جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

انتخاب تعامل و مدارا
24 مرداد 1396 - 10:02
شناسه : 297
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

آنچه در انتخاب رهبری می‌بینیم چیزی دور از ذهن نبود و نقطه درخشان این انتخاب این است که وجود آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به احتمال زیاد می‌تواند برخی مواضع افراطی و جنجالی در آن مجمع را کنترل کرده و روشی همراه با مدارا و تعامل را برای ارایه مشورت توسط رهبری فراهم سازد.

پ
پ

فیاض زاهد – فعال سیاسی: انتخاب آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به عنوان رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به سوابق ایشان در قوه قضاییه ایران و تلاش برای انجام اصلاحات در آن- با وجود انتقاداتی که به استخدام برخی از قضات بی‌تجربه، مساله‌ساز و حاشیه‌آفرین که نقطه تاریک آن دوران هستند، وجود داشته و دارد- انتخابی مبارک است. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در سال‌های ریاست خود بر قوه قضاییه در مجموع از خود چهره یک رییس قوه تلاشگر در جهت پیشبرد نظام قضایی در ایران را نشان داد؛ تلاش او برای اصلاح حقوق شهروندی، مبارزه و مخالفت با زندان‌های انفرادی، مقابله‌ با روش‌های غیرمعمول در کسب اطلاعات در زمان بازجویی‌ها، نزدیکی و ارتباط ایشان با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و همچنین دوستی و ارادت ویژه نسبت به رهبری انقلاب، حامل این پیام است که این انتخاب در راستای استراتژی حاکمیت جمهوری اسلامی در جهت حفظ تعادل و پرهیز از ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام در بادی افراط و تندروی است. این یک گام به جلو است و باید آن را به فال نیک گرفت. تصور کنید به‌جای آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، از چهره‌های دیگری به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رسیدند؛ در این حالت به نظر می‌آمد که این انتخاب یک پیام نه چندان مثبت به افکار عمومی بوده و اینگونه به جامعه متبادر می‌کرد که آنچه صورت گرفته برخلاف منش و روشی است که توسط آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در طول سال‌هایی که ایشان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشتند، دنبال می‌شده است.
تامل رهبری معظم برای فراهم شدن شرایط جسمی و بهبود کسالت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی که چه بسا موجب این تاخیر انتخاب شد، نشان می‌دهد که قوه عاقله نظام جمهوری اسلامی علاقه‌مند به حفظ این تعادل و لنگربخشی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. به هرحال برای انجام وظایف مختلفی که در قانون اساسی، برای مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش‌بینی شده، همچون کار کارشناسی که مجمع برای سیاست‌های رهبری معظم در نهادهای تابعه انجام می‌دهد و اختلافاتی که بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی پیش می‌آید که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید داوری کند، وجود چنین شخصیتی می‌تواند التیام بخش قسمتی از این تنش‌ها باشد. ضمن اینکه حفظ محسن رضایی به عنوان دبیر مجمع که سال‌ها تجربه کار در کنار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را داشته نیز، بیانگر حفظ همان وضعیت باثبات و تعادل‌بخش در نظام سیاسی ایران است.
در مجموع آنچه در انتخاب رهبری می‌بینیم چیزی دور از ذهن نبود و نقطه درخشان این انتخاب این است که وجود آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به احتمال زیاد می‌تواند برخی مواضع افراطی و جنجالی در آن مجمع را کنترل کرده و روشی همراه با مدارا و تعامل را برای ارایه مشورت توسط رهبری فراهم سازد. / اعتماد

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.