پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

امضا فروشی ممنوع / گلوگاه‌های فساد شناسایی شود
02 دی 1396 - 9:47
شناسه : 2975
2
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: بر لزوم شفافیت مالی، شناسایی گلوگاه ها و بسترهای شکل گیری فساد و لزوم ارتقاء ایمنی در ساخت و سازها تاکید کرد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع، محمدحسین صادقی در نشست کاری با شهردار کرمانشاه و شهرداران مناطق ۸ گانه این شهر، خواستار تشکیل کارگروهی باحضور کارشناسان قضایی پیشگیری از جرم، آسیب شناسان اجتماعی و متخصصان حوزه معماری و شهرسازی برای اولویت بندی موضوعات شهری مرتبط با دستگاه قضایی جهت تسریع در پیگیری آنان شد.

وی با اشاره به برخی از مطالبات و مشکلات شهری شهروندان کرمانشاهی، افزود: گستردگی جامعه خدمات گیرندگان و دامنه تنوع خدمات در شهرداری در هیچ دستگاه دیگری نظیر ندارد و همین امر مطالبه گری بیشتری را در زمینه حقوق عمومی موجب می شود. شهرداری با توجه به کمبود شدید جای پارک اتومبیل خصوصا در مسیرهای پرتردد با جمع آوری موانع از داخل پیاده رو ها و خیابان ها ازقرق معابر عمومی توسط اشخاص باید جلوگیری کند.

مدعی العموم کرمانشاه خواستار تقویت ساز وکارهای نظارت درون دستگاهی در همه ادارات دولتی شد وافزود: باید اراده جدی درون دستگاهی دربرخورد با هرقسم تخطی ازقانون وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری درصورتی که مدیر یک دستگاه متوجه وقوع یک جرم در حوزه تحت مدیریت خود شود باید بلافاصله موضوع را به دادستان اعلام کند.

صادقی با تاکید براینکه مزایده ها و مناقصه هاباید با شفافیت تمام و با رعایت مصالح ومنافع عمومی برگزار شود، گفت: جذب نیروی کار.واگذاری اماکن یاارایه خدمات به بخش خصوصی باید ساز وکار معین وکاملا تحت کنترلی داشته باشد واجازه سهم خواهی از این ظرفیت نباید به کسی داده شود.

وی به آلودگی های بصری ناشی ازحجم انبوه تبلیغات محیطی غیرسامان مند در سطح شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: ترتیب فعلی تبلیغات محیطی، نصب تابلوها و بنرها و آگهی ها در سطح شهر به زیبایی چهره شهر لطمه زده وعلاوه برآن آرامش روانی شهروندان را نیز برهم می زند.

دادستان کرمانشاه باتشریح نقش افزایش آگاهی های عمومی در بهبود فرهنگ همزیستی از شهرداری خواست که آموزش حقوق شهروندی را با استفاده ازتوان تجربه و دانش قضات با برگزاری جلسات آموزشی پرسش و پاسخ مستمر در فرهنگسراهای محلات شهر کرمانشاه آغاز نمایند  

وی به فعالیت واحدهای تجاری در پارک کوهستان اشاره کرد و افزود: بایدضمن ساماندهی این واحدها از ادامه فعالیت واحدهایی که فاقد مجوز بوده وبدون هرگونه نظارت مشغول کار هستند جلوگیری نمود. برخی ازاین مکان ها  به پاتوقی برای هنجارشکنان  وعرضه اقلام ممنوعه وفعالیت های غیر قانونی تبدیل شده اند، اتاق اصناف، شهرداری، دایره نظارت براماکن عمومی پلیس باید با اقدام هماهنگ وضعیت نابسامان فعلی را فوری اصلاح کنند.

صادقی به موضوع بافت فرسوده شهر کرمانشاه و لزوم رفع خطر  از بناهایی که مخاطراتی را برای شهروندان دارند، تاکید کرد و یادآورشد: قسمت هایی از بافت فرسوده خیابان مدرس به مکان های امنی برای بزهکاران و معتادین متجاهر. وسارقان  تبدیل شده است که مشاهده این وضعیت احساس ناامنی را درشهروندان گسترش می دهدلذا باید چاره اندیشی نمود.

دادستان کرمانشاه در این دیدار بر لزوم شفافیت مالی، شناسایی گلوگاه ها و بسترهای شکل گیری فساد، لزوم ارتقاء ایمنی درساخت وسازها، رعایت مقررات ملی ساختمان، مرتفع نمودن ضعف هایی که در مراحل طراحی و اجراء ونظارت برساخت وساز وجود دارد و تعریف استانداردهای سختگیرانه تردراین بخش که با حادثه زلزله اخیر به یک مطالبه جدی عمومی تبدیل شده است،  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه مسامحه یا آنچه که عرفا امضاء فروشی نامیده می شود قابل اغماض نبوده و مستوجب مسئولیت وضمان خواهد بود،  عنوان کرد: کارگروه مشترکی برای تعامل موثر و تشکیل جلسات ماهیانه با حضور یکی از معاونین دادستان، شهرداران مناطق، روسای سازمان های وابسته به شهرداری، موضوعات مرتبط باوظایف شهرداری درحوزه حقوق عمومی را همچمون ترافیک، دفع پسماندها، سدمعابر،  فروشندگان دوره گرد، متکدیان، کودکان خیابانی، معتادین متجاهر، تبلیغات محیطی،  مشاغل مزاحم، ارتقاء امنیت بوستان ها، ایمنی تجهیزات و وسایل بازی در پارک ها و شهربازی…. با اولویت بندی کارشناسی رصد خواهند کرد و ضمن بازدیدهای مداوم میدانی از ظرفیت نرم افزارهای پیام رسان برای سرعت بخشیدن وهماهنگی بیشتر نیز استفاده خواهند نمود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.