شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

آموزش و پرورش باید بخش پرورش خود را تقویت کند /  نظام آموزش و پرورش نسل پر استرسی را با درگیرکردن آنها در فضایی رقابتی و مقایسه‌ای بار می‌آورد
04 دی 1396 - 11:26
شناسه : 3012
0
شهردار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

شهردار کرمانشاه گفت: نظام آموزش و پرورش نسل پر استرسی را با درگیرکردن آنها در فضایی رقابتی و مقایسه ای بار می آورد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع، جلسه پیگیری ساخت و احداث پارک جنگلی سراب قنبر  با حضور معاونین، مدیران شهرداری، مشاور طرح و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در ساخت این مجموعه برگزار گردید.

جوشانی معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با مثبت ارزیابی کردن روند احداث و ساخت این پارک جنگلی عظیم و مهم برای شهر کرمانشاه گفت: پارک جنگلی سراب قنبر یکی از مهمترین پروژه های  شهرداری کرمانشاه می باشد که علاوه بر مدیران شهرداری ساماندهی این نقطه از شهر جزء دغدغه‌های مسئولین استانی و مردم عزیز نیز هست.

وی افزود: این پارک در فاز اول در ۱۶۰ هکتار احداث خواهد شد که از مجموع مساحت آن ۹۳درصد را پوشش جنگلی فرا خواهد گرفت و ۷درصد باقیمانده به فضاهای مسقف و تفریحی اختصاص می یابد، نیازسنجی های لازم با کمک مشاور طرح در پارک دیده شده و در صورت همکاری سایر دستگاههای متولی این قسمت از شهر کرمانشاه نیز از پوشش فضای سبز و جنگلی مناسبی برخوردار خواهد شد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: وجود این مجموعه نیازی مبرم برای شهر کرمانشاه محسوب می گردد زیرا علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست در شهر کمک میکند در بالا بردن سرانه فضای سبز،  رفع آلودگی هوا و کم کردن بار ترافیک مجموعه پارک کوهستان در شمال شهر کمک خواهد کرد  .

وی همچنین بیان کرد: تاسیسات زیربنایی آب، برق و گاز از نیازهای این مجموعه است که باید مشکلات آن هرچه سریعتر مرتفع گردد.

شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه به میزبانی شهرداری برگزار شد

شهردار کرمانشاه در نهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان که به میزبانی شهرداری کرمانشاه برگزارشد، گفت: دانش آموزان امروز آموزش و پرورش، استانداران، شهرداران و مدیران آینده ما هستند و باید برای پرورش و آموزش آنها برنامه های اصولی و مناسبی داشته باشیم

 آرش رضایی با اشاره به تدوین برنامه ۲۰ ساله کرمانشاه مبتنی بر سی دی اس، و برنامه های ۵ ساله، افزود: قطعا در سال ۱۴۱۷ بعنوان سال افق این برنامه، شهردار کرمانشاه و همچنین سایر مدیرانی که امروز داریم شهر را برایشان تعریف می کنیم از دانش آموزان امروز خواهند بود.

وی با بیان اینکه نمی توانیم برای شهر تصمیم بگیریم بدون آنکه برای شهروندانش برنامه داشته باشیم، تأکید کرد: ما در مقابل شهر و درمقابل اجرای برنامه ها مسئولیم و باید برای پاسخ دادن به دغدغه هایی که درمورد آینده شهر داریم، مدیران آینده اش را درست آماده کنیم.

رضایی با انتقاد از اینکه نظام آموزش و پرورش نسل پر استرسی را با درگیرکردن آنها در فضایی رقابتی و مقایسه ای بار می آورد، افزود: دروغ گفتن و صادق نبودن از زمانی شروع می شود که پای مقایسه به میان می آید.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بخش پرورش خود را تقویت کند که دانش آموزانش بعنوان شهرداران و مدیران آینده شهر بیست سال بعد را به خوبی بتوانند اداره کنند.

وی افزود: دوران انتقال سختی را سپری می کنیم و اگر روی دانش آموزان کارنکنیم، فرهنگ ترافیک، فرهنگ نظافت شهر و… ارتقا نخواهد یافت.

رضایی ادامه داد: احداث یک تقاطع با ۷۰-۶۰ میلیارد تومان هزینه در خوشبینانه ترین حالت ۰٫۵ درصد در شبکه ترافیک بهبود ایجاد می کند درحالیکه با ۱۰ درصد این هزینه بهترین تأثیر و نتیجه را می توانیم با انجام کار فرهنگی و نرم افزاری بگیریم.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، اقدامات و برنامه های بسیار مثبتی طراحی و تدوین شده است که نمود آنها را به زودی و بصورت مستمر شاهد خواهیم بود.

فرماندار کرمانشاه: برنامه مدار شدن حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری مشکلات اجرایی در شهر را به حداقل می رساند

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه نیز در نهمین نشست این شورا، با اشاره به اینکه تا پیش از این همیشه فاصله زیادی بین فعالیت های آموزش و پرورش و شهرداری وجود داشت، گفت: امروز که شورای آموزش و پرورش در شهرداری برگزار می شود و مباحث مطرح شده و دیدگاههای شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری این نوید را می دهد که شاهد روزهای خوبی در تعامل این دو مجموعه فرهنگی اجتماعی خواهیم بود و امروز یک نقطه عطف و روزی مهم در روند کاری شهر کرمانشاه خواهد بود.

فضل اله رنجبر با بیان اینکه شهرداری ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد، تأکید کرد: اینکه اقدامات شهرداری سمت و سو و رویکرد فرهنگی اجتماعی یافته، حرکت مثبتی است که مصداق هایش در جامعه قابل مشاهده و برای ما خیلی خوشحال کننده است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: برنامه مدار شدن حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری می تواند بسیاری از مشکلات اجرایی در سطح شهر را به حداقل برساند و آموزش و پرورش نیز به عنوان طرف دیگر تعامل و یک بخش اثرگذار جامعه می تواند در همکاری با شهرداری حوزه اثر این تعامل را بالا ببرد و منجر به تحولات خوبی در این زمینه شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری: آموزش و پرورش زیربنایی ترین بخش در توسعه فرهنگی اجتماعی است

قائم مقام شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان و تدوین برنامه ها با محورهای علمی و اصولی، بر اولویت بخش رفتاری و آموزش در حوزه اجتماعی و تولید محتوا در برنامه های پیش بینی شده تأکید کرد.

مهدی عبدالمالکی گفت: توسعه پایدار و همه جانبه، الزاماً باید از بستر نیروی انسانی بگذرد و پیش شرط توفیق، تثبیت و تداوم هرگونه توسعه و تحولی، سرمایه گذاری در توسعه انسانی به منزله رکن و هسته اصلی و محوری آن است که تنها با آموزش و کار فرهنگی، تحقق می یابد.

وی آموزش و پرورش را از زیربنایی ترین بخش های توسعه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و تصریح کرد: تعامل آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اثر اقدامات فرهنگی اجتماعی این دو مجموعه را بیشتر می کند.

وی ارائه برنامه های آموزشی در حوزه اخلاق شهروندی، مهارت های اجتماعی، برگزاری برنامه های مشرک فرهنگی را از مهمترین برنامه های مشترک عنوان و تصریح کرد: هم افزایی در این حوزه اثر اقدامات را افزایش خواهد داد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.