شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

افراد “گرمازده” را چگونه درمان کنیم؟
16 شهریور 1401 - 12:00
شناسه : 280354
3
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر هومن رفیعی سروری مهمترین چالش در پیاده روی اربعین امسال را گرمای هوا و احتمال افزایش موارد گرمازدگی عنوان کرد و افزود: در همین راستا نیاز است که زوار حتما برخی نکات را جهت پیشگیری از گرمازدگی رعایت کنند./وی افزود: در وهله اول توصیه اصلی بر این است که زوار حتما صبح زود و یا هنگام غروب و شب به پیاده روی پرداخته و از پیاده روی در ساعات ظهر به طور جد خودداری کنند./رفیعی سروری گفت: همچنین توصیه می شود افراد حتما به میزان کافی آب و مایعات در طول مسیر پیاده روی مصرف کنند تا بدن آنها کم آب نشود./رییس اورژانس استان کرمانشاه با تاکید بر استفاده از لباس های گشاد در مسیر پیاده روی گفت: بهتر است جنس لباس از پارچه های نخی باشد./رفیعی سروری تاکید کرد: افراد باید حتما در طول پیاده روی از کلاه و سایر تجهیزاتی که از آنها در برابر نورآفتاب محافظت می کند، استفاده کنند./رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه علائم گرمازدگی سه مرحله دارد، گفت: در مرحله نخست فرد دچار تعریق زیاد، بی قراری، احساس تشنگی و اسپاسم عضلات می شود، در این مرحله فرد هرچه قدر آب می نوشد باز احساس تشنگی دارد./وی افزود: در مرحله بعدی به تدریج علائمی مانند بی حالی و ضعف، خواب آلودگی، تغییر سطح هوشیاری و بیان حرف های بی ربط و … در فرد گرمازده مشاهده می شود./رفیعی سروری گفت: در مرحله سوم وخطرناک گرمازدگی نیز علائمی مانند کاهش سطح هوشیاری و حرکات تشنجی در فرد گرمازده مشاهده شده و بیمار در این مرحله وارد کما می شود.

پ
پ

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به گرمازدگی و روش درمان آن در ایام پیاده روی اربعین پرداخت.

دکتر هومن رفیعی سروری مهمترین چالش در پیاده روی اربعین امسال را گرمای هوا و احتمال افزایش موارد گرمازدگی عنوان کرد و افزود: در همین راستا نیاز است که زوار حتما برخی نکات را جهت پیشگیری از گرمازدگی رعایت کنند.

وی افزود: در وهله اول توصیه اصلی بر این است که زوار حتما صبح زود و یا هنگام غروب و شب به پیاده روی پرداخته و از پیاده روی در ساعات ظهر به طور جد خودداری کنند.

رفیعی سروری گفت: همچنین توصیه می شود افراد حتما به میزان کافی آب و مایعات در طول مسیر پیاده روی مصرف کنند تا بدن آنها کم آب نشود.

رییس اورژانس استان کرمانشاه با تاکید بر استفاده از لباس های گشاد در مسیر پیاده روی گفت: بهتر است جنس لباس از پارچه های نخی باشد.

رفیعی سروری تاکید کرد: افراد باید حتما در طول پیاده روی از کلاه و سایر تجهیزاتی که از آنها در برابر نورآفتاب محافظت می کند، استفاده کنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه علائم گرمازدگی سه مرحله دارد، گفت: در مرحله نخست فرد دچار تعریق زیاد، بی قراری، احساس تشنگی و اسپاسم عضلات می شود، در این مرحله فرد هرچه قدر آب می نوشد باز احساس تشنگی دارد.

وی افزود: در مرحله بعدی به تدریج علائمی مانند بی حالی و ضعف، خواب آلودگی، تغییر سطح هوشیاری و بیان حرف های بی ربط و … در فرد گرمازده مشاهده می شود.

رفیعی سروری گفت: در مرحله سوم وخطرناک گرمازدگی نیز علائمی مانند کاهش سطح هوشیاری و حرکات تشنجی در فرد گرمازده مشاهده شده و بیمار در این مرحله وارد کما می شود.

وی با بیان اینکه عدم درمان به موقع گرمازدگی می تواند مرگ افراد را هم رقم بزند، گفت: در همین راستا بسیار مهم است که اقدامات اولیه درمانی سریعا برای بیماران گرمازده انجام شود.

رفیعی سروری گفت: در مرحله نخست نیاز است که حتما فرد گرمازده به یک محیط مسقف و خنک و به دور از تابش نورخورشید منتقل شود. در گام بعدی تا حد امکان باید لباس های فرد گرمازده را بیرون آورده و حرارت بدن او را با آب خنک پایین بیاوریم.

رفیعی سروری گفت: توصیه می شود با آب، زیربغل، کشاله ران، پشت گوش، صورت و پشت و جلو گردن فرد گرمازده خنک شود.

این مسئول گفت: همچنین توصیه می شود درصورتی که فرد گرمازده هوشیار است جرعه جرعه آب به او بدهند.

وی هشدار داد: در صورتی که بیمار هوشیاری ندارد به هیچ عنوان نباید مایعات به او خورانده شود، چرا که احتمال ورود مایعات به ریه و به خطر انداختن جان بیمار وجود دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش از این اقدامات هم باید نیروهای اورژانس و کادر درمان را مطلع کرده و درصورت عدم دسترسی باید پس از این اقدامات بیمار را به سرعت به مراکز درمانی منتقل کرد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.