پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

قطار شهری کرمانشاه ۱۴۱۰ تکمیل می شود
22 مرداد 1401 - 12:34
شناسه : 279808
2
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-حمید اعتصام‌فر اظهار داشت: در حال حاضر تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته ‌ایم/وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری یک پروژه با طول ۱۳ کیلومتر است، افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این ۱۳ کیلومتر ۱۳ ایستگاه هم در نظر گرفته شده است./با توجه به تغییری که در سال ۱۳۹۳ در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد/همه ناوگان پروژه یک طرح است و قطار شهری قسمتی را در روی سطح زمین طی می‌کند و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌شود/اعتصام فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری گفت: در این ایستگاه با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم/در حال حاضر کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم انجام نشده است و از ایستگاه دوم شروع به کار کرده‌ایم، یعنی از ابتدای خیابان کارمندان و تقاطع بلوار و کارمندان ایستگاه دوم قطار شهری است/از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده است. فاز اول پروژه ۶/۶ کیلومتر و فاز دوم ۴/۳ کیلومتر است/یک قسمت دپو نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که ۸۰۰ متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس های دوره ای قطار به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می شود/از مسیر ۱۳ کیلومتری قطار شهری ۵ کیلومتر آن بصورت روگذر است/از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه ۲۲ بهمن در خیابان ویلا و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود/در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود/اعتصام فر درباره ظرفیت جابجایی مسافر این قطار نیز گفت: ظرفیت هر واگن ۲۰۰ نفر طبق استانداردها و هر رام قطار یک لوکوموتیو و ۴ واگن قطار متصل است که ظرفیت آن ۸۰۰ نفر است/وی با بیان اینکه سال ۱۴۱۰ پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: عمیق ترین نقطه این تونل ها ۳۸ متر است. عمق بقیه تونل ها نزدیک ۲۸ متر است.

پ
پ

معاون عمرانی شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه، حمید اعتصام‌فر اظهار داشت: در حال حاضر تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته ‌ایم.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری یک پروژه با طول ۱۳ کیلومتر است، افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این ۱۳ کیلومتر ۱۳ ایستگاه هم در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تغییری که در سال ۱۳۹۳ در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ناوگان پروژه یک طرح است و قطار شهری قسمتی را در روی سطح زمین طی می‌کند و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌شود.

اعتصام فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری گفت: در این ایستگاه با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم انجام نشده است و از ایستگاه دوم شروع به کار کرده‌ایم، یعنی از ابتدای خیابان کارمندان و تقاطع بلوار و کارمندان ایستگاه دوم قطار شهری است.

وی اضافه کرد: از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده است. فاز اول پروژه ۶/۶ کیلومتر و فاز دوم ۴/۳ کیلومتر است.

معاون شهردار کرمانشاه اشاره ای به پارکینگ قطارها نیز داشت و گفت: یک قسمت دپو نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که ۸۰۰ متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس های دوره ای قطار به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می شود.

وی ادامه داد: از مسیر ۱۳ کیلومتری قطار شهری ۵ کیلومتر آن بصورت روگذر است.

اعتصام فر تصریح کرد: از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه ۲۲ بهمن در خیابان ویلا و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود.

اعتصام فر درباره ظرفیت جابجایی مسافر این قطار نیز گفت: ظرفیت هر واگن ۲۰۰ نفر طبق استانداردها و هر رام قطار یک لوکوموتیو و ۴ واگن قطار متصل است که ظرفیت آن ۸۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۱۰ پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: عمیق ترین نقطه این تونل ها ۳۸ متر است. عمق بقیه تونل ها نزدیک ۲۸ متر است.

اعتصام فر ادامه داد: امکان سنجی و مطالعه اولیه این خط در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ مصوب شده و متعاقب آن در چهل و هفتمین جلسه رسمی دوره سوم شورای شهر کرمانشاه در سال ۱۳۸۸ به تایید شورا رسیده است.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در سال ۸۸، احداث سیستم خط مونوریل و قطار هوایی را برای کرمانشاه مصوب کرد.

اعتصام فر اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ پروژه به طور رسمی آغاز به کار کرد. همین سازه ای که در بلوار شهید بهشتی به صورت ستون و عرشه ساخته شده‌است. پس از آن ایراداتی به پروژه وارد شد. اجرای طرح مونوریل منتفی و جای خود را به قطار شهری داد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: سال ۱۳۹۳ مصوب شد که بقیه پروژه به صورت زیرزمینی ادامه پیدا کند و کار بصورت زیرزمینی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه قطار شهری فعال است، علی رغم چیزی که در تصور عموم مردم است.

اعتصام فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری ۵ پیمانکار دارد، گفت: سه پیمانکار آن، با تمام توان کار می کنند. یکی از آنها با نصف ظرفیت و دیگری فعالیتش رو به اتمام و در مراحل تحویل نهایی است.

اعتصام فر تصریح کرد: برای برخی شهروندان این سئوال مطرح است که چرا ستون های قطار شهری پیوسته نیست؟ زیرا که قرار است در آن نقاط ۶ ایستگاه هوایی ساخته شود.

وی با بیان اینکه از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی تونل های قطار شهری آماده است، اضافه کرد: طول این تونل های آماده یک هزار و ۶۵۹ متر است و از میدان آزادی به سمت جنوب شهر یعنی فردوسی کار حفر تونل ادامه دارد و تا مقابل مسجد جامع کار حفاری انجام شده است نیمی از مسیر لاینینگ یا بتن دیواره داخلی نیز انجام شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.