پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

شورای توسعه استان کرمانشاه به زودی به ریاست وزیر کشور تشکیل می‌شود / نمایندگان و مدیران از فرصت ردیف های متفرقه به خوبی استفاده کنند
02 دی 1396 - 13:23
شناسه : 2983
0
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: شورای توسعه استان به زودی به ریاست وزیر کشور تشکیل می‌شود که موضوع عقب ماندگی های استان را به صورت ویژه دنبال می کند. این شورا فرصتی برای جبران کاهش بودجه استان از طریق ردیف های متفرقه است. نمایندگان و مدیران از فرصت ردیف های متفرقه به خوبی استفاده کنند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع، نشست شورای برنامه ریزی و اشتغال استان کرمانشاه امروز  در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند در این نشست اظهار داشت: دولت در زمینه زلزله اعتبارات بسیار مناسبی به استان کرمانشاه اختصاص داده است و مجمع نمایندگان نیز یک اصلاحیه بسیار خوب در این زمینه در مجلس داشته اند که جای تقدیر بسیار دارد.

وی بیان کرد: بودجه سال ۹۷ کشور یک بودجه کاهشی است که این کاهش شامل تمامی استان ها می شود. در این میان بودجه سال ۹۷ استان کرمانشاه نیز یک روند کاهشی داشته است که این کاهش با توجه به نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه، قابل قبول نیست و  برای اصلاح آن نیازمند رایزنی و پیگیری مداوم هستیم.

بازوند افزود: شوک زلزله باعث شد مدیران دستگاه های مختلف به صورت شبانه روزی درگیر این حادثه عظیم شوند و پیگیری ها برای افزایش بودجه دستگاه ها کمرنگ شود. ولی با این وجود این دستگاه ها و به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید این موضوع را با جدیت بسیار بیشتری پیگیری می کردند. البته هنوز فرصت هست و باید تلاش نمود از طریق ردیف های متفرقه این کسری ها جبران شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: اصلاح این بودجه در صحن مجلس با توجه به رقابت فشرده میان استان ها، کاری بسیار دشوار است و باید در فرصت باقی مانده از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و از طریق اصلاحیه این کاهش جبران انجام شود.

بازوند افزود: کاهش بودجه عمرانی کشور در سطح کلان یک تصمیم قابل پذیرش است ولی نباید این میزان کاهش بودجه عمرانی استان، بالاتر از میانگین کشوری باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: باید در روند تدوین و تصویب بودجه کشور وضعیت ویژه استان و نرخ بالای بیکاری آن در نظر گرفته شود.  در بودجه سال ۹۷ دو ردیف به مناطق زلزله زده و بافت فرسوده اختصاص داده شده که طبق توافق قبلی قرار است این ردیف ها به کرمانشاه  اختصاص داده شود. برای اطمینان بیشتر باید با رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی از طریق اصلاحیه حتما نام کرمانشاه در این ردیف گنجانده شود.

بازوند اظهار داشت: رقمی که برای درآمدهای مالیاتی استان در نظر گرفته می شود باید با توجه به واقعیت های اقتصادی استان و به صورت کاملا کارشناسی تعیین شود. استان کرمانشاه دارای یک نرخ بالای بیکاری است و در این شرایط وضعیت درآمدهای استان مطلوب نیست و تحقق این درآمدهای مالیاتی باید به شکلی باشد که به مردم، تولیدکنندگان و صنعتگران فشار نیاید زیرا اینکار با روح ستاد تسهیل مغایرت دارد.

وی گفت: تعیین بودجه بر اساس درآمد_ هزینه در صورتی کارشناسی است که زیرساخت های استانی در یک شرایط عادلانه فراهم شده باشد. استان های دیگر در طول سال های جنگ زیرساخت های خود را با ارز ۷ دلاری فراهم کرده اند و در آن دوران کرمانشاه از این موهبت محروم بود و حتی زیرساخت های موجود هم تخریب شد. در این شرایط باید نظام درآمد_ هزینه باید با ضرایبی خاص در نظر گرفته شود و بخشی از درآمدهای مالیاتی استان‌های برخوردار، صرف توسعه استان‌هایی مانند کرمانشاه شود که در دوران جنگ محروم از ارز ۷ دلاری بوده اند.

بازوند با بیان اینکه وصول درآمدهای مالیاتی در استانی که مشکل بیکاری دارد نباید به شکلی باشد که به تولیدکنندگان فشار بیاورد، گفت:

وی با اشاره به اینکه موضوع ایجاد بندر خشک در کرمانشاه در ابلاغیه وزارت کشور قید شده است که بسیار دلگرم کننده است، گفت: از هفته آینده جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده جایگزین ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده می شود. نشست های این ستاد به صورت هفتگی دنبال می شود.

بازوند بیان کرد: تسهیلات و کمک های بلاعوض بسیار مناسبی برای بازسازی مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است که باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال در استان در استان بهره گرفت. پیمانکاران پروژه های مناطق زلزله زده باید از نیروهای بومی منطقه استفاده کنند تا بتوانیم از این فرصت برای اشتغال جوانان منطقه استفاده کنیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.