پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20790 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود

با همت معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در سیاه پوشان و نصب المان های مذهبی؛دروازه راه کربلا معنا گرفت+تصویر
11 مرداد 1401 - 10:38
شناسه : 279610
4
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-کرمانشاه به عنوان قدیمی‌ترین گذرگاه عتبات عالیات حال و هوای حسینی ویژه ای به خود گرفته و در هر کوی و برزن این شهر علم و پرچم عزاداری امام حسین (ع) برافراشته شده است. مهندس برومند نامداری در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه این رابطه گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و در راستای تکریم شعائر حسینی و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان تمام معابر پر تردد و میادین مناطق هشتگانه شهر کرمانشاه با نصب صدها بیرق مشکی، پرچم ریسه ای، بنر، بیلبورد و کتیبه سیاه پوش شده که بسیار مشهود است و مورد توجه و استقبال شهروندان کرمانشاهی قرار گرفته است/علاوه بر سیاهپوش کردن سیمای شهر و فضاسازی متناسب با ماه محرم، معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تلاش کرده برای نخستین بار با نوآوری ویژه و نصب طرح‌های محرمی متناسب با این ایام در نقاط مختلف شهر جلوه خاصی به این فضا ببخشد/ کمیته استقبال از محرم در راستای خدمتگزاری مناسب به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل شد که از نتایج آن می توان به نشست هم‌اندیشی با هیئات مذهبی شهر اشاره داشت/در این ایام شهرداری کرمانشاه ارتباط تنگاتنگی با هیأت های مذهبی شهر برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات و هماهنگی در این زمینه، برقرار کرده است/وی از رفت و روب تکایا و مساجد و حسینیه ها ی شهر توسط پاکبانان خدوم شهرداری کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: این کار در سه شیفت توسط این پرسنل و با همکاری مردم عزادار انجام می‌شود/مراسم زیارت عاشورا نیز هر روز صبح در محل مزار شهید گمنام و یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور عموم مردم و پرسنل شهرداری برگزار می‌شود که با استقبال شیفتگان حسینی (ع) همراه است. این مراسم هر روز از ساعت ۷تا ۸ صبح از ابتدای شروع محرم در شهرداری در حال برگزاری است/زیات عزاداری نیز در شهرداری کرمانشاه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج تشکیل شده است که در تالار شهرداری کرمانشاه مراسم عزاداری هر روز برگزار می شود/برگزاری مراسم تعزیه خوانی در شب‌های تاسوعا و عاشورا را یکی دیگر از از برنامه های این معاونت در شهرداری عنوان کرد و گفت: دیدن از مراسم تعزیه خوانی در این ایام نیز برای عموم مردم کرمانشاه آزاد است.

پ
پ

شهر کرمانشاه این روزها در سوگ و عزاداری سرور و سالار شهیدان یکپارچه سیاهپوش شده است.

کرمانشاه به عنوان قدیمی‌ترین گذرگاه عتبات عالیات حال و هوای حسینی ویژه ای به خود گرفته و در هر کوی و برزن این شهر علم و پرچم عزاداری امام حسین (ع) برافراشته شده است.

کوچه‌های شهر از عطر و بوی محرم معطر وبوی این ماه از همه جای شهر به مشام می‌رسد.

مدیریت شهری کرمانشاه نیز همنوا با ندای عزا ، از چند روز پیش از شروع دهه محرم، شهر را برای ورود به این ماه و برپایی مراسمات حزن و اندوه حسینی آماده کرده است. شهر رنگ و بوی سید الشهدا به خود گرفته و با اهتزاز پرچم سیاه و نصب طرح‌های محرمی متعدد در میادین و خیابان های اصلی شهر را متفاوت ‌تر از سال‌های پیش کرده است.

استان کرمانشاه که از گذشته تاکنون میزبان زائران کربلا بوده و پس از سالها قرار است امسال بار دیگر و برای دومین سال آماده پذیرایی از زائران اربعین شود .

