبت پس از خروج” زندان استان مراجعه کنند تا به آنها تسهیلات کم بهره برای راه اندازی یک شغل بدهیم.

به گفته این مسئول، سال گذشته حدود ۸۰ نفر از زندانیان استان پس از رهایی از زندان از این تسهیلات استفاده کردند و در ادامه هم حمایت های نظارتی از آنها صورت گرفته که این مسئله کاهش بازگشت زندانیان به زندان را به دنبال داشته است.

اجرای سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی در زندان ها

 پوریانی در بخش دیگری از سخنانش به گذشت بیش از دو سال و نیم از شیوع بیماری کرونا در دنیا اشاره کرد و گفت: در این را رابطه نگرانی هایی در مورد سلامت زندانیان وجود  داشت، اما با مجموعه اقداماتی که انجام دادیم، خوشبختانه کمترین موارد درگیری به بیماری را در زندان ها داشتیم.

مدیرکل زندان های استان با تاکید براینکه پروتکل های بهداشتی بصورت سخت گیرانه ای در زندان های استان اعمال می شود، افزود: برای همه کسانی که به تازگی وارد زندان می شوند، قرنطینه اعمال می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد از زندانیان استان دوز اول و دوم واکسن کرونا و ۹۰ درصد دوز سوم را تزریق کرده اند، گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۳۲ مورد تست کرونا در زندان های استان انجام شده و کنترل خوب و دقیقی را از این نظر داشته ایم.

پوریانی در ادامه این نشست، گفت: زمانی که فرد زندانی وارد زندان می شود، معمولا تا ۷۲ ساعت پس از ورود، ممکن است دچار اختلالات روحی و روانی شده و یا اینکه اگر معتاد باشد، شرایط سختی را بگذراند، لذا در این مدت با کمک گرفتن از پزشکان، روانشناسان و … تلاش می شود که آنها را برای پذیرش این محیط آماده کنیم.

۱۴۰۰ خانواده زندانی تحت حمایت هستند

وی در ادامه با تاکید براینکه کیفیت زندگی در زندان های کرمانشاه هرساله ارتفاء پیدا می کند، اعلام کرد:  بیماریابی همه روزه در بین زندانیان، سم پاشی محیط، ارائه مشاوره های مختلف، تعویض فرش ها، شستشوی اتاق ها، بهبود کیفیت غذا و … از جمله اقداماتی است که با همراهی با زندان ها در استان انجام می دهیم.

مدیرکل زندان های استان در بخش دیگری از سخنانش به کمک هایی که برای حمایت از خانواده زندانیان هم می شود اشاره کرد، گفت: در این رابطه انجمن های حمایت از خانواده زندانیان درحال حاضر در شهرهای کرمانشاه، پاوه، قصرشیرین، اسلام آبادغرب، کنگاور و سنقر و کلیایی فعال هستند که با کمک خیرین حدود ۱۴۰۰ نفر از خانواده زندانیان را تحت پوشش دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال آفرینی برای خانواده های زندانیان هم در دستور کار زندان های استان قرار دارد، اعلام کرد: طی جلساتی که با کارآفرینان استان داشته ایم، تاکنون برای ۹۰ نفر از خانواده زندانیان اشتغال  آفرینی کرده ایم و امسال بنا داریم برای ۱۰ درصد از خانواده های زندانیان در استان اشتغال ایجاد کنیم.

به گفته این مسئول، سال گذشته ۴۲۰ نفر از زندانیان استان هم با کمک خیرین از زندان ها آزاد شدند.

استفاده از پابند الکترونیکی برای ۱۵۳ زندانی در کرمانشاه

پوریانی در ادامه درخصوص اجرای طرح پابند الکترونیکی زندانیان در کرمانشاه گفت: قوه قضائیه امسال با در اولویت قرار دادن این موضوع، در نظر دارد برای حدود ۳۰ هزار زندانی این طرح را اجرا کند.

وی یادآورشد: کسانی که مشمول این طرح می شوند، نامشان در لیست ورودی به زندان ثبت نمی شود که این مسئله یک امتیاز خوب برای آینده کاری و اجتماعی آنها محسوب می شود.

مدیرکل زندان های استان با بیان اینکه تاکنون برای ۲۱۱ نفر از محکومین استان پابند الکترونیک اجرا شده، افزود: درحال حاضر ۱۵۳ زندانی از پابند الکترونیک استفاده می کنند و تا پایان امسال بنا داریم این عدد را به ۵۰۰ نفر برسانیم.

۱۲۰۴ فقره ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده هایشان

وی از افزایش ارائه خدمات الکترونیک در زندان های استان هم خبرداد و گفت: با شیوع بیماری کرونا، به سمت ارتقاء و استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک رفتیم که در این رابطه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده، اجرای طرح دادرسی الکترونیک بود که درحال حاضر ۹۰ درصد از دادرسی های ما از این طریق انجام می گیرد.

به گفته این مسئول، طی سال گذشته جلسات دادگاه ۵۹۴۹ زندانی در کرمانشاه به صورت  آنلاین برگزار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۴۳ فقره بازدید الکترونیک و ۳۰۹۳ فقره بازدید حضوری قضات از زندان های استان صورت گرفته، عنوان کرد: همچنین از اواخر سال گذشته که بستر ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده هایشان فراهم شد، ۱۲۰۴ فقره ملاقات از این طریق انجام شده است/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.