جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

“موج هفتم” کرونا در کرمانشاه پرقدرت پیش می‌رود/ مرگِ کرونایی در کمین “واکسن نزده‌ها”
18 مرداد 1401 - 12:49
شناسه : 279742
2
معاون مرکز بهداشت استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-دکتر سارا شاه آبادی، با اشاره به سیرصعودی کرونا در استان، گفت: آمار مبتلایان و بستری‌ها روز به روز درحال افزایش است و در روزها و هفته های آتی باید شاهد افزایش چشمگیر فوتی های کرونا باشیم/متاسفانه مردم آنطور که باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ترس آنها از کرونا ریخته و این درحالیست که تعداد بستری ها و فوتی ها روز به روز در حال افزایش است و کرونا همچنان قدرت نمایی می کند/یک ماه پیش به دو تا سه بستری در طول روز رسیده بودیم، اما هم اکنون بیش از ۲۳۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این یعنی کرونا همچنان ادامه دارد و همچنان پرقدرت ظاهر می شود/قرمز شدن وضعیت شهرها یعنی خطر در حال افزایش است و اگر مردم رعایت نکنند باید شاهد قدرت نمایی هرچه بیشتر این موج جدید باشیم/شاه آبادی با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در خوشبینانه ترین حالت به حدود ۲۰ درصد رسیده و این یعنی ۸۰ درصد مردم ماسک نمی زنند که بسیار وضعیت خطرناکی است.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه سرنوشت موج هفتم کرونا به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد، گفت: مردم باید بدانند که کرونا تابع رفتار بهداشتی آنهاست و اگر پروتکل ها را رعایت نکنند، عده بسیاری گرفتار شده و بعضی ها جان خود را از دست می دهند/این میان واکسن نزده ها بیش از همه در معرض خطر قرار دارند و بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در میان آنها بیش از سایر افراد جامعه است/ افرادی که واکسن نزده اند، چه آنها که بیماری زمینه ای دارند و چه ندارند، در هر سنی در معرض خطر هستند و احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها بیشتر است/ در شرایط فعلی تکمیل واکسیناسیون اهمیت بسیاری دارد و افراد نباید تنها به تزریق دو دوز واکسن اکتفا کرده و باید هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم وچهارم هم اقدام کنند.

پ
پ

 معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش چشمگیر مبتلایان و بیستری های کرونا در استان خبر داد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی همچنانا شاهد سیر صعودی موج هفتم کرونا در استان هستیم.

دکتر سارا شاه آبادی، با اشاره به سیرصعودی کرونا در استان، گفت: آمار مبتلایان و بستری‌ها روز به روز درحال افزایش است و در روزها و هفته های آتی باید شاهد افزایش چشمگیر فوتی های کرونا باشیم.

وی افزود: متاسفانه مردم آنطور که باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ترس آنها از کرونا ریخته و این درحالیست که تعداد بستری ها و فوتی ها روز به روز در حال افزایش است و کرونا همچنان قدرت نمایی می کند.

شاه آبادی گفت: یک ماه پیش به دو تا سه بستری در طول روز رسیده بودیم، اما هم اکنون بیش از ۲۳۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این یعنی کرونا همچنان ادامه دارد و همچنان پرقدرت ظاهر می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: قرمز شدن وضعیت شهرها یعنی خطر در حال افزایش است و اگر مردم رعایت نکنند باید شاهد قدرت نمایی هرچه بیشتر این موج جدید باشیم.

شاه آبادی با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در خوشبینانه ترین حالت به حدود ۲۰ درصد رسیده و این یعنی ۸۰ درصد مردم ماسک نمی زنند که بسیار وضعیت خطرناکی است.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه سرنوشت موج هفتم کرونا به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد، گفت: مردم باید بدانند که کرونا تابع رفتار بهداشتی آنهاست و اگر پروتکل ها را رعایت نکنند، عده بسیاری گرفتار شده و بعضی ها جان خود را از دست می دهند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: این میان واکسن نزده ها بیش از همه در معرض خطر قرار دارند و بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در میان آنها بیش از سایر افراد جامعه است.

وی افزود: افرادی که واکسن نزده اند، چه آنها که بیماری زمینه ای دارند و چه ندارند، در هر سنی در معرض خطر هستند و احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها بیشتر است.

شاه آبادی گفت: در شرایط فعلی تکمیل واکسیناسیون اهمیت بسیاری دارد و افراد نباید تنها به تزریق دو دوز واکسن اکتفا کرده و باید هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم وچهارم هم اقدام کنند.

وی افزود: همچنین والدین باید برای تزریق واکسن کودکان پنج تا ۱۲ سال هرچه سریعتر اقدام کنند، چرا که هم اکنون بهترین زمان تزریق واکسن است تا پیش از شروع مدارس، ایمنی لازم در بدن کودکان ایجاد شود.

شاه آبادی گفت: فاصله هر دو دوز واکسن یک ماه است و پس از دوز دوم دو تا هفته برای ایجاد ایمنی در بدن کودکان زمان لازم است و والدین باید هم اکنون برای تزریق واکسن اقدام کنند که تا پنجم شهریور دوز دوم هم تزریق شده و بچه ها برای شروع مدارس ایمنی لازم را داشته باشند/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.