سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20813 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد کرمانشاه صاحب پارک جنگلی می شود مردم بهترین نظاره گر هستند/نباید بیت المال حیف و میل شود تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

جزئیات حادثه‌ سقوط نوجوان ۱۳ ساله کرمانشاهی در چاه فاضلاب / تاکنون هیچ‌کس مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است
28 شهریور 1401 - 12:11
شناسه : 280585
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

بهرام نوجوانان ۱۳ ساله عصر روز شنبه (مصادف با اربعین حسینی) به طور تصادفی در یک چاه عمیق فاضلاب سقوط می کند«مهرنوش رسولی» مادر بهرام ادامه می دهد: در همین لحظه آقایی که در همان حوالی نشسته بود ، توجه افتادن فردی در چاه می شود !/این در حالی است که شایان دوست بهرام نیز در همان لحظات یکسره به بهرام زنگ می زند . اوایل هر چی زنگ می زند ، گوشی پیغام در دسترس نبودن را می دهد. بعد از بار سوم و چهارم که شایان به بهرام زنگ می زند، صدای آرامی جواب می دهد که در چاه‌ هستم/مادر بهرام ادامه می دهد: خود بهرام اینطور واقعه را شرح می دهد که یهویی زیر پایش خالی شده و به داخل چاه افتاده است. بهرام از حال می رود و حتی نتوانسته کمک بخواهد / در لحظاتی که به هوش می آید به تلفن دوستش شایان پاسخ و دوباره از حال می رود/پسرم را خدا به من برگرداند چراکه اگر مردم و دوستانش متوجه غیبت او نمی شدند،ممکن بود بلای ناگواری در آن چاه فاضلاب سرش بیاید. ما کجا باید دنبال پسرم می گشتیم؟! پسری که ما نمی‌دانستیم که کجا و چطور مفقود شده است/مادر بهرام با قدردانی از زحمات همه دستگاه‌های خدمات رسان چون آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس،می‌گوید: شایان دوست بهرام و مردم با تماس با آتش‌نشانی و پلیس به داد فرزندم می رسند/وی با بیان اینکه نزدیک دو ساعت بیرون کشیدن بهرام طول کشید، ادامه می دهد: شوک بزرگی به بهرام وارد شده بود. بی‌شک سالهای سال این خاطره ترسناک در ذهن پسرم باقی خواهد ماند. در بیمارستان وقتی احوال پسرم را جویا شدم با لکنت زبان پاسخ می داد و صحبت کردن برایش سخت بود/براساس اندازه گیری آتش‌نشانی عمق چاه بیشتر از ۳ متر بوده است./مادر بهرام معتقد عمق این چاه بین ۱۵ تا ۲۰ متر بوده که هوا و اکسیژن هم نداشته است/پس از نجات بهرام از چاه فاضلاب، اورژانس او را به بیمارستان طالقانی انتقال داد. چندین نظر در ابتدا از سوی پرستاران و پزشکان ارائه شد و پس از انجام عکسبرداری گفتند که هیچ مشکلی ندارد. نحوه رسیدگی بیمارستان به بیمار ما در آن شرایط خیلی جالب نبود/از طریق قانون و دستگاه قضا پیگیر عامل یا عوامل دخیل در این حادثه خواهم بود. این اتفاق ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد باید کسی مسئولیت این حادثه را به عهده بگیرد یا نه؟!/جز کلانتری و پلیس هیچکدام از دستگاه‌های مربوطه پیگیر وضعیت بهرام نشدند.

پ
پ

تلاش تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی کرمانشاه برای نجات نوجوان کرمانشاهی از چاه فاضلاب عمیق بیش از ۲ ساعت طول کشید.

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ بهرام نوجوانان ۱۳ ساله عصر روز شنبه (مصادف با اربعین حسینی) به طور تصادفی در یک چاه عمیق فاضلاب سقوط می کند. این حادثه در محله چهار راه سنگر و در بوستان دریا رخ داد.

براساس گفته مادر این نوجوان ۱۳ ساله کرمانشاهی بهرام طبق معمول هر روزه با دوستانش به پارک می روند که در مسیر برگشت به خانه در یک لحظه بدون اینکه کسی متوجه شود، غیب می شود.

دوستان که متوجه غیبت بهرام می‌شوند، فکر می کنند که بهرام به خانه رفته است. دوست بهرام که شایان نام دارد، وقتی می بیند که بهرام نیست، تلفنی پیگیر احوال او می شود.

«مهرنوش رسولی» مادر بهرام ادامه می دهد: در همین لحظه آقایی که در همان حوالی نشسته بود ، متوجه افتادن فردی در چاه می شود !

این در حالی است که شایان دوست بهرام نیز در همان لحظات یکسره به بهرام زنگ می زند . اوایل هر چی زنگ می زند ، گوشی پیغام در دسترس نبودن را می دهد. بعد از بار سوم و چهارم که شایان به بهرام زنگ می زند، صدای آرامی جواب می دهد که در چاه‌ هستم.

مادر بهرام ادامه می دهد: خود بهرام اینطور واقعه را شرح می دهد که یهویی زیر پایش خالی شده و به داخل چاه افتاده است. بهرام از حال می رود و حتی نتوانسته کمک بخواهد .

وی می افزاید: در لحظاتی که به هوش می آید به تلفن دوستش شایان پاسخ و دوباره از حال می رود.