در این راستا شهرداری کرمانشاه اقدامات ویژه ای در فضاسازی و سیاه‌پوش کردن سیمای شهر با نصب پرچم و المان‌های محرمی انجام داده که بسیار مشهود و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

یکی از کسبه‌های خیابان مدرس با قدردانی از اقدامات شهرداری کرمانشاه در اجرا و نصب طرح‌های محرمی در سطح شهر ، می‌گوید: کرمانشاه حال و هوای ویژه ای این روزها به خود گرفته که شاید سالهای گذشته چنین نبود.

« محسن احمدی »که حدود ۴۰ سال سن دارد، می افزاید: پوشیدن لباس سیاه و آرایش مبلمان شهری با پرچم سیاه و نمادهای محرمی از جلوه های عزاداری برای امام حسین (ع) است و در شهر کرمانشاه این کار به بهترین شکل ممکن انجام شده است به طوری که شاید سالهای گذشته چنین طرح هایی نبود.

وی با بیان اینکه امسال فضای شهر یکپارچه سیاه پوش شده، اضافه می کند: تلاش شهرداری کرمانشاه امسال ستودنی است.

کرمانشاه از گذشته ‌های دور میزبان زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام است و باید به طور ویژه محرمی شود.

یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی با بیان اینکه امام حسین (ع) و اعتقاد به راهش هویت ماست، می‌گوید: همه برای امام حسین (ع) بی‌‌چون و چرا پای کار می آیند.

 

وی که معلمی جوان است، ادامه می‌دهد: شهر کرمانشاه بواسطه تلاش شهرداری از یکی دو هفته پیش بوی محرم گرفته است.

«امین مرادی» می‌افزاید: اقدامات امسال شهرداری در ایجاد فضای محرمی در شهر قابل قبول است که در سالهای پیش چنین نبوده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری کرمانشاه در فضاسازی ویژه ماه محرم در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر ، تصریح می‌کند: اقدامات شهرداری برای آماده کردن کوچه و خیابان برای استقبال از محرم چند برابر سال‌های گذشته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه این رابطه گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و در راستای تکریم شعائر حسینی و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان تمام معابر پر تردد و میادین مناطق هشتگانه شهر کرمانشاه با نصب صدها بیرق مشکی، پرچم ریسه ای، بنر، بیلبورد و کتیبه سیاه پوش شده که بسیار مشهود است و مورد توجه و استقبال شهروندان کرمانشاهی قرار گرفته است.

مهندس « برومند نامداری » افزود: علاوه بر سیاهپوش کردن سیمای شهر و فضاسازی متناسب با ماه محرم، معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تلاش کرده برای نخستین بار با نوآوری ویژه و نصب طرح‌های محرمی متناسب با این ایام در نقاط مختلف شهر جلوه خاصی به این فضا ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته استقبال از محرم در شهرداری کرمانشاه ،اضافه کرد: این کمیته در راستای خدمتگزاری مناسب به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل شد که از نتایج آن می توان به نشست هم‌اندیشی با هیئات مذهبی شهر اشاره داشت.

نامداری با بیان اینکه پاسداشت ایام محرم بر همگان واجب است ، تصریح کرد: در این ایام شهرداری کرمانشاه ارتباط تنگاتنگی با هیأت های مذهبی شهر برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات و هماهنگی در این زمینه، برقرار کرده است.

وی از رفت و روب تکایا و مساجد و حسینیه ها ی شهر توسط پاکبانان خدوم شهرداری کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: این کار در سه شیفت توسط این پرسنل و با همکاری مردم عزادار انجام می‌شود.

مراسم زیارت عاشورا نیز هر روز صبح در محل مزار شهید گمنام و یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور عموم مردم و پرسنل شهرداری برگزار می‌شود که با استقبال شیفتگان حسینی (ع) همراه است. این مراسم هر روز از ساعت ۷تا ۸ صبح از ابتدای شروع محرم در شهرداری در حال برگزاری است.
هیات عزاداری نیز در شهرداری کرمانشاه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج تشکیل شده است که در تالار شهرداری کرمانشاه مراسم عزاداری هر روز برگزار می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ، برگزاری مراسم تعزیه خوانی در شب‌های تاسوعا و عاشورا را یکی دیگر از از برنامه های این معاونت در شهرداری عنوان کرد و گفت: دیدن از مراسم تعزیه خوانی در این ایام نیز برای عموم مردم کرمانشاه آزاد است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.