مادر بهرام اضافه می کند: پسرم را خدا به من برگرداند چراکه اگر مردم و دوستانش متوجه غیبت او نمی شدند، ممکن بود بلای ناگواری در آن چاه فاضلاب سرش بیاید. ما کجا باید دنبال پسرم می گشتیم؟! پسری که ما نمی‌دانستیم که کجا و چطور مفقود شده است.

مادر بهرام با قدردانی از زحمات همه دستگاه‌های خدمات رسان چون آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس، می‌گوید: شایان دوست بهرام و مردم با تماس با آتش‌نشانی و پلیس به داد فرزندم می رسند.

وی با بیان اینکه نزدیک دو ساعت بیرون کشیدن بهرام طول کشید، ادامه می دهد: شوک بزرگی به بهرام وارد شده بود. بی‌شک سالهای سال این خاطره ترسناک در ذهن پسرم باقی خواهد ماند. در بیمارستان وقتی احوال پسرم را جویا شدم با لکنت زبان پاسخ می داد و صحبت کردن برایش سخت بود.

وی در ادامه بیان می کند: براساس اندازه گیری آتش‌نشانی عمق چاه بیشتر از ۳ متر بوده است. مادر بهرام معتقد عمق این چاه بین ۱۵ تا ۲۰ متر بوده که هوا و اکسیژن هم نداشته است.

وی می افزاید: پس از نجات بهرام از چاه فاضلاب، اورژانس او را به بیمارستان طالقانی انتقال داد. چندین نظر در ابتدا از سوی پرستاران و پزشکان ارائه شد و پس از انجام عکسبرداری گفتند که هیچ مشکلی ندارد. نحوه رسیدگی بیمارستان به بیمار ما در آن شرایط خیلی جالب نبود.

با رضایت، بهرام را به بیمارستان حکیم بردیم و در آن جا عکسبرداری بیمارستان طالقانی را نشان دادیم که گفتند، سر کتفش بر اثر شکستگی نیاز به عمل جراحی دارد و قرار است بعد از انجام آزمایشات ، عمل انجام شود.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد و برخورد نهادهای مختلف مربوط ، می‌افزاید: از طریق قانون و دستگاه قضا پیگیر عامل یا عوامل دخیل در این حادثه خواهم بود. این اتفاق ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد باید کسی مسئولیت این حادثه را به عهده بگیرد یا نه؟!

جز کلانتری و پلیس هیچکدام از دستگاه‌های مربوطه پیگیر وضعیت بهرام نشدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولیت حفاظت و نگهداری از این چاه بر عهده این شرکت نیست، می افزاید:این چاه جذبی سرویس بهداشتی پارک سنگر است و مربوط به حوزه شرکت آب و فاضلاب استان نیست.

«علی مرادی» با تاکید بر اینکه چاهی که این حادثه در آن رخ داده است، منهول فاضلاب نیست، تصریح می‌کند: چاهای منهول حدود یک متر و نیم عمق دارند اما این چاه چون جذبی بیش از سه، چهار متر عمق دارد. این فقط یک چاه محل تجمع فاضلاب است و به هیچ خط جمع‌آوری وصل فاضلابی در شهر وصل نیست. این چاه بوسیله دستگاه های تخلیه چاه پاکسازی می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه می‌دهد: از مردم کرمانشاه خواست در صورت مشاهده نبود درب ‌های منهول فاضلاب ، موضوع را در اسرع وقت با سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در میان بگذارند تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با اشاره به نجات نوجوان ۱۳ ساله از یک حلقه چاه در تقاطع سنگر کرمانشاه، می افزاید: این پسر بچه در داخل چاه ۱۵ متری در تقاطع سنگر سقوط کرده بود.

« فرهاد فرهودی» اضافه می کند: ساعت ۱۹:۱۶شامگاه شنبه ۲۶ شهریور، طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط کودکی داخل چاه در تقاطع سنگر به سازمان آتش نشانی کرمانشاه اعلام‌شد.

وی بیان می‌کند: بلافاصله نیروهای آتش نشانی از ایستگاه های شماره ۲ و نجات مرکزی با دو دستگاه خودروی عملیاتی به همراه گروه های امداد و نجات به محل حادثه اعزام و نجاتگران آتش نشان پس از بررسی موقعیت حادثه با استفاده از سه پایه نجات و ابزار نجات در ارتفاع، به داخل چاه رفته و کودک را که از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود با حفظ شرایط ایمنی مصدوم از چاه خارج کردند.

فرهودی اضافه می کند: این کودک هنگام عبور از محل به درون چاه سقوط کرده که با تلاش آتش نشانان به بیرون منتقل و تحویل پرسنل اورژانس کرمانشاه شد.

تاکنون هیچکدام از دستگاه‌ها و نهادهای متولی در استان کرمانشاه مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته ‌و واکنشی به حادثه دلهره‌آور سقوط نوجوان ۱۳ ساله کرمانشاهی نشان نداده‌اند اما انتظار می رود که متولیان امر با دقت نظر بیشتر بر امور مربوطه نظارت کنند تا شاهد رخ داد چنین حوادثی در شهر و استان نباشیم.

این چندمین حادثه سقوط مردم شهر کرمانشاه طی یکی دو سال اخیر در درون چاه‌های بی حفاظ است.

گزارش از نگین عزتی_خبرنگارطلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